TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Zwyczaje klientów serwisów grupowych

Weekend w górach za pół ceny, relaks w czterogwiazdkowym hotelu SPA z rabatem na poziomie kilkudziesięciu procent? Czy tak znaczące obniżenie cen opłaca się organizatorom turystyki?


Tego lata na platformie Citeam.pl, użytkownicy zakupili niemal 3 razy więcej kuponów związanych z podróżami niż rok wcześniej, a sierpień okazał się rekordowym miesiącem pod względem sprzedaży w całej historii serwisu. Obecnie co dziesiąty sprzedawany kupon pochodzi z kategorii Podróże.

Przed pojawieniem się polskich stron z zakupami grupowymi organizatorzy turystyki stawiali głownie na obecność w wyszukiwarkach hoteli oraz polecenie, jak i reklamę w mediach tradycyjnych, w sieci czy outdoor. Dziś zakupy grupowe stały się kolejnym kanałem sprzedaży dla hoteli oferując możliwość pozyskania klientów w "martwych" sezonach turystycznych. Dzięki zapewnieniu obłożenia poza szczytem sezonu, hotele mogą zarobić na opłacenie np. kosztów stałych w postaci podatku od nieruchomości lub rat spłacanych zobowiązań finansowych.

- Zaoferowanie internaucie atrakcyjnego rabatu może pozytywnie wpłynąć na powstanie decyzji o wyjeździe w konkretne miejsce. Tym bardziej, że serwisy starają się dziś przyporządkować oferty hoteli do aktualnego sezonu, np. sylwestra, ferii, walentynek dając tym samym gotowe pomysły na spędzenie urlopu - wymienia Marta Krauze, dyrektor Citeam.pl.

Podczas kalkulacji oferty warto pamiętać o uwzględnieniu kosztów uzyskania przychodu, czyli np. prania, sprzątania pokoju czy innych elementów codziennej eksploatacji. Hotele - oprócz podstawowej zniżki na pobyt w obiekcie - oferują dodatkowe rabaty do restauracji, strefy wellness, na wynajem sprzętu (np. nart). Hotelarze wskazują również na profil gości korzystających z ofert zamieszczonych na zakupach grupowych. - Naszymi gośćmi są zarówno osoby wybierające oferty pod kątem określonego budżetu domowego, jak i bogaci biznesmeni, którzy pomimo "grubego portfela" również szukają okazji cenowych. Klienci z kuponami coraz częściej korzystają z dodatkowych, już pełnopłatnych usług na miejscu, co staje się źródłem dodatkowego dochodu dla hotelu - mówi Dariusz Czaicki z hotelu Belvedere****.

Analizę profilu klienta przeprowadził Citeam.pl. 73 proc. fanów rabatów to mieszkańcy miast, z czego co piąty pochodzi z ośrodka zamieszkanego przez co najmniej 200 tys. osób. W tej grupie minimalnie dominują kobiety stanowiąc 53 proc. użytkowników. Co trzeci klient serwisów z rabatami ma od 25 do 34 lat, a co piąty plasuje się w grupie wiekowej 35-44. 23 proc. użytkowników Citeam.pl zarabia w granicach od 2 do 3 tys. zł miesięcznie, a co piąty nie więcej niż 1600 zł. Jednak już niemal co ósmy klient serwisu definiuje swoje dochody na poziomie co najmniej 3 tys. zł.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Citeam.pl oferta turystyczna hotel weekend kupon zakupy grupowe media podróże wyszukiwarka sezon turystyczny organizator turystyki hotel obiekt hotelowy outdoor wyniki sprzedażowe obniżenie za pół ceny rabat kategorie hotel Belvedere Marta Krauze dyrektor


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję