TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Klienci biur podróży nie śpią

Początek roku to czas podsumowań minionego roku i prognoz na rok przyszły. To ważne zwłaszcza w turystyce, bo biura podróży sprzedają swoje oferty prowadząc wyścig z czasem. Kiedy mija termin wyjazdu, który nie został sprzedany to nie sprzedamy go już nigdy.


Portal turystyczny Traveliada.pl podsumowując sezon 2012 roku zwraca uwagę na kilka ważnych wydarzeń, które miały wpływ na sprzedaż ofert turystycznych. Branżą turystyczną wstrząsnęła bezprecedensowa fala upadku biur podróży. I choć jedynym poważnym zbankrutowanym touroperatorem był Sky Club - Triada, to przez dwa najważniejsze wakacyjne miesiące prasa pisała tylko o upadkach biur podróży.

Mimo spadku zaufania klientów, portal uzyskał 20% wzrost sprzedaży w porównaniu z niekryzysowym rokiem 2011. Poważnej zmianie uległa jednak dynamika sprzedaży w poszczególnych miesiącach. Od kilku lat wyraźnie rysowała się tendencja wczesnej rezerwacji wakacyjnych wyjazdów, ze względu na promocyjne ceny w miesiącach październik - grudzień. Rok miniony przyniósł w tym względzie rozczarowanie: klienci zachowywali się z rezerwą i nie chcieli kupować przyszłorocznych wakacji.

"Na początku 2013 roku zaobserwowaliśmy przełamanie się tej tendencji" - twierdzi Adrianna Rudaniecka z portalu Traveliada.pl. " W styczniu klienci chętnie rezerwują wyjazdy w terminach wakacyjnych. W tym roku klienci chętniej rezerwują Egipt, Tunezję, Turcję, Hiszpanię i Bułgarię, w mniejszym stopniu Grecję i Chorwację. Również ciekawostką jest to, że klienci chętniej na przyszłe wakacje rezerwują wczasy dziesięciodniowe lub jedenastodniowe, tym samym rezygnując z wczasów czternastodniowych.

Serwis optymistycznie też zapatruje się na perspektywy sprzedaży internetowej. Stały wzrost dostępu do internetu, dostępność tabletów i smartfonów sprzyja rozwojowi internetowej sprzedaży wycieczek. Zdaniem Jacka Malarskiego z działu marketingu tak zwany efekt ROPO polegający na wykorzystywaniu internetu tylko do zdobywania informacji, a finalizowanie zakupów stacjonarnie, został zdemonizowany. Klienci w Polsce naprawdę teraz zaczynają doceniać wygodę zakupów przez internet. Po co jechać w korku do tradycyjnego biura podróży i mieć problemy z parkowaniem, skoro można kupić wycieczkę czy wczasy dosłownie w kwadrans, o dowolnej porze dnia.

Od początku tego roku Traveliada wprowadziła też dla wszystkich klientów możliwość zakupu wyjazdów wakacyjnych w systemie ratalnym. Klient wpłacając 30% zaliczki, może na pozostałą kwotę wyjazdu otrzymać kredyt ratalny o bardzo niskim oprocentowaniu. Nowy rodzaj płatności spotkał się z wielkim zainteresowaniem klientów internetowych.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
traveliada.pl prognoza biuro podróży oferta wyścig sprzedaż tendencja branża turystyczna wakacje sprzedaż portal turystyczny serwis internetowy dynamika sprzedaży termin wyjazdu Sky Club Triada Adrianna Rudaniecka klient sprzedaż ofert turystycznych rezerwa rezerwacja wakacyjnych wyjazdów promocja promocyjne ceny październik grudzień klient wakacje Grecja Chorwacja




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję