Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Kraków- specjalista d/s turystyki 1/2 etatu
- Specjalista ds. Turystyki - Warszawa
- Specjalista ds. Turystyki - Krasnystaw
- wychowawca-lektor języka angielskiego
- SPECJALISTA DS.TURYSTYKI
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. turystyki wyjazdowej z...
- Specjalista ds. Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds. turystki Siemianowice Śląskie
- Wychowawcy na obóz we Włoszech
Na kolei będzie szybciej i taniej?
Czeski przewoźnik kolejowy planuje uruchomić własne pociągi na trasie Poznań - Warszawa, Warszawa - Kraków oraz Warszawa - Katowice. Leo Express ma wkroczyć na polskie tory już w grudniu br.
Obecnie z Poznania do stolicy kursują tylko pociągi polskich firm. Najszybsze pociągi należą do Express Intercity (EIC) i EuroCity. Podróż trwa około 2,5 h. Za bilet w II klasie trzeba zapłacić aż 127 zł. Tańsze pociągi TLK, InterRegio i Regio Ekspres jadą 3-4 h. Czeski przewoźnik planuje wypuścić na tory aż osiem par pociągów. Jedna trasa będzie przedłużona. Pociąg pojedzie do Szczecina.
"To szansa na prawdziwą konkurencję, która obecnie jest bardzo ułomna. Przewoźnicy zapewniają niezły tabor i w miarę godziwe warunki podróży. Jednak już cena ekspresu przekraczająca 120 zł jest mało akceptowalna dla osób, które do Warszawy chcą pojechać prywatnie" - komentuje dr Michał Beim, specjalista transportu z Instytutu Sobieskiego.
Informację o planach czeskiego przewoźnika potwierdziły Dolnośląskie Linie Autobusowe. Leo Express nie ma licencji, dlatego musi współpracować z Polakami. DLA wniosą licencję na przewozy, zorganizują ludzi do obsługi i załatwią formalności, a Czesi dadzą swoje pociągi oraz kolejowe know-how.
"Rzeczywiście, złożyliśmy wniosek o przydzielenie tych trzech tras w rozkładzie jazdy" - potwierdza Wanda Zielińska, wiceprezes DLA. Przyznaje również, że chodzi o współpracę z czeskim przewoźnikiem. I że czeskie pociągi miałyby wjechać na polskie tory już w grudniu. Jeździłyby pod szyldem DLA. Dla pasażerów nie miałoby to znaczenia, bo pociągi i tak mogłyby się nazywać Leo Express albo jeszcze inaczej.
Leo Express oferuje pociągi Flirt firmy Stadler, wyprodukowane w Polsce. "W Czechach Leo Express oferuje bardzo wysoki standard. Flirty mają świetne przyspieszenie, dzięki czemu mogłyby zaoszczędzić nawet 10 minut w stosunku do polskich ekspresów. Gdyby Leo Express zaoferował do tego niższą cenę, np. 70-80 zł, to miałby szansę na zdobycie pasażerów" - twierdzi Michał Beim.
Komentarze
Tagi:
Dział centra informacji i promocji:
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Dziwny konkurs na dyrektorów
Polacy na pierwszym miejscu wśród
Dział prawo i podatki:
Koniec konfliktu Anex Tours i JoinUp! z
Starsze aktualności:
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Wyspy Wolin i Uznam lepiej połączone z resztą
Restauracja na miejscu kultowego lokalu
Grecja: strajk groźny dla branży turystycznej
O co pytają organizatorzy eventów?
Podlaskie rozdaje pieniądze na projekty turystyczne
Szefowie LOT-u działali na szkodę spółki?
Polacy chcą więcej podróżować samolotami
Dr Irena Eris buduje kolejny Hotel Spa
Przewoźnicy zawieszają loty do krajów zagrożonych ebolą
Amrest: w I kw. wzrost przychodów o prawie 8%
Hotele - franczyza, to się opłaca?
Franczyza pod skrzydłami Orbisu