TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Z archiwum Merlina X

Jak kształtowała się sprzedaż, które kierunki były chętniej kupowane i za ile oraz jak rozwijała się dynamika sprzedaży agencyjnej w zeszłym tygodniu? Na te i inne pytania znajdziemy odpowiedź w raporcie przygotowanym przez PZOT na podstawie danych z systemu MerlinX.


Drugi tydzień roku 2012 przyniósł dwucyfrowe wzrosty liczby rezerwacji dokonanych przez 2244 aktywnych agentów sprzedających Zimę 2012. Zaobserwowano dalszy wzrost sprzedaży w tym zakresie o 9,7% więcej, niż przed rokiem. Ponadto założonych zostało ponad 4,7% więcej rezerwacji, niż w minionym roku. W sprzedaż Lata 2012 włączyło się dotychczas 2180 agentów, 10,1% więcej, niż przed rokiem, zakładając 4,9% więcej rezerwacji.

Dane pokazują również, że 5,3% więcej klientów zarezerwowało Zimę 2012 i o 12,4% więcej kupiło Lato 2012.

Najlepiej sprzedającym się kierunkiem okazał się Egipt, a konkretnie Hurghada z udziałem w sprzedaży 13,3%. Na drugiej pozycji uplasowała się turecka Antalya z wynikiem 9,1%. Niewiele gorzej sprzedawał się Sharm El Sheikh - 9,0%.

Od momentu rozpoczęcia sprzedaży Zimy 2012 do 15 stycznia br. liczba rezerwacji wzrosła o 4,7% przy jednoczesnym spadku liczby uczestników na poziomie 3,7%. Spadek nie dotyczy imprez czarterowych, rezerwowanych przez 6,9( więcej klientów. Silniej rosną imprezy autobusowe, bo aż o 33,3%. Największym przegranym jest "dojazd własny" tracący ponad 30% klientów w Zimie i blisko 15% mniej na Lato. Zaobserwowano także nieznaczny wzrost ceny rezerwacji imprezy lotniczej o 3,4% oraz imprez autokarowych o 4%.





Sprzedaż lata wykazuje zadowalającą tendencję zwyżkową, wykazując 3,3% więcej klientów w stosunku do zeszłego roku. Tutaj wyraźnie przybywa uczestników imprez autokarowych - plus 17%. Imprezy czarterowe rezerwuje o 4,2% więcej klientów. Mimo poprawy sprzedaży imprez z dojazdem własnym, ten produkt w dalszym ciągu traci blisko 15% w stosunku do minionego sezonu.





Jeśli chodzi o rodzaj wyżywienia w omawianych sezonach letnim i zimowym przykładowo w najpopularniejszym Egipcie, turyści najchętniej wybierali opcję all inclusive.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:
podsumowanie tygodnia w turystyce pzot MerlinX sprzedaż agenci biura agencyjne raport sprzedaż agencyjna raport Zima Lato




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję