TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Rośnie popyt na cydr

Polacy coraz chętniej sięgają po cydr, a jego sprzedaż tego lata znacząco wzrosła. Według prognoz w 2014 r. w Polsce sprzedanych zostanie ok. 10 mln litrów tego napoju. Producenci i dystrybutorzy lekkiego alkoholu jabłkowego zapowiadają dalsze inwestycje w ten segment.


"Przeżywamy prawdziwy boom oraz bardzo szybki rozwój. Oczekujemy nadal dynamicznego wzrostu, ponieważ te 10 mln litrów, które zostaną w tym roku w Polsce sprzedane, to na pewno jest dopiero początek drogi" - mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Robert Ogór, prezes zarządu Grupy Ambra, producenta Cydru Lubelskiego.

Cydr jest znaną i popularną kategorią w krajach Europy Zachodniej czy Ameryce Północnej. Dlatego producenci w Polsce liczą, że wzrosty osiągane w tegorocznym sezonie letnim to zapowiedź dalszego dynamicznego rozwoju.

"Mijające lato było bardzo udane i jesteśmy po nim pełni optymizmu, mimo że nie mogliśmy dostarczyć cydru do wszystkich sklepów w Polsce. Będziemy dalej korzystać ze wzrostu tej kategorii w Polsce i będzie on w pewnym stopniu kierował naszymi działaniami" - zauważa Robert Ogór.

Jak podkreśla, to Cydr Lubelski ma największy potencjał spośród produktów spółki.

"Tam będziemy też koncentrować nasze inwestycje, również inwestycje w produkcję. Aczkolwiek plan inwestycyjny i wydatki inwestycyjne na bieżący rok obrotowy znacząco nie przewyższają wydatków w roku 2013-2014 - to będzie około 14 mln zł, czyli plus minus na poziomie odtworzeniowym" - dodaje Ogór.

Branża winiarska liczy na wsparcie w promocji cydru wśród polskich konsumentów (m.in. zniesienie akcyzy i zakazu reklamy tych produktów). Jak podkreślają jej przedstawiciele, zwiększenie konsumpcji alkoholu jabłkowego pomogłoby zagospodarować część nadwyżki tych owoców, jaka zostaje w kraju na skutek rosyjskiego embarga. Z danych, na jakie powołuje się Polska Rada Winiarstwa, wynika, że w ciągu następnych 5 lat rynek cydrów osiągnie wartość 2,5 proc. rynku piwa (ok. 90 mln litrów). To mogłoby dać możliwość zagospodarowania 100 tys. ton jabłek.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:
cydr jabłko grupa ambra alkohol embargo Rosja plan inwestycyjny polska rada winiarstwa




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję