TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Prawa pasażerów w zasięgu ręki - na dworcach w Warszawie i Krakowie

Co należy się pasażerowi, gdy jego pociąg zostanie opóźniony lub odwołany? Kiedy przewoźnik ma obowiązek wypłacić odszkodowanie? Na te i wiele innych pytań dziś w piątek 28 października, na Dworcu Centralnym w Warszawie, będą odpowiadać eksperci z Europejskiego Centrum Konsumenckiego, Urzędu Transportu Kolejowego oraz organizator kampanii "Prawa pasażerów w zasięgu ręki!".


- W połowie tego roku weszły w życie nowe uregulowania dotyczące praw pasażerów kolei, ustanawiające m.in. możliwość domagania się odszkodowania za opóźnienie pociągu. Dlatego postanowiliśmy zorganizować akcję, która w okresie zwiększonej częstotliwości wyjazdów przypomni pasażerom o ich prawach oraz do kogo mogą zwrócić się po bezpłatną pomoc w razie kłopotów - mówi Piotr Stańczak, Dyrektor Europejskiego Centrum Konsumenckiego w Polsce.

Akcja odbędzie się w piątek, 28 października br., w godzinach 8.00 - 13.00. W hali głównej Dworca Centralnego w Warszawie pojawi się stoisko informacyjne. Eksperci z Europejskiego Centrum Konsumenckiego, Urzędu Transportu Kolejowego oraz organizatorzy kampanii prowadzonej przez Komisję Europejską "Prawa pasażerów w zasięgu ręki!" będą udzielać pasażerom bezpłatnych porad i informacji. Podobna akcja zostanie przeprowadzona na Dworcu Głównym w Krakowie, gdzie przedstawiciele regionalnego oddziału Urzędu Transportu Kolejowego oraz wolontariusze Europejskiego Centrum Konsumenckiego będą wręczać podróżnym ulotki z zestawem praktycznych informacji.

Akcja na dworcu kolejowym stanowi kolejną odsłonę "Dnia Pasażera", zorganizowanego w lipcu 2011 roku na Lotnisku Chopina w Warszawie i na krakowskich Balicach przez Sieć Europejskich Centrum Konsumenckich (ECK) przy wsparciu kampanii Komisji Europejskiej "Prawa pasażerów w zasięgu ręki!". Do zadań Sieci ECK należy m.in. informowanie pasażerów o przysługujących im prawach oraz pomoc w polubownym dochodzeniu ich praw w razie sporu z przewoźnikiem z innego kraju UE.

Porady prawne i informacje dotyczące praw pasażerów kolei w UE można uzyskać kontaktując się bezpośrednio z: Europejskim Centrum Konsumenckim w Polsce pod numerem telefonu +48 55 60 118, e-mailem (info@konsument.gov.pl) lub poprzez stronę www.konsument.gov.pl, Urzędem Transportu Kolejowego pod numerem telefonu 22 630 19 40, e-mailem (utk@utk.gov.pl), odwiedzając witrynę www.utk.gov.pl lub zaglądając na stronę kampanii "Prawa pasażerów w zasięgu ręki!".

Europejskie Centrum Konsumenckie (ECK) prowadzi działalność informacyjno-doradczą dla konsumentów w zakresie ich praw w Unii Europejskiej oraz pomaga w polubownym rozwiązywaniu sporów ponadgranicznych. Prawnicy ECK udzielają bezpłatnych porad prawnych i pomagają w dochodzeniu roszczeń od przedsiębiorców mających siedziby w UE, Norwegii oraz Islandii.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Prawa pasażerów w zasięgu ręki! Dworzec Centralny w Warszawie Dworzec Główny w Krakowie Europejskie Centrum Konsumenckie Urząd Transportu Kolejowego Lotnisko Chopina Dzień Pasażera skargi konsumentów zażalenia podróżnych nieuczciwe praktyki przewoźników odszkodowanie za spóźnienie pociągu transport kolej przewoźnicy lotniczy biura podróży kampania




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję