TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Sieci gastronomiczne zaciskają pasa

Malejący popyt na usługi gastronomiczne powoduje stagnację na rynku. Wielkie sieci rosną w siłę, podczas gdy mniejsi gracze mają coraz większe problemy.


Polacy zaciskają pasa, mniej wydają, a na pewno mniej chętnie zostawiają pieniądze z restauracjach - przynajmniej nie tak jak kiedyś.

Jak radzą analitycy okres stagnacji to dobry czas, by zbić koszty nowych otwarć lokali. Aczkolwiek zdaniem ekspertów ten rok należy już spisać na straty.

Na rynku Giełdy Papierów Wartościowych dominują trzy spółki: Sfinks, AmRest oraz Polskie Jadło. Ta ostatnia jest w upadłości likwidacyjnej i najprawdopodobniej zniknie za kilka miesięcy z parkietu. Całkiem dobrze radzi sobie AmRest i jego ekspansywna polityka. Koncern planuje 100 nowych otwarć wartych aż 400 mln złotych.

Starbucks, znacząca sieć na rynku usług kawiarnianych również musi nieco zacisnąć pasa. Negatywny wpływ na przychody spółki może mieć wprowadzona w marcu tego roku podwyżka VAT m.in. na napoje sporządzane na bazie kawy.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:
Sfinks AmRest Polskie Jadło kawa usługi kawiarniane lokal gastronomiczny spółka VAT




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję