Ogłoszenia
Ogłoszenia
- B.P. ITAKA w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- NEKERA - Specjalista Wsparcia Sprzedaży
- Młodszy Specjalista ds. obsługi klienta
- Doradca klienta Biuro Podróży Itaka Kraków M1
- RAINBOW Doradca Klienta
- NEKERA - Flight Specialist
- NEKERA - Product Manager (Warszawa)
- pilot Wiedeń : 31.05-01.06.2024
- Poszukiwany pilot 05.06-07.06
- Przewodnik Kulinarny w Warszawie
Zmienia się kultura picia alkoholu
Zmienia się kultura picia alkoholu w Polsce. Polacy piją wprawdzie coraz więcej, ale bardziej odpowiedzialnie. Zamiast upijać się do nieprzytomności, traktują alkohol wyłącznie jako dodatek do wieczoru w towarzystwie znajomych. Wybierają też alkohole coraz lepszej jakości. Do ulubionych trunków Polaków należy piwo, w którym szukają przede wszystkim smaku, a nie mocy alkoholu.
Do picia alkoholu przyznaje się 84 proc. dorosłych Polaków. Ze sprawozdania Ministerstwa Zdrowia wynika, że Polacy piją coraz więcej: w 2013 roku na jednego Polaka przypadło blisko 10 litrów czystego spirytusu, z czego więcej niż połowa zawarta była w piwie. W ostatnich miesiącach szczególnym zainteresowaniem cieszyły się wina gronowe i whisky, znacznie spadła natomiast sprzedaż wódki. Ulubionym trunkiem Polaków jest piwo. Statystyczny Polak wypija rocznie 97 litrów tego napoju.
"Czasy, kiedy chcieliśmy się upijać na umór, to już zamierzchła przeszłość, chyba PRL-owska. I o tym świadczy też struktura konsumpcji alkoholu. Kiedyś wódka była rzeczywiście na pierwszym planie, a w tej chwili zdecydowanie częściej sięgamy po piwo. Świadczy to o tym, że upijanie się nie opłaca. Następnego dnia trzeba być w dobrej formie, iść do pracy, ludzie sobie cenią teraz pracę i cenią sobie taki styl życia, który umożliwia picie alkoholu, ale jednocześnie zachowanie kontroli i trzeźwość" - mówi Paweł Kwiatkowski, rzecznik prasowy Kompanii Piwowarskiej, w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.
Miłośnikami alkoholowych trunków są zwłaszcza mężczyźni. Ponad połowa kobiet w Polsce przyznaje, że nie pije w ogóle lub prawie wcale alkoholu. Jeśli sięgają po tego typu trunki to zazwyczaj wybierają piwo lub wina. Z badań wynika, że kobiety są odpowiedzialne za spożycie zaledwie 18 proc. całości wypijanego przez Polaków piwa, i aż 60 proc. wina.
Wśród Polaków rośnie także świadomość odpowiedzialnego podchodzenia do spożywania alkoholu. Z danych Instytutu Transportu Samochodowego wynika, że Polacy coraz rzadziej siadają za kierownicą w stanie nietrzeźwym. Zdaniem ITS do dalszej poprawy bezpieczeństwa na drogach potrzebne są nie wyższe kary, lecz edukacja najmłodszych.
"Jeżeli młodzież pije alkohol, to wyłącznie w tej sytuacji, kiedy ten alkohol dostanie od kogoś dorosłego i dlatego niezwykle ważne jest to, by wszyscy dorośli zdawali sobie z tego sprawę, że muszą bardzo świadomie podchodzić do tego, w jaki sposób posługują się alkoholem, czy jest on dostępny, czy przypadkiem nie dają komuś. W Polsce dawanie alkoholu nieletnim jest przestępstwem" - mówi Paweł Kwiatkowski.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Przewodnik Michelin - więcej lokali z
Lepsza kondycja branży
Program inwestycji dla branży turystyka, horeca i
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Starsze aktualności:
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Spotkanie organizatorów MICE w Warszawie
Zwyczaje klientów serwisów grupowych
Modernizacja klasztoru w Hebdowie
Nadmorscy hotelarze: ten sezon będzie jednym z najgorszych
W tym roku zyska krajowa turystyka?
Travinger - nowy magazyn o podróżowaniu
Pomorze promuje się za granicą
Lublin Airport - komornik wejdzie na konta?
Hotelarzu, wypromuj swój obiekt w internecie
Nocne zwiedzanie zamków w Czechach
Amadeus wzbogaca swoją ofertę hotelową
Triada obniża ceny biletów lotniczych
Nowe menu w SomePlace Else w Poznaniu
Organizacja wyjazdów dla małych grup - konieczna koncesja?
onlineweg czy się opłaca oferta niemiecka?