TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Klienci restauracji chcą jeść zdrowo

Klienci restauracji chcą mieć możliwość wyboru z menu zdrowszych wersji dań - wynika z badań branży gastronomicznej Unilever Food Solutions.


Według najnowszych badań, przeprowadzonych przez agencję badawczą Brainjuicer dla Unilever Food Solutions, aż 66 procent gości restauracji chce mieć możliwość wyboru zdrowszych wersji potraw. 60 procent z nich poszukuje tego typu rozwiązań w kartach menu. Okazuje się, że świadome, zdrowe odżywianie nie jest tylko modą, ale ważnym kierunkiem rozwoju branży gastronomicznej.

Większości respondentów zdrowe jedzenie kojarzy się głównie z większą ilością warzyw i owoców w daniach, a także wykorzystywaniem składników, które są mniej kaloryczne i świeże. Około 57 procent gości lokali gastronomicznych na świecie uważa, że tego typu potrawy są dla nich za drogie.

82 procent szefów kuchni na świecie przyznało, że na komponowane przez nich karty menu wpływają aspekty prozdrowotne. 98 procent kucharzy uważa za swój obowiązek serwowanie jedzenia smacznego, a 89 procent próbuje dostosować jakość potraw do ich ceny. 67 procent z nich dostrzega konieczność przeciwdziałania otyłości.

Okazuje się, że polscy szefowie kuchni są mało chętni do wprowadzania do menu informacji na temat wartości odżywczej potraw (66 procent). Podobne zdanie na ten temat mają tylko kucharze z Wielkiej Brytanii (58 procent) i Stanów Zjednoczonych (66 procent).

Polscy szefowie kuchni są jednocześnie zdecydowani serwować gościom zdrowsze wersje potraw, zgodnie z ich oczekiwaniami. Są przekonani, że dania mogą być bardziej zdrowe, ale jednocześnie smaczne. 70 procent polskich konsumentów chciałoby mieć możliwość jedzenia zdrowszych dań poza domem.

***
Badanie "Guest Book" przeprowadzono w 10 państwach: USA, Wielkiej Brytanii, Chinach, Niemczech, Rosji, Brazylii, Turcji, Republiki Południowej Afryki, Indonezji i Polsce. Dane zebrano w okresie od 11 maja do 13 czerwca 2012 roku. Szefowie kuchni (po 100 z każdego państwa) odpowiedzieli na pytania przez telefon. Konsumenci wyrażali swoje opinie podczas wywiadu (pod uwagę wzięto reprezentatywną próbę - 5000 osób, po 500 z każdego kraju), które korzystają z usług lokalu gastronomicznego przynajmniej raz w tygodniu.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
agencja badawcza Brainjuicer Wielka Brytania Chiny USA Niemcy Rosja Brazylia Turcja Republika Południowa Afryki Indonezja Polska badanie analiza statystyka szefowie kuchni konsumenci restauracje lokale gastronomiczne zdrowe dania zdrowa kuchnia stosunek ceny do jakości potrawy branża gastronomiczna menu Unilever Food Solutions rozwój branży gastronomicznej badanie branży gastronomicznej przeciwdziałanie otyłości zdrowa żywność wartość odżywcza potraw zdrowsze wersje potraw




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję