Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds. turystyki wyjazdowej z...
- Specjalista ds. Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds. turystki Siemianowice Śląskie
- Wychowawcy na obóz we Włoszech
- Kupię funkcjonujące biuro podróży
- GRECJA - REZYDENT
- Praca u multiagenta
- Poszukiwani piloci/przewodnicy od połowy maja
- Warszawa - Specjalista ds turystyki
- Sales Manager at RateHawk
Ilu turystów przyciągnął Gdańsk?
Gdańska Organizacja Turystyczna prowadzi stały monitoring ruchu turystycznego w mieście poprzez punkty informacji turystycznej, ale także prowadząc portal turystyczny gdansk4u.pl oraz mobilny przewodnik turystyczny gdansk4u MOBILE.
Powyższe działania składają się na zintegrowany system informacji turystycznej w Gdańsku, dzięki któremu w sezonie 2013 w porównaniu do sezonu poprzedniego odnotowano wzrost zainteresowania Gdańskiem wśród turystów.
Badania ruchu turystycznego prowadzone są w pięciu punktach informacji turystycznej w Gdańsku: w Gdańskim Centrum Informacji Turystycznej, w punktach na Dworcu PKP oraz Lotnisku oraz w punktach PTTK i w Bramie Wyżynnej. Łącznie w punktach w sezonie 2013 w porównaniu do poprzedniego odnotowano 25 % wzrost odwiedzin turystów krajowych i zagranicznych.
W sezonie 2012 ruch turystyczny utrzymywał się na poziomie 163 467 natomiast w sezonie 2013 liczba turystów odwiedzających punkty IT wzrosła do 204 126 osób. W podziale na narodowości, które najchętniej odwiedzali punkty informacji w sezonie 2013 to nadal Polacy tuż za nimi Niemcy i Wielka Brytania a następnie Hiszpania, Rosja i Szwecja.
Podobnie wyglądało to w sezonie 2012, czyli punkty informacji najczęściej odwiedzali turyści z Polski, Niemcy i Wielkiej Brytanii, Rosji oraz Szwecji i Hiszpanii.
Aplikacja mobilna gdansk4u MOBILE, która pełni funkcję przewodnika turystycznego po Gdańsku okazała się atrakcyjna dla turystów i odnotowała 45% wzrost pobrań w porównaniu do sezonu 2012. Aktualnie od czerwca 2012 została pobrana już 26 375 razy.
Aplikacja jest dostępna w trzech wersjach językowych (polskim, niemieckim i angielskim), aktualnie trwają pracę nad dodaniem języka rosyjskiego i jest dostępna na systemach operacyjnych IOS, Android oraz Windows Phone.
Dodatkowym atutem aplikacji są audycje dźwiękowe o 100 atrakcjach w mieście, dostępne po zeskanowaniu indywidualnego fotokodu umieszczonego przy danym obiekcie/ atrakcji. Dwuminutowe audycje zostały nagrane w 3 językach (polskim, niemieckim i angielskim) i ich głównym celem jest inspiracja użytkowników do poznania historii Gdańska.
Zainteresowanie Gdańskiem wśród turystów wskazuje również portal turystyczny gdansk4u.pl, który zawiera aktualne informacje o mieście, atrakcjach, wydarzeniach a także bazie noclegowej i gastronomicznej. Jest on dostępny w 4 wersjach językowych (polskiej, angielskiej, niemieckiej, rosyjskiej).
W poprzednim sezonie liczba odwiedzin na portalu utrzymywała się na poziomie 315 192 natomiast w sezonie 2013 liczba wzrosła do 466 087 dając 48 % wzrost odwiedzin. W podziale na turystów krajowych i zagranicznych, w porównaniu sezonu 2012 do 2013 odwiedziny turystów na portalu polskojęzycznych wzrosły o 47, 60 % angielskojęzycznych o 68 %, niemieckojęzycznych 3, 48 % natomiast rosyjskojęzycznych o 629, 18 %.
"System Informacji Turystycznej, który mamy w Gdańsku jest bardzo zróżnicowany, nowoczesny i dostępny dla osób o bardzo różnych potrzebach" - mówi Anna Bartoszewicz - Pajka, Wiceprezes Zarządu GOT. "Są to punkty "it", portal turystyczny, aplikacja na smartfony, a także mobilna Informacja Turystyczna w terenie. Konsekwentnie realizuje model, wg którego turysta ma wiedzę o mieście na wyciągnięcie ręki." - dodaje.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Dział centra informacji i promocji:
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Dziwny konkurs na dyrektorów
Polacy na pierwszym miejscu wśród
Starsze aktualności:
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Wyspy Wolin i Uznam lepiej połączone z resztą
Kraków wprowadza ograniczenia sprzedaży
1/5 Polaków nie ubezpiecza się przy
POT podpisała deklarację w sprawie promocji
Turyści odzyskają pieniądze najwcześniej za rok
Nowa siedziba biura podróży Rego Bis
Skorzystaj z odprawy on-line swojego autokaru
Szybciej odprawimy się na Heathrow?
Powroty turystów Sky Clubu: jeszcze tydzień
Komisja Europejska: podejrzani obywatele UE powinni mieć prawo do kontaktu z adwokatem
II Festiwal Serów Farmerskich i Tradycyjnych
Ankieta dla osób, które odwiedziły Sanktuarium MB Fatimskiej na Krzeptówkach
Nowa restauracja w hotelu Best Western Plus Brzeg Centrum
Zmiany w muzeum wzbudzają sprzeciw biur
Turyści rezygnują z tradycyjnego urlopu?
Sprawdź czy nie przepłacasz za gwarancję
Radisson Blu Kraków: wiosna upłynie pod znakiem szparagów