TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Menadżerowie wyższego szczebla nie lubią hoteli

Jeszcze kilka lat temu menadżerowie wyższego szczebla, pracujący w międzynarodowych korporacjach, którzy przyjeżdżali do Polski na dłuższe kontakty, mieszkali w najbardziej prestiżowych hotelach. Czasem nawet po kilka lat. Obecnie ta tendencja uległa zmianie, gdyż pracodawcy coraz częściej decydują się na wynajem mieszkania lub apartamentu dla swojego pracownika. Jednym z czynników wpływających na to zjawisko jest cena, a także fakt, że kilka lat temu nie było innych opcji zapewniających dostateczny komfort.


Dziś nawet najbardziej luksusowe apartamenty to wydatek mniejszy niż płacenie za kolejną dobę hotelową, zwłaszcza w stolicy, gdzie nocleg w pięciogwiazdkowym Hiltonie to wydatek rzędu 450 złotych. Inne miasta nie pozostają w tyle. Doba hotelowa w krakowskim Sheratonie kosztuje około 430 złotych. Mnożąc to przez liczbę dni, miesięcy, a często nawet lat, przez które pracownicy w hotelach mieszkają, koszty rosną do niebagatelnych sum, nawet uwzględniając rabaty.

Natomiast cena wynajmu 120 metrowego mieszkania w Warszawie to około 6 tys. złotych miesięcznie plus 900 zł czynszu do spółdzielni oraz kaucja - 15 tys. zł.

Według socjologów cena jednak nie jest głównym powodem zmiany tendencji na rynku turystyki biznesowej. Chodzi o to, że długotrwałe mieszkanie w hotelu nie jest czymś naturalnym i może negatywnie wpływać na psychikę człowieka. Pracownik mieszkający przez rok w hotelu nie czuje się tak samo komfortowo, jak pracownik mieszkający w tym samym czasie w domu, co niejednokrotnie wpływa na poziom wykonywanej przez niego pracy. Menadżerowie mieszkający długotrwale w hotelach narzekają często, że czują się jak w domu Wielkiego Brata, a obsługa bardziej ich denerwuje, niż cieszy. Nie bez znaczenia są także dodatkowe udogodnienia jakie zapewniają wynajmowane apartamenty takie jak większy metraż, przypisane na stałe garaże, szerokie wyposażenie gospodarcze, a także zapewnienie większej intymności.

Dlatego też dziś myśląc o kliencie biznesowym musimy dostosować się do krótszych odwiedzin i zapewnić gościowi hotelowemu możliwie "domowy" komfort, aby czuł się jak najlepiej i zechciał wrócić.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
hotelarstwo hotel turystyka biznesowa nocleg w hotelu wynajem apartamentu podróż służbowa pracownik korporacji doba hotelowa cena wysokie ceny Warszawa Kraków Polska opinie socjologów komfort efektywność pracownika wpływ mieszkania w hotelu długotrwałe mieszkanie w hotelu inwigilacja w hotelu prywatny apartament duży metraż udogodnienia




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję