TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Roszady na rynku gastronomicznym

Jedne sieci powiększają ilość swoich lokali, inne przeciwnie - zmuszone są zamknąć słabo prosperujący biznes. Śledzimy zmiany, jakie zachodzą na polskim rynku gastronomicznym.


Sieć restauracji działających pod logo Telepizza stawia na rozwój. Od początku roku otwarto już siedem nowych lokali. Jak zapowiadają przedstawiciele firmy, to nie koniec. Strategia marki zakłada, że co roku uruchamianych będzie około dziesięciu kolejnych lokali. Najczęściej nowe restauracje zostają otwarte przy dużych osiedlach mieszkaniowych. "Specjalizujemy się w dowozie pizzy i większość obrotów generuje właśnie ten segment. Nazywamy się "Telepizza", więc jesteśmy ekspertami od dostawy" mówi Artur Gaweł, kierownik operacyjny sieci Telepizza.

Wprowadzane są także także nowe udogodnienia usprawniające zamawianie pizzy. Należy do nich aplikacja, która umożliwia przeglądanie i zamawianie dań przez smartfona. Już wkrótce zostaną wprowadzone także inne zmiany. Restauracje zaczną bowiem powstawać nie tylko w dużych miastach. Od zeszłego roku testujemy koncept "Tuchola" (gmina zamieszkana przez 20 tys. mieszkańców; lokal przy stacji paliw). Jesteśmy zadowoleni ze sprzedaży w tej placówce, dlatego jesteśmy coraz bardziej otwarci na mniejsze miasta - ok. 30 tys. mieszkańców twierdzi Artur Gaweł. Koszt otwarcia nowego lokalu oscyluje w granicach 150 tysięcy złotych.

24 października kolejną restaurację otwiera też North Fish. Będzie to kolejna restauracja w kraju. Na lokalizację restauracji wybrano Centrum Handlowe Riviera w Gdyni. Tym samym lokal będzie już drugim działającym w Trójmieście. Gdyńskie Centrum Handlowe to największe handlowo-rozrywkowe centrum w północnej Polsce.

Marka North Fish działa na polskim rynku od ponad dziesięciu lat. Obecnie w kraju funkcjonuje 35 lokali North Fish, zlokalizowanych głównie w centrach handlowych w największych miastach Polski. Sieć na tym nie poprzestaje i w najbliższych miesiącach planuje otworzyć pierwszą restaurację poza galerią handlową. Lokal powstanie na ulicy Nowy Świat w Warszawie. Jeśli pomysł się sprawdzi, to sieć planuje uruchomienie kolejnych restauracji w podobnym stylu.

W dwóch nowych lokalizacjach będzie można też spróbować amerykańskich sandwiczy Subway. Oba lokale mieszczą się w Gdyni - jeden w CH Batory, natomiast drugi ruszy od 24 października w CH Riwiera. Takie rozlokowanie restauracji zgodne jest z założoną strategią - ponad połowa wszystkich lokali w Polsce mieści się w centrach handlowych. Koncepcja zakłada stosowanie rozwiązań, które nie wymagają rozbudowanego zaplecza gastronomicznego, ani nie generują uciążliwego zapachu i hałasu. Sposobem na zaciekawienie klienta jest przyrządzanie sandwiczy na oczach klienta. W ofercie znajduje się pieczywo z dodatkiem mięs, produktów wegetariańskich, świeżych warzyw, a także sosów. Jak zapewniają właściciele sieci, ilość możliwych do przygotowania kombinacji przekracza 900 milionów.

Z ekspansją rusza również sieć barów kanapkowych Freshpoint. W Centrum Korona we Wrocławiu jeszcze w październiku zostanie otwarty kolejny bar należący do sieci. W całym kraju, lokali funkcjonuje już sześć podających ciepłe kanapki. Właściciel, który kupił Freshpoint od spółki AmRest, zapowiada chęć rozwoju sieci. Otwarcie lokalu we Wrocławiu ma być symbolem nowego kierunku rozwoju marki. Docelowo sieć ma się stopniowo rozrastać w całej Polsce.

Swoje lokale likwiduje natomiast R&C Union. Spółka rozwiązała umowy najmu dwóch lokali w Toruniu i Poznaniu. Mieściły się w nich restauracje Sioux. R&C Union zarządza obecnie siecią ponad 10 restauracji i klubów. Wśród nich znajdują się Sioux, Fenix, Lizard King, Fever.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
sieć restauracja Subway Telepizza Freshpoint North Fish R&C Union Sioux likwidacja otwieranie nowość lokalizacja rozszerzanie otwarcie lokal zmiany roszady




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję