Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Poszukiwany pilot 05.06-07.06
- Przewodnik Kulinarny w Warszawie
- Specjalista ds. Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds turystyki
- Wychowawca kolonijny + ratownik
- Specjalista ds. rezerwacji hotelowych
- Pilot - Wiedeń 03-05.2024r.
- pilotaż Wiedeń - Kras Morawski
- Kraków- specjalista d/s turystyki 1/2 etatu
- Specjalista ds. Turystyki - Warszawa
Menadżerowie wyższego szczebla nie lubią hoteli
Jeszcze kilka lat temu menadżerowie wyższego szczebla, pracujący w międzynarodowych korporacjach, którzy przyjeżdżali do Polski na dłuższe kontakty, mieszkali w najbardziej prestiżowych hotelach. Czasem nawet po kilka lat. Obecnie ta tendencja uległa zmianie, gdyż pracodawcy coraz częściej decydują się na wynajem mieszkania lub apartamentu dla swojego pracownika. Jednym z czynników wpływających na to zjawisko jest cena, a także fakt, że kilka lat temu nie było innych opcji zapewniających dostateczny komfort.
Dziś nawet najbardziej luksusowe apartamenty to wydatek mniejszy niż płacenie za kolejną dobę hotelową, zwłaszcza w stolicy, gdzie nocleg w pięciogwiazdkowym Hiltonie to wydatek rzędu 450 złotych. Inne miasta nie pozostają w tyle. Doba hotelowa w krakowskim Sheratonie kosztuje około 430 złotych. Mnożąc to przez liczbę dni, miesięcy, a często nawet lat, przez które pracownicy w hotelach mieszkają, koszty rosną do niebagatelnych sum, nawet uwzględniając rabaty.
Natomiast cena wynajmu 120 metrowego mieszkania w Warszawie to około 6 tys. złotych miesięcznie plus 900 zł czynszu do spółdzielni oraz kaucja - 15 tys. zł.
Według socjologów cena jednak nie jest głównym powodem zmiany tendencji na rynku turystyki biznesowej. Chodzi o to, że długotrwałe mieszkanie w hotelu nie jest czymś naturalnym i może negatywnie wpływać na psychikę człowieka. Pracownik mieszkający przez rok w hotelu nie czuje się tak samo komfortowo, jak pracownik mieszkający w tym samym czasie w domu, co niejednokrotnie wpływa na poziom wykonywanej przez niego pracy. Menadżerowie mieszkający długotrwale w hotelach narzekają często, że czują się jak w domu Wielkiego Brata, a obsługa bardziej ich denerwuje, niż cieszy. Nie bez znaczenia są także dodatkowe udogodnienia jakie zapewniają wynajmowane apartamenty takie jak większy metraż, przypisane na stałe garaże, szerokie wyposażenie gospodarcze, a także zapewnienie większej intymności.
Dlatego też dziś myśląc o kliencie biznesowym musimy dostosować się do krótszych odwiedzin i zapewnić gościowi hotelowemu możliwie "domowy" komfort, aby czuł się jak najlepiej i zechciał wrócić.
Komentarze
Tagi:
Dział hotele, pensjonaty:
Taylor Swift da zarobić
Nowe centrum konferencyjne w
Polacy dalej zainteresowani
IGHP: Wielkanoc dobra, majówka będzie jeszcze
Dział aktualności dnia:
Dział badania rynku i analizy:
Turystyka z gorszą obsługą
Nocowanie.pl: Zimowy wypoczynek w Polsce przyciąga węgierskich
Starsze aktualności:
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Czy warto umożliwić klientom płatność kartą?
Port Lotniczy Radom zostanie otwarty w 2013 roku
Nie obsługujemy gości z Izraela i USA
Zmiany personalne w Amadeus Polska
Amadeus Polska ma nowego dyrektora
Turystyka kongresowa rozkwita w Pradze
Restauracja Hotelu Francuski zarządzana przez rodzinę Gesslerów
Tatry: turyści porażeni piorunem
Wielkanocna oferta cateringowa w Hotelu The Granary
Atrakcyjni podróżują za darmo!
W Święta i Sylwestra więcej połączeń z Łodzi
przemyslenia zwiazane z branza i studiami z nia zwiazanymi
Serwis branży gastronomicznej - Jastrzębie, Rybnik, Wodzisla