TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Wyniki finansowe Orbisu za II kwartał 2006 roku

- Grupa Orbis miała 28 mln zł zysku netto przypadającego na udziałowców jednostki dominującej w II kwartale 2006 roku wobec 31,9 mln zł przed rokiem. Spółka na razie nie zmienia prognoz EBITDA na 2006 rok w wysokości 191 mln zł - ogłosiła grupa Orbis.


Analitycy oczekiwali, że w drugim kwartale, grupa Orbis uzyska, zysk netto na poziomie 43,3 mln zł, a zysk operacyjny szacowano na kwotę 54,9 mln zł. Orbis osiągnął natomiast 279,1 mln zł skonsolidowanych przychodów netto, ze sprzedaży usług w drugim kwartale w stosunku do 279,9 mln zł w ubiegłym roku. Prognozowano także 300 mln zł przychody, jednak spółka zanotowała spadek przychodów, spowodowanych m.in. zamknięciem w celu modernizacji, likwidacji lub sprzedaży kilku hoteli. - Drugi kwartał faktycznie był trochę słabszy od pierwszego, na co wpływ miał między innymi mundial w Niemczech jak również przesunięte święta - poinformował Jean-Philippe Savoye, prezes Orbisu.- Jeśli porównalibyśmy te wyniki z analogicznym okresem 2005 roku to trzeba byłoby przyjąć również porównywalne wartości tzn. pamiętać o tym, że było wówczas o 6 hoteli więcej - wyjaśnił Jean-Philippe Savoye.

Zwiększeniu uległ skonsolidowany zysk netto, w pierwszym półroczu 2006 r. stanowił 10,4 mln zł (9,1 mln zł 2005 r.), jednak zysk operacyjny grupy, spadł do 18,9 mln zł z 20,1 mln zł, a przychody zwiększyły się do 470,6 mln zł z 463,1 mln zł. - Potwierdzając nasze zobowiązanie do rozwoju hoteli ekonomicznych marki IBIS i ETAP, kontynuujemy modernizacje istniejących hoteli - oświadczył prezes Orbisu. - Jednocześnie dokładamy starań w działalności bieżącej i pomimo wpływów konkurencji byliśmy w stanie podnieść obroty Grupy Kapitałowej Orbis, kalkulowane po uwzględnieniu zmian w bazie hotelowej o 4,7 % w porównaniu do roku ubiegłego - dodał. -Wzrost obrotów z jednej strony i stała dbałość o koszty operacyjne jako wynik naszego projektu "Orbis 21-go wieku" z drugiej strony, pozwolił nam podnieść nasz EBIT do 49 % i naszą EBITDA do 16,2 % (uwzględniając zmiany w bazie hotelowej) w porównaniu z I półroczem 2005 roku. Dlatego też jesteśmy przekonani o możliwościach dalszego rozwoju naszej działalności - oświadczył Savoye. Pod koniec maja, tego roku, Orbis lekko zmienił swoje prognozy. Zmodyfikowano strategię na lata 2006/2010, która mówi o większym nacisku na budowę nowych hoteli zamiast modernizacji istniejących. Orbis także nieznacznie podniósł prognozy EBITDA na poszczególne lata.

Spekuluje się, iż w 2006 r. EBITDA Grupy Hotelowej Orbis ma stanowić 191 mln zł, w kolejnym roku 252 mln zł, w 2008 r. 299 mln zł, a w 2009 r. aż 358 mln zł. - Wyniki po drugim kwartale 2006 r. nie są wystarczające dla możliwości oceny wystąpienia zmian w stosunku do wyniku za cały rok. Wypracowana EBITDA za 6 miesięcy bieżącego roku wyniosła blisko 78 mln zł, to jest 6,4 % więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego - informuje komentarz spółki do wyników. -Trzeba tu podkreślić, że mamy jeszcze przed sobą III kwartał, z tradycyjnie najlepszym obrotem, jeśli chodzi o wpływy sezonowości sprzedaży, a także oczekujemy zwiększenia liczby pokoi dostępnych w grupie z uwagi między innymi na bliskie zakończenie modernizacji Grand Sopot i planowane otwarcie jeszcze w tym roku trzech hoteli marki Etap - podano do wiadomości. Strategia określa również większą ekspansję grupy w segmencie hoteli ekonomicznych, których liczba wzrośnie z 9 do 44. Docelowo Grupa Orbis, składać się będzie z 83 hoteli (13,6 tys. pokoi). Strategia rozwoju Grupy Hotelowej Orbis w latach 2006-2010, ma na celu wprowadzenie marki Etap na rynek polski, kontynuację rozwoju marki Ibis oraz modernizację zmniejszonej liczby hoteli Orbis na docelowe marki grupy Accor.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Grupa Orbis Jean-Philippe Savoye prezes Orbisu zysk netto skonsolidowany zysk netto zysk operacyjny spółka prognozy EBITDA spadek przychodów Grupa Kapitałowa Orbis Grand Sopot Strategia rozwoju rynek polski marka Ibis marka Accor hotelu na w hoteli zyski 2006 finansowe finansowy wynik wyniki grupy hotelowej




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję