Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Poszukuję pilotów na wyjazdy krajowe/zagraniczne
- Specjalista ds Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds. turystyki, GH Sarni Stok
- Specjalista ds turystyki
- poszukiwany przewodnik po Pradze 28.05
- pilot Rumunia oraz Włochy-Francja-Monako
- Specjalista ds. Turystyki Itaka Galeria Łódzka
- Animator dla dzieci - TUNEZJA
- Pilot wycieczek
- Koordynator rejsów czarterowych
Klienci biur podróży nie śpią
Początek roku to czas podsumowań minionego roku i prognoz na rok przyszły. To ważne zwłaszcza w turystyce, bo biura podróży sprzedają swoje oferty prowadząc wyścig z czasem. Kiedy mija termin wyjazdu, który nie został sprzedany to nie sprzedamy go już nigdy.
Portal turystyczny Traveliada.pl podsumowując sezon 2012 roku zwraca uwagę na kilka ważnych wydarzeń, które miały wpływ na sprzedaż ofert turystycznych. Branżą turystyczną wstrząsnęła bezprecedensowa fala upadku biur podróży. I choć jedynym poważnym zbankrutowanym touroperatorem był Sky Club - Triada, to przez dwa najważniejsze wakacyjne miesiące prasa pisała tylko o upadkach biur podróży.
Mimo spadku zaufania klientów, portal uzyskał 20% wzrost sprzedaży w porównaniu z niekryzysowym rokiem 2011. Poważnej zmianie uległa jednak dynamika sprzedaży w poszczególnych miesiącach. Od kilku lat wyraźnie rysowała się tendencja wczesnej rezerwacji wakacyjnych wyjazdów, ze względu na promocyjne ceny w miesiącach październik - grudzień. Rok miniony przyniósł w tym względzie rozczarowanie: klienci zachowywali się z rezerwą i nie chcieli kupować przyszłorocznych wakacji.
"Na początku 2013 roku zaobserwowaliśmy przełamanie się tej tendencji" - twierdzi Adrianna Rudaniecka z portalu Traveliada.pl. " W styczniu klienci chętnie rezerwują wyjazdy w terminach wakacyjnych. W tym roku klienci chętniej rezerwują Egipt, Tunezję, Turcję, Hiszpanię i Bułgarię, w mniejszym stopniu Grecję i Chorwację. Również ciekawostką jest to, że klienci chętniej na przyszłe wakacje rezerwują wczasy dziesięciodniowe lub jedenastodniowe, tym samym rezygnując z wczasów czternastodniowych.
Serwis optymistycznie też zapatruje się na perspektywy sprzedaży internetowej. Stały wzrost dostępu do internetu, dostępność tabletów i smartfonów sprzyja rozwojowi internetowej sprzedaży wycieczek. Zdaniem Jacka Malarskiego z działu marketingu tak zwany efekt ROPO polegający na wykorzystywaniu internetu tylko do zdobywania informacji, a finalizowanie zakupów stacjonarnie, został zdemonizowany. Klienci w Polsce naprawdę teraz zaczynają doceniać wygodę zakupów przez internet. Po co jechać w korku do tradycyjnego biura podróży i mieć problemy z parkowaniem, skoro można kupić wycieczkę czy wczasy dosłownie w kwadrans, o dowolnej porze dnia.
Od początku tego roku Traveliada wprowadziła też dla wszystkich klientów możliwość zakupu wyjazdów wakacyjnych w systemie ratalnym. Klient wpłacając 30% zaliczki, może na pozostałą kwotę wyjazdu otrzymać kredyt ratalny o bardzo niskim oprocentowaniu. Nowy rodzaj płatności spotkał się z wielkim zainteresowaniem klientów internetowych.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
POT uhonorowała Ambasadorów Kongresów
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Travelplanet chwali się swoją ofertą i
Dział centra informacji i promocji:
Wsparcie także turystyki w północno-wschodniej
Polacy na pierwszym miejscu wśród
Starsze aktualności:
Itaka wdraża nową stronę i
Linie KLM będą walczyć z
Czesi chętniej przyjeżdżają do
Przewoźnicy: przepisy dotyczące slotów na lotniskach muszą być
Turystyka rośnie, ale nie
Nabór do konkursu na Najlepszy Produkt
Podsumowanie MEETINGS WEEK Poland
Ukraińskie stowarzyszenie touroperatorów przyjęte do
Wakacje latających
Gdzie powstanie nowy ibis Styles?
Alarm bombowy w sieci restauracji
Pozytywne oczekiwania polskich hotelarzy
Thai Airways udostępnią internet pasażerom
Podróże przyszłych mam, czyli turystka w ciąży
Wykopki na warszawskiej Starówce
Będą możliwe wirtualne spacery po hotelach?
Egzotyczne kawy w ofercie kawiarni Starbucks Reserve
ITB - polskie stoiska oblężone