TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Franczyza: obowiązki i zabezpieczenia

Franczyzobiorca zależnie od sieci, może zostać obciążony rozmaitymi obowiązkami. Jednak franczyza sprzedaży zwykle stara się zapewnić w sieci maksimum swobody dla realizacji celu sprzedażowego. Zapytaliśmy zatem franczyzodawców, czy w swoich sieciach przewidują jakieś inne obowiązki poza sprzedażą i rozliczaniem finansowym się z tego.


TUR-INFO.PL: Czy na franczyzobiorcy ciążą jakieś obowiązki poza finansowymi (np. obsługa reklamacji lub wydawanie voucherów dla klientów, którzy nie dokonali zakupu w biurze danego franczyzobiorcy).

Travel Shops: Tego typu obowiązki nie ciążą na franczyzobiorcy, ale może on podjąć się obsługi klienta innego biura

My Travel:
- sprzedaż usług turystycznych wyłącznie touroperatorów wskazanych przez Franczyzodawcę
- uczestniczenie w szkoleniach oraz seminariach wyjazdowych organizowanych przez Franczyzodawcę
- prowadzenie punktu sprzedażowego z należytą starannością
- utrzymanie jednolitego wizerunku oraz dbałość o reputację sieci
- utrzymanie najwyższej jakości obsługi klienta, zgodnej ze standardami sieci franszyzy
- płynny oraz terminowy przepływ płatności za rezerwacje usług turystycznych
- powstrzymywanie się od działalności konkurencyjnej
- obowiązek zachowania w tajemnicy informacji, których ujawnienie mogłoby narazić Franczyzodawcę na szkodę, w szczególności dokumentacji poufnej, sposobu zabezpieczeń wszelkich danych znajdujących się w komputerowych systemach rezerwacyjnych;
- realizacja zaleceń Franczyzodawcy, co do sposobu prezentacji usług oraz przyjętej polityki marketingowej Franczyzodawcy
- udział w kampaniach reklamowych organizowanych przez Franczyzodawcę przekazywanie Franczyzodawcy miesięcznych sprawozdań dotyczących obrotu finansowego punktu sprzedaży

Ostatniemiejsca.pl: Nic takiego na nich nie ciąży. Wszystkim zajmuje się centrala. oddział ma dokonać sprzedaży, obsłużyć klienta czy to on line, czy ze strony czy też w lokalu. Dokumenty, vouchery, reklamacje - tym zajmuje się centrala. Centrala też prowadzi działania marketingowe zapraszające do oddziałów i rozstrzyganiem drobnych problemów.

Multita: Jedyne obowiązki spoczywające na franczyzobiorcy, poza finansowymi, to rzetelna i profesjonalna obsługa własnych klientów w pełnym zakresie.

Enovatis: Na obecną chwilę pozostawiliśmy naszym partnerom dość dużą elastyczność w tym zakresie. Mamy jednak świadomość, że każdy projekt, także ten, wymaga usystematyzowania i osadzenia w określone procedury w celu podnoszenia wspólnej jakości i efektywności pracy. Pracujemy nad systemem, który nie tylko będzie nakładał obustronne zadania, ale będzie przede wszystkim szansą na wielokanałowy rozwój dla partnerów. Na pewno położymy duży nacisk na podnoszenie kompetencji sprzedażowych pracowników naszych partnerów, udział w działaniach marketingowych i komunikacyjnych. To mocne i pozytywne elementy wypracowane przez lata w portalu Wakacje.pl i chcemy z nich korzystać także w sprzedaży bezpośredniej. Będziemy też dbać o indywidualne elementy każdego biura, które poprawią jego konkurencyjność na rynku lokalnym.

Równie istotną sprawą są zabezpieczenia finansowe. Muszą one występować, ale powinny być w odpowiedniej wielkości i formie, a także powinny służyć tylko i wyłącznie do zabezpieczenia obrotu, a nie np. kwot kar umownych i innych elementów rozliczeń, które mogą być sporne.

TUR-INFO.PL: Czy są wymagane zabezpieczenia od franczyzobiorcy (weksle, poręczenia, zakaz prowadzenia konkurencyjnej działalności)?

Enovatis: Tak, to przecież poważny biznes. Zgodnie z umową między nami, partner podpisuje weksel. Takie zabezpieczenie wiąże i zdecydowanie motywuje do pracy obie strony. Co prawda nie my go wymyśliliśmy, ale korzystamy z dobrych, sprawdzonych praktyk oraz przemyślanych doświadczeń wielu branż.

Multita: Tak, wymagane są zabezpieczenia od franczyzobiorcy, opcjonalnie w postaci weksli, depozytu lub gwarancji bankowej.

Ostatniemiejsca.pl: Owszem weksel jako zabezpieczenie dokonywanych rezerwacji na kwotę 50 tys. zł

My Travel: Nasza sieć nie wymaga poręczeń od franczyzobiorców. Monitorujemy systemowe poczynania franczyzobiorców, dzięki czemu na bieżąco reagujemy na wszelkie zauważone odstępstwa od przyjętych zasad rozliczeniowych.

Travel Shops: Wymagany jest weksel

Zamykając temat dziękujemy za wszystkie głosy, a wszystkim przyszłym franczyzobiorcom życzymy udanej współpracy. Pamiętajmy, że franczyza jest jak małżeństwo - ważne z kim, ważne jest dochowanie zasad i wbrew pozorom nie jest to rozwiązanie dla każdego.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
franczyza My Travel Enovatis Wakacje.pl Multita Travel Shops OstatnieMiejsca.pl przedsiębiorca sukces przedsięwzięcie franczyzobiorca franczyzodawca klienci obowiązki prawne biznes działalność cele marketingowe franczyza turystyka branża turystyczna dla franczyzobiorców informacje lokalizacja konkurencja biura podróży biura partnerskie touroperator współpraca agent umowa agencyjna oferta touroperatorów organizatorzy wycieczek sprzedaż ofert sprzedaż turystyka prowizja opłata franchisingowa opłaty weksle zabezpieczenia zakaz konkurencji działalność konkurencyjna




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję