TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

KE zwiększa prawa pasażerów

Prawo do opieki, informacji i zmiany planu podróży w przypadku opóźnionego lub anulowanego lotu. Komisja Europejska zwiększa prawa pasażerów.


Unijny komisarz ds. transportu Siim Kallas uważa za priorytet udzielenie wsparcia podróżnym, którzy utkną na lotnisku i umożliwienie im powrotu do domu.

W przypadku odwołania lub opóźnienia lotu prawo do posiłku i napojów będzie przysługiwać po dwóch, a nie jak dotąd po czterech godzinach.

Jeżeli przewoźnik nie będzie w stanie zmienić planu podróży, będzie zmuszony do skorzystania z oferty innych linii lotniczych, lub zaoferowania alternatywnego środka transportu.

Komisja Europejska przypomina, że pasażerowie, którzy nie dostaną się na pokład w wyniku overbookingu, a także w przypadku odwołania lotu bądź jego dużego opóźnienia, mogą domagać się zadośćuczynienia w wysokości 125-600 euro. Za zaginiony bagaż przysługuje rekompensata w wysokości do 1200 euro.

Te wszystkie prawa przysługują tylko wtedy, gdy wybieramy europejskie linie lotnicze. Wszystkie pomocne informacje można znaleźć na lotniskach.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Unie Europejska komisarz ds. transportu Siim Kallas linie lotnicze przewoźnik lotniczy samolot odwołanie lotu Komisja Europejska opóźnienie lotu overbooking zagubiony bagaż odszkodowanie zadośćuczynienie rekompensata


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję