Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
- B.P. ITAKA w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- NEKERA - Specjalista Wsparcia Sprzedaży
- Młodszy Specjalista ds. obsługi klienta
- Doradca klienta Biuro Podróży Itaka Kraków M1
- RAINBOW Doradca Klienta
- NEKERA - Flight Specialist
- NEKERA - Product Manager (Warszawa)
- pilot Wiedeń : 31.05-01.06.2024
Franczyza: obowiązki i zabezpieczenia
Franczyzobiorca zależnie od sieci, może zostać obciążony rozmaitymi obowiązkami. Jednak franczyza sprzedaży zwykle stara się zapewnić w sieci maksimum swobody dla realizacji celu sprzedażowego. Zapytaliśmy zatem franczyzodawców, czy w swoich sieciach przewidują jakieś inne obowiązki poza sprzedażą i rozliczaniem finansowym się z tego.
TUR-INFO.PL: Czy na franczyzobiorcy ciążą jakieś obowiązki poza finansowymi (np. obsługa reklamacji lub wydawanie voucherów dla klientów, którzy nie dokonali zakupu w biurze danego franczyzobiorcy).
Travel Shops: Tego typu obowiązki nie ciążą na franczyzobiorcy, ale może on podjąć się obsługi klienta innego biura
My Travel:
- sprzedaż usług turystycznych wyłącznie touroperatorów wskazanych przez Franczyzodawcę
- uczestniczenie w szkoleniach oraz seminariach wyjazdowych organizowanych przez Franczyzodawcę
- prowadzenie punktu sprzedażowego z należytą starannością
- utrzymanie jednolitego wizerunku oraz dbałość o reputację sieci
- utrzymanie najwyższej jakości obsługi klienta, zgodnej ze standardami sieci franszyzy
- płynny oraz terminowy przepływ płatności za rezerwacje usług turystycznych
- powstrzymywanie się od działalności konkurencyjnej
- obowiązek zachowania w tajemnicy informacji, których ujawnienie mogłoby narazić Franczyzodawcę na szkodę, w szczególności dokumentacji poufnej, sposobu zabezpieczeń wszelkich danych znajdujących się w komputerowych systemach rezerwacyjnych;
- realizacja zaleceń Franczyzodawcy, co do sposobu prezentacji usług oraz przyjętej polityki marketingowej Franczyzodawcy
- udział w kampaniach reklamowych organizowanych przez Franczyzodawcę przekazywanie Franczyzodawcy miesięcznych sprawozdań dotyczących obrotu finansowego punktu sprzedaży
Ostatniemiejsca.pl: Nic takiego na nich nie ciąży. Wszystkim zajmuje się centrala. oddział ma dokonać sprzedaży, obsłużyć klienta czy to on line, czy ze strony czy też w lokalu. Dokumenty, vouchery, reklamacje - tym zajmuje się centrala. Centrala też prowadzi działania marketingowe zapraszające do oddziałów i rozstrzyganiem drobnych problemów.
Multita: Jedyne obowiązki spoczywające na franczyzobiorcy, poza finansowymi, to rzetelna i profesjonalna obsługa własnych klientów w pełnym zakresie.
Enovatis: Na obecną chwilę pozostawiliśmy naszym partnerom dość dużą elastyczność w tym zakresie. Mamy jednak świadomość, że każdy projekt, także ten, wymaga usystematyzowania i osadzenia w określone procedury w celu podnoszenia wspólnej jakości i efektywności pracy. Pracujemy nad systemem, który nie tylko będzie nakładał obustronne zadania, ale będzie przede wszystkim szansą na wielokanałowy rozwój dla partnerów. Na pewno położymy duży nacisk na podnoszenie kompetencji sprzedażowych pracowników naszych partnerów, udział w działaniach marketingowych i komunikacyjnych. To mocne i pozytywne elementy wypracowane przez lata w portalu Wakacje.pl i chcemy z nich korzystać także w sprzedaży bezpośredniej. Będziemy też dbać o indywidualne elementy każdego biura, które poprawią jego konkurencyjność na rynku lokalnym.
Równie istotną sprawą są zabezpieczenia finansowe. Muszą one występować, ale powinny być w odpowiedniej wielkości i formie, a także powinny służyć tylko i wyłącznie do zabezpieczenia obrotu, a nie np. kwot kar umownych i innych elementów rozliczeń, które mogą być sporne.
TUR-INFO.PL: Czy są wymagane zabezpieczenia od franczyzobiorcy (weksle, poręczenia, zakaz prowadzenia konkurencyjnej działalności)?
Enovatis: Tak, to przecież poważny biznes. Zgodnie z umową między nami, partner podpisuje weksel. Takie zabezpieczenie wiąże i zdecydowanie motywuje do pracy obie strony. Co prawda nie my go wymyśliliśmy, ale korzystamy z dobrych, sprawdzonych praktyk oraz przemyślanych doświadczeń wielu branż.
Multita: Tak, wymagane są zabezpieczenia od franczyzobiorcy, opcjonalnie w postaci weksli, depozytu lub gwarancji bankowej.
Ostatniemiejsca.pl: Owszem weksel jako zabezpieczenie dokonywanych rezerwacji na kwotę 50 tys. zł
My Travel: Nasza sieć nie wymaga poręczeń od franczyzobiorców. Monitorujemy systemowe poczynania franczyzobiorców, dzięki czemu na bieżąco reagujemy na wszelkie zauważone odstępstwa od przyjętych zasad rozliczeniowych.
Travel Shops: Wymagany jest weksel
Zamykając temat dziękujemy za wszystkie głosy, a wszystkim przyszłym franczyzobiorcom życzymy udanej współpracy. Pamiętajmy, że franczyza jest jak małżeństwo - ważne z kim, ważne jest dochowanie zasad i wbrew pozorom nie jest to rozwiązanie dla każdego.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Dział aktualności dnia:
Starsze aktualności:
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Polska w rankingu reputacji miast
Wyniki Accoru w pierwszym półroczu 2012
Elsole Tours proponuje nową atrakcję
Pomogą w profilaktyce urlopowych chorób
Wezyr Holidays sponsorem Turnieju Młodych Rakiet
Pierwsza w Warszawie mobilna kawiarnia Coffee Way już otwarta
Kiedy musimy anulować rezerwację hotelu
Kurs włoskiego na Milan Fashion Week
Amadeus: jak technologie mobilne przekształcą podróże lotnicze?
Słowacja: turyści skorzystają z nowych kolejek
Szwajcarskie linie lotnicze przenoszą się do Krakowa
informacja na gran canari dla Polaków
przemyslenia zwiazane z branza i studiami z nia zwiazanymi
TT Przewóz osób. Transport osobowy. Busy Polska-Niemcy-Holan