TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






TUI daje rabaty klientom

Praktycznie wszyscy działający w turystyce zgadzają się, że rabaty dla klientów udzielane przez agentów lub touroperatorów jednostronnie (nie w ramach wspólnej promocji) niszczą kanały sprzedaży i de facto wprowadzają wojnę cenową między tymi, którzy powinni być partnerami.


Niestety zdania tego chyba nie podziela TUI. Konkurencja w własnymi agentami stała się faktem, bowiem każdy klient przez stronę www.tui.pl i call center otrzyma:
a) rabatu w wysokości 5% ceny imprezy turystycznej - w przypadku dokonania rezerwacji wakacji z katalogu: TUI Samolotem, TUI Family, TUI Z dojazdem własnym, TUI Zwiedzanie (wycieczki objazdowe) oraz TUI Family Parki rozrywki na sezon Lato 2012
b) rabatu w wysokości 5% ceny zakupionego biletu na przelot czarterowy.


Promocja działa w okresie od 18:00 w dniu 13.04.2012r. do godziny 23:59:59 wg czasu GMT+01:00 w dniu 16.04.2012r. (za regulaminem promocji).

Prawdę mówiąc zaskoczyło nas to kompletnie. Duży touroperator, z aspiracjami na lidera - a zagranie wobec sieci własnych agentów bardzo wrogie. Kiedyś już pisaliśmy o rabatach dawanych przez agentów i wydawało się, że branża zwarła szyki: Bony rabatowe sposobem na turystę, Itaka: żadnych zniżek nie tolerujemy, Rainbow Tours nie akceptuje żadnych zniżek, a wszystko zaczęło się od m.in. Wakacje.pl daje zniżki!.





Jeden z agentów, który zgłosił tę praktykę opisał to następująco:
Od 2 tyg wysyłaliśmy klientom ofertę i akurat dzisiaj zdecydowali się, akurat ta oferta najbardziej im się spodobała. Zdziwiliśmy się zatem, jak klienci zadzwonili i powiedzieli, że touroperator zaproponował jej 5% rabatu.
Dla nas jest to śmieszne, bo my jako agent mamy zabronione udzielanie rabatów, ale widocznie działa to tylko w jedną stronę.
Tui dwa lata temu nie miało jakiś dużych wyników sprzedażowych, dzięki współpracy z agentami zaczęło piąć się w górę. Mamy pytanie dokąd ta polityka ma ich doprowadzić.


Cóż - nic dodać, nic ująć. Czekamy na oficjalny komentarz TUI.

Stronę z oferta promocyjną (ważną do północy) można zobaczyć www.tui.pl




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
TUI rabat rabaty zniżki upust upusty biuro podróży biuro turystyczne


Komentarze:

    • TUI daje rabaty 

      [2012-04-16 15:15 77.89.77.*]

      No to widzę, że branża naprawdę szaleje. Straciłem wiarę w TUI sprzedawałem dużo gorsza prowizja ale hmm klient zadowolony będzie to najważniejsze. Chyba czas postawić na solidniejszych w takim razie Touroperatorów którzy Agenta traktują jak solidnego Partnera. A na szczęście są jeszcze tacy:)   odpowiedz »

    • TUI daje rabaty 

      [2012-04-16 15:19 83.8.181.*]

      jest to nie fair na tle agent/organizator....jak my agenci mamy teraz tego organizatora sprzedawać, jak ma nas ewidentnie w .... bez komentarza to pozostawię   odpowiedz »

    • TUI daje rabaty 

      [2012-04-16 15:44 80.52.154.*]

      agenci całkowicie wstrzymać sprzedaż do końca sezonu ! zobaczymy co zrobią !
      a klientom powiedzieć że mają problemy finansowe :)
      problem sam się rozwiąże :)   odpowiedz »

      • TUI daje rabaty 

        [2012-04-16 16:21 213.241.22.*]

        To nie sprzedawajcie - wieczne narzekania   odpowiedz »

        • TUI daje rabaty 

          [2012-04-18 12:36 89.228.192.*]

          Twoja opinia świadczy, że pracujesz w TUI i buta Cię rozpiera lub że jesteś ...pi.
          Tui pokazuje, że ma tyle własnych kanłów sprzedaży, że agent jest mało istotny. Więc niech tak będzie, moze faktycznie należy ograniczyć ich sprzedaż, niech sprzedają sie sami i utrzymują 40 ksiegowych i 80 biur w galeriach. Agenci zróbcie właśnie tak, nie czekajcie , inaczej Was sami wyrzucą lada chwila. Sprzedawajcie tylko jeśli nie ma alternatywy. Może spadki ich obudzą. Czytam, że w tamtym i w tym roku maja ogromny wzrost sprzedaży może to rozdymało taką butę. Na szczęście czytałem też o ich milionowych stratach. 2 lata temu ok.30mln, rok temu ok.10 mln. W końcu tedgo nie udźwigna. "Matka z Nienmiec" przestanie dawać i wycofa ich tak jak z Węgier.   odpowiedz »

      • TUI daje rabaty 

        [2012-04-16 16:25 79.173.35.*]

        popieram!!!   odpowiedz »

    • TUI daje rabaty 

      [2012-04-16 16:25 213.241.22.*]

      A ja uważam ,że to bardzo dobry pomysł, żeby przez internet było taniej - w końcu klient połowę rzeczy robi za to co robi pracownik biura więc dlaczego ma płacić tyle samo - to jest standard chociażby w sieciach komórkowych czy bankach. Ja tam wolę pójść do biura bo mam tam swoją Panią Madzię, która zna mnie od lat i te 5% wolę dopłacić ale mam przynajmniej pewność, że jest wszystko ok. Oczywiście nie wszyscy sprzedawcy są tak dobrzy jak ona, dlatego gdyby niektórzy agenci starali się lepiej i dbali jakościowo o swoich klientów - 5% rabatu nie miałoby dla nich żadnego znaczenia.

      W końcu coś się dzieje i może niektóre biura wezmą się do roboty - bo od pewnego czasu ma się wrażenie, że mają w dupie bo i tak klient nie ma wyboru cenowego.

      Z pozdrowieniami
      Stały Klient TUI
      Kamil   odpowiedz »

      • TUI daje rabaty 

        [2012-04-16 16:58 78.8.9.*]

        Głupi jsteś!   odpowiedz »

      • TUI daje rabaty 

        [2012-04-16 17:01 95.49.88.*]

        Pan nie ma pojecia o tym jak działa turystyka, wiec dziwi mnie Pana wypowiedz.
        Wlasnie po to sa zabronione rabaty udzielane przez agentów zeby ceny wszedzie byly takie same. I dlatego dla klienta nie ma znaczenia czy kupi w biurze TUI, Itaka, Rainbow bo zalozenie jest ze ceny wszedzie sa takie same. Agenci za udzielanie rabatow otrzymuja kary finansowe, rowniez moga dostac wypowiedzenie umowy. Zatem nie rozumie Pan dlaczego ta praktyka zastosowana przez Tui tak mocno razi agentow.   odpowiedz »

      • TUI daje rabaty 

        [2012-04-17 12:07 77.253.207.*]

        chyba Ciebie pogięło, od każdej prowizji odprowadzasz VAT i podatek dochodowy, jak Ci ktoś da te 5% to wychodzi praktycznie na zero bo jak do tych 5% dodasz VAT i podatek dochodowy to zostanie Mu 0,5 % prowizji. Przy TUI niemieckim sprzedałyśmy ofertę za około 6 tysięcy i z tego mamy około 160pln minus podatki to wychodzi 90pln prowizji netto na rękę. Jak my mamy pracować za darmo to mam pytanie ile Ty dostajesz pensji i jaki jest Twój przychód zależnie od tego co zapracujesz??? Tui sprzedaje jak muszę aby klient nie wyszedł z biura, jak nie muszę i klient weźmmie coś innego co spełni Jego oczekiwania to sprzedaję organizatora dzięki któremu mogę sobie kupić chleb i opłacić moje wszystkie koszty!!!! jak pracujesz na etacie to dostajesz pensję i reszta gówno Ciebie obchodzi a jak masz biuro to musisz zapłacić tzw koszty stałe i koszty zmienne. Jak się trochę poduczysz to wtedy przestaniesz pisać takie bzdury.   odpowiedz »

    • TUI daje rabaty 

      [2012-04-16 16:38 79.173.35.*]

      Moze TUI ma naprawdę kłopoty finansowe skoro zdecydowali sie na taki krok ? hm
      dziwne to jest i bardzo nieuczciwe wobec agentów
      Moze dyrektor Tui niech zmieni branże i gdzie indziej podbija rynek skoro nie rozumie mechanizmów turystyki .Czerwona kartka dla tego pana! Takich firm co dawały rabaty i miały niskie ceny było juz kilka, ostatnio Orbis i Triada .....   odpowiedz »

    • TUI daje rabaty 

      [2012-04-16 16:43 83.0.159.*]

      nie sprzedawac TUI to jest już ich koniec   odpowiedz »

    • TUI daje rabaty 

      [2012-04-16 16:46 83.0.159.*]

      Agenci nalezy ich zbojkotować i zobaczymy i tak jak powiedziano opowiadać klientom ze to już ich koniec bo coś w tym jest,że tak robią   odpowiedz »

    • TUI daje rabaty 

      [2012-04-16 16:55 178.42.167.*]

      Testują. Testują. Testują.
      To tylko czterodniowa promocja całe szczęście.
      "Dowiedz się wszystkiego od agenta, a kup na naszej stronie!" ma krótkie nogi.
      Jak agentom nie będzie się TUI sprzedawało będą doradzać innych touroperatorów i wtedy nici z 5%.   odpowiedz »

    • TUI daje rabaty 

      [2012-04-16 16:58 83.0.159.*]

      TUI już w zeszłym roku miał powazne kłopoty dlatego zlikwidowali TUI na Węgrzech teraz kolej na TUI Poland   odpowiedz »

    • TUI daje rabaty 

      [2012-04-16 17:09 83.19.122.*]

      proste, wszyscy agenci tui wypowiadają umowy agencyjne.
      wspólna akcja agentów się nie uda, agenci "piją z ust" tui i scan holiday.
      ja swoją umowę wypowiedziałem już dawno - "nie będzie tui pluło nam w twarz" - trzeba mieć swój honor nawet jak pieniąchów mniej.
      pelta travel   odpowiedz »

    • TUI daje rabaty 

      [2012-04-16 17:09 83.19.122.*]

      proste, wszyscy agenci tui wypowiadają umowy agencyjne.
      wspólna akcja agentów się nie uda, agenci "piją z ust" tui i scan holiday.
      ja swoją umowę wypowiedziałem już dawno - "nie będzie tui pluło nam w twarz" - trzeba mieć swój honor nawet jak pieniąchów mniej.
      pelta travel   odpowiedz »

    • TUI daje rabaty 

      [2012-04-16 17:11 79.173.35.*]

      Rainbowtours robi to samo !Dzisiaj mój klient oznajmił mi ze podpisał umowę o współpracy z Rainbow tours, który proponuje dla wszystkich pracowników jego firmy 5% rabatu na swoja ofertę,wiec praktyka podobna do TUI.Mysle ze naszą rolą, agentów jest w takiej sytuacji poszukanie podobnej ,lepszej cenowo pomimo rabatu 5% oferty i uświadomienie klientom ze multiagencja, czyli biuro agencyjne sprzedające oferty wielu organizatorów, ma takA właśnie przewagę.Jesli klient będzie zadowolony z naszej obsługi i wspołpracy to moze oleje te 5% przez telefon z pania X ktora niekiedy nawet nie wie co sprzedaje .....   odpowiedz »

    • TUI daje rabaty 

      [2012-04-16 17:15 83.0.175.*]

      jezeli zaczyna tui w ten sposób to uwaga klieci tui platuje plajtuje tak się zazwyczaj konczy z biurami tonący brzytwy się chwyta i różnych sposobów. triada bankrut i tui zaczyna klientow łapć na pętlę, którą zcisną wam w okół szyji a lato w polsce. agent wie co w trawie piszczy .   odpowiedz »

      • TUI daje rabaty 

        [2012-04-16 17:29 178.42.167.*]

        Coś w tym jest. Szukają oszczędności na prowizji agentów. Rzucają się na różnicę pomiędzy prowizją a rabatem. To nie wygląda za dobrze... Nie stać ich na płacenie prowizji.   odpowiedz »

        • TUI daje rabaty 

          [2013-11-22 17:35 79.162.201.*]

          Ja szczerze nie polecam TUI a pracuję w biurze już 18 rok i znam dobrze branżę należy być ostrożnym   odpowiedz »

    • TUI daje rabaty 

      [2012-04-16 17:22 83.18.20.*]

      szczyt bezczelności ze strony TUI , to ma być profesjonalizm??Chyba jednak nei znacie takiego słowa   odpowiedz »

    • TUI daje rabaty klientom 

      [2012-04-16 17:24 31.61.129.*]

      To banda. Agenci tyle lat pracują na ich wzrost a teraz mają nas w d..ie.
      Ja już oferty TUI żadnemu klientowi nie zaproponuję. Niech sobie z internetem rozmawia i dowiaduje się szczegółów. Ciekawe, co za kretyn w TUI wymyślił taką akcję. Skandal !!!   odpowiedz »

    • TUI daje rabaty 

      [2012-04-16 17:40 85.222.86.*]

      dzis stracilem klientow z ktorymi korespondowałem od 2 tygodni- 3 klientów laczna wartosc imprez ok 50000 w tajlandi prezes mowił wielkie słowa a jak widac nie zna realiow polskie turystyki i polskich biur ale sie przekona..... ze z agentami sie nie wojuje- moim zdaniem w nas tkwi siła ze postawmy sie miejmy tui ale nie polecajmy ....   odpowiedz »

    • TUI daje rabaty 

      [2012-04-16 17:53 77.253.205.*]

      To co TUI robi z agentami w ciągu ostatniego roku to jakaś kpina. Sprzedaję oferty TUI od 8 lat i zawsze z przyjemnością sprzedawałem TUI, mimo że zawsze było droższe. Najpierw zmniejszyli prowizję od produktu niemieckiego i realnie też od produktu polskiego (brak prowizji od opłat i dopłat), to już mnie wpieniło. Ale 5% rabatu poza siecią agencyjną to już są jakieś jaja. Pamiętam jak TUI wysyłało pisma przypominające że udzielanie rabatów jest "niezgodne z umową agencyjną i sprzeczne z dobrymi praktykami", a tu taki nóź w plecy. Od dziś do czasu oficjalnego wyjaśnienia sprawy przez TUI, wstrzymuję sprzedaż ich oferty i mam nadzieję że nie będę jedynym agentem, który tak zrobi. Ktoś w marketingu kto wymyślił tę promocję i kierownik, który ją zatwierdził powinni wylecieć na zbity pysk, bo chyba nie policzyli jakie straty będą mieli z zaniechania sprzedaży w biurach agencyjnych. Po Funclubie to można się było spodziewać takich praktyk, ale po TUI... Żenada.   odpowiedz »

    • TUI daje rabaty 

      [2012-04-16 18:00 83.15.24.*]

      Podobnie zrobilo NAT i od tej pory nie sprzedalem zadnej ich oferty, Fun Club zrobil znizke na Gruponie i juz cienko przedzie, LESIO   odpowiedz »

    • TUI daje rabaty 

      [2012-04-16 18:33 87.205.92.*]

      ja nawet przez te Tui prawie się popłakałam, to był cios poniżej pasa, co z tego ze 4 dniowa promocja, a zaufanie ? jak patrzą teraz moi klienci- że sprzedaje drożej :(   odpowiedz »

    • TUI daje rabaty 

      [2012-04-16 18:46 83.8.181.*]

      mnie klient dziś poprosił by za niego zrobić rezerwacje na stronie Tui bo on nie potrafi..... ręce opadają, mam mu pomóc zdobyć 5% rabat , i jeszcze opowiedzieć o hotelu , pomóc w wyborze.... bez prowizji,tak ot sobie by tui mialo klienta heheheh   odpowiedz »

      • TUI daje rabaty 

        [2012-04-17 07:36 94.75.95.*]

        I teraz wchodzisz do MerlinaX i pokazujesz ten sam lub bardzo podobny hotel u innego TO taniej. I po sprzedaży TUI...   odpowiedz »

    • TUI daje rabaty 

      [2012-04-16 19:02 212.180.168.*]

      Przesadzili i sadze, ze beda zalowali.   odpowiedz »

    • TUI daje rabaty 

      [2012-04-16 19:12 77.113.169.*]

      To bardzo proste. Geniusz, ktory wpadl na taki pomysl bedzie tego zalowal do konca zycia. Zyski, ze zdobytych klientow z 5% rabatem beda o WIELE mniejsze niz straty spowodowane tym czy innym buntem agentow. Nie wierze w masowe wypowiadanie umow przez agentow ale wiem, ze po tej akcji pozostanie MEGA WIELKI smrodek, ktory w efekcie doprowadzi do znaczacego spadku sprzedazy. Gratuluje glupoty , Agent od 10 lat sprzedajacy TUI.   odpowiedz »

    • TUI daje rabaty klientom 

      [2012-04-16 19:26 178.73.16.*]

      jakiś czas temu Pan Prezes Marek Andryszak opowiadał o tworzeniu kodeksu i stawiał się za przykład firmy działającej zgodnie z dobrymi praktykami handlowymi - no to teraz pokazał co znaczą słowa tego pana - ŻENADA
      Zasadne by było, aby za Klientów których Agent byłby w stanie udokumentować (nazwisko,kierunek) przepisaliby do Agencji pozostawiając kwoty i wypłacając należne prowizje.
      Tylko nasze konkretne działania mają sens powstrzymaniu TO przed kolejnymi takimi działaniami.   odpowiedz »

    • TUI daje rabaty 

      [2012-04-16 20:09 80.53.57.*]

      na szczęście na tui świat się nie kończy, a są inni organizatorzy, którzy dobrze i po partnersku traktują swoich agentów. Itaka ściga za dawanie rabatów (i tu należy im się plus). A inne niemieckie oferty też można kupić bez problemu: ITS, DERTOUR, Thomas Cook itd. Na Węgrzech było podobnie. Ostatnie konwulsyjne podrygi i tui wyleciało z rynku.   odpowiedz »

    • TUI daje rabaty 

      [2012-04-16 20:20 78.8.3.*]

      Ja jako agent bojkotuję tego organizatora i zróbcie to samo, widzę że TO coraz bardziej gryzą ręce które ich karmią....   odpowiedz »

      • TUI daje rabaty 

        [2012-04-16 21:25 83.28.77.*]

        żenujące.... jako agent promowałam oferty TUI i do tej pory miałam bardzo dobre zdanie o tym Organizatorze ... od dziś niech nie liczą na moją sprzedaż a Klientom oczywiście będę proponować oferty innych touroperatorów, którzy szanują agentów i nie mają tak beznadziejnie, żenująco głupich pomysłów...Drogi Panie, który wymyśliłeś rabat 5% - czy naprawdę sądzisz, że moi stali klienci zrezygnują z mojej obsługi aby dostać te marne 5% ??? Tak nisko oceniacie polskich Klientów? Porównajcie: O ile wzrośnie obrót TUI przez te parę dni? A jak długo będzie się ciągnąć niesmak wśród Waszej głównej sieci sprzedaży AGENTÓW po tej pseudo marketingowej akcji na poziomie przedszkola.
        agent001 :)   odpowiedz »

        • TUI daje rabaty 

          [2012-04-17 07:33 94.75.95.*]

          niestety niektórzy klienci nawet na 50 zł rabatu od innego agenta potrafią się połasić :-( Nawet czasem ci stali dobrzy znajomi...   odpowiedz »

    • TUI daje rabaty 

      [2012-04-16 20:51 77.237.21.*]

      no to ciekawa jestem co na to 300 agentów zrzeszonych w OSAT bo skoro są taką siłą, to pewno wypowiedzą (ok 300) umowy z TUI.
      Co na to inni organizatorzy ? też spróbują ?
      Alfa potrafi dać 11% rabatu
      GTI 7%
      byle by kupić w ich biurze.
      Inni też.
      Póki nie ma siły w Agentach puty nic nie osiągniecie. A siły w Agentach nie ma bo każdy agent widzi ale odwagi aby powiedzieć nie ma.
      TUI idzie w sprzedaż przez net.
      Akcja przyniesie skutki. TUI wypowie kolejne umowy i oleje agentów jak to się stało już w Niemczech (ponad 50%sprzedaży to sprzedaż on line).
      A co robi Itaka ze swoimi wyznawcami ?
      otwiera swoje biura - franczyzowe, któe mają sprzedawać stacjonarnie bo przecież jest ROPO, ale wszędzie mają promować itaka.pl i ... podawać e-maile klientów - za rok, za pół, za dwa klient kupi on line. A, że nie dostaniesz swojej % .. zapłacili Ci już za reklamę, nie zrobiłeś targetu goń się. o samo wakacje.pl inni.
      A że Agentom odwagi brak ... to już czekam na kolejne akcje. Bo duży (Itaka, TUI, Alfa, Rainbow, Neck i inni) leje na was ciepłym moczem. Oni są najlepsi, wspaniali po co im agent ?
      Dowód - summerelse - panel klienta - buhahaha zaczyna się od ... wyszukiwarki ofert summerelsa !!! i co na to OSAT ? jest was 300tu.
      anonymous   odpowiedz »

    • TUI daje rabaty 

      [2012-04-16 20:54 31.61.131.*]

        odpowiedz »

    • TUI daje rabaty 

      [2012-04-16 20:56 46.113.182.*]

      czyżby TUI tak właśnie podbierało klientów agentom.... kiepski pomysł   odpowiedz »

    • TUI daje rabaty 

      [2012-04-16 20:58 46.113.182.*]

      a gdzie jest osat ? a gdzie uokik ??   odpowiedz »

      • TUI daje rabaty 

        [2012-04-17 11:16 178.73.16.*]

        na OSAT i PZOT nie ma co liczyć moze UOKiK pomoc !   odpowiedz »

        • TUI daje rabaty 

          [2012-04-17 12:21 89.78.84.*]

          Uprzejmie informuję, że TUI nie jest i nigdy nie był członkiem PZOT.
          "Nasze drogi się rozeszły" był łaskaw stwierdzić Pan Marek Andryszak, krótko po zgromadzeniu założycielskim PZOT.

          Od początku kontaktów PZOT z OSAT byliśmy jednego zdania w sprawie cen i rabatów. Tu cytat z protokołu spotkania PZOT z OSAT z 29 lutego br.:

          "Wprowadzenie standardowych postanowień do umów agencyjnych:
          1. Gwarancja równości cen imprez niezależnie od punktu sprzedaży tj. w biurach agencyjnych, biurach własnych organizatorów, franczyzach organizatorów oraz w internecie"

          To wspólne i jednomyślne stanowisko organizatorów zrzeszonych w PZOT.
          Nie znajduję usprawiedliwienia do komentowania przez PZOT polityki agencyjnej TUI Polska, która nie należy do naszej organizacji.

          Pozdrawiam :-)

          Krzysztof Piątek
          PZOT   odpowiedz »

        • TUI daje rabaty 

          [2012-04-17 12:22 89.78.84.*]

          Uprzejmie informuję, że TUI nie jest i nigdy nie był członkiem PZOT.
          "Nasze drogi się rozeszły" był łaskaw stwierdzić Pan Marek Andryszak, krótko po zgromadzeniu założycielskim PZOT.

          Od początku kontaktów PZOT z OSAT byliśmy jednego zdania w sprawie cen i rabatów. Tu cytat z protokołu spotkania PZOT z OSAT z 29 lutego br.:

          "Wprowadzenie standardowych postanowień do umów agencyjnych:
          1. Gwarancja równości cen imprez niezależnie od punktu sprzedaży tj. w biurach agencyjnych, biurach własnych organizatorów, franczyzach organizatorów oraz w internecie"

          To wspólne i jednomyślne stanowisko organizatorów zrzeszonych w PZOT.
          Nie znajduję usprawiedliwienia do komentowania przez PZOT polityki agencyjnej TUI Polska, która nie należy do naszej organizacji.

          Pozdrawiam :-)

          Krzysztof Piątek
          PZOT   odpowiedz »

          • TUI daje rabaty 

            [2012-04-17 12:30 178.73.16.*]

            Panie Krzysztofie, dziękujemy za rzeczowe przedstawienie stanowiska PZOT   odpowiedz »

    • TUI daje rabaty 

      [2012-04-16 20:59 46.113.182.*]

      a gdzie PZOT ??   odpowiedz »

    • TUI daje rabaty 

      [2012-04-16 20:59 77.237.21.*]

      no to ciekawa jestem co na to 300 agentów zrzeszonych w OSAT bo skoro są taką siłą, to pewno wypowiedzą (ok 300) umowy z TUI.
      Co na to inni organizatorzy ? też spróbują ?
      Alfa potrafi dać 11% rabatu
      GTI 7%
      byle by kupić w ich biurze.
      Inni też.
      Póki nie ma siły w Agentach puty nic nie osiągniecie. A siły w Agentach nie ma bo każdy agent widzi ale odwagi aby powiedzieć nie ma.
      TUI idzie w sprzedaż przez net.
      Akcja przyniesie skutki. TUI wypowie kolejne umowy i oleje agentów jak to się stało już w Niemczech (ponad 50%sprzedaży to sprzedaż on line).
      A co robi Itaka ze swoimi wyznawcami ?
      otwiera swoje biura - franczyzowe, któe mają sprzedawać stacjonarnie bo przecież jest ROPO, ale wszędzie mają promować itaka.pl i ... podawać e-maile klientów - za rok, za pół, za dwa klient kupi on line. A, że nie dostaniesz swojej % .. zapłacili Ci już za reklamę, nie zrobiłeś targetu goń się. o samo wakacje.pl inni.
      A że Agentom odwagi brak ... to już czekam na kolejne akcje. Bo duży (Itaka, TUI, Alfa, Rainbow, Neck i inni) leje na was ciepłym moczem. Oni są najlepsi, wspaniali po co im agent ?
      Dowód - summerelse - panel klienta - buhahaha zaczyna się od ... wyszukiwarki ofert summerelsa !!! i co na to OSAT ? jest was 300tu.   odpowiedz »

      • TUI daje rabaty 

        [2012-04-16 21:43 80.53.57.*]

        akurat w Niemczech sprzedaż on-line nie przyniosła oczekiwanych efektów - co najwyżej kilka procent ogólnego obrotu i obserwuje się masowy odwrót do stacjonarnych biur i do normalnego, tradycyjnego doradztwa. Podobnie jest na wielu innych rozwiniętych rynkach. A taka walka na rabaty to dziki zachód (raczej wschod). Nasza polska sprzedaz on-line to głównie wyszukiwanie oferty w necie, porównywanie, ale przy realizacji preferowany jest czynnik ludzki (przynajmniej przez telefon). Mało kto klika na płatność kartą i realizuje wszystko od początku do końca zdalnie. Chytry 2x traci i tego się trzymajmy!   odpowiedz »

        • TUI daje rabaty 

          [2012-04-16 23:47 87.205.192.*]

          o niemcach to akurat bujda. Mają ponad 50% rez online w tui de - wiem
          z trzeciej ręki   odpowiedz »

        • TUI daje rabaty 

          [2012-04-17 07:30 94.75.95.*]

          Jest trochę inaczej. Klient siedzi on-line, czyta, patrzy, wyszukuje i mówi "nie wiem co wybrać, pójdę zapytam w biurze". Idzie do biura, doradca mu opowiada, dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem, tym co ma najcenniejsze i zdobywał przez lata. Klient mówi, że musi przemyśleć, doradca nie reaguje, nie zatrzymuje. Klient idzie do domu, siedzi on-line, zapada decyzja "wezmę to!" i myśli "a tam, będę chodził, skoro mogę kupić w necie" i kupuje. Bez agenta trudno byłoby mu podjąć decyzję. Niestety agent i tak stracił bo nie zatrzymał klienta. Moi drodzy agenci świat się zmienił. Konkurujecie już nie tylko między sobą, ale z innymi kanałami dystrybucji, A tak naprawdę z wygodą klienta. Czas działać inaczej. Krzysiek Adamski.   odpowiedz »

          • TUI daje rabaty 

            [2012-04-17 09:51 213.156.102.*]

            Z jednej strony ma Pan rację, ale tak jest wszędzie. Ludzie idą do sklepu z RTV AGD popytają sprzedawców o szczegóły, zabiorą im czas, wykorzystają wiedzę, upatrzą sobie coś a potem kupują na allegro...   odpowiedz »

            • TUI daje rabaty 

              [2012-04-17 12:07 94.75.95.*]

              Zgadzam się. Tylko sprzedawcy np. w sklepach RTV nie pokazują, że warto jednak w sklepie. Przykład: kupiłem pralkę przez internet. Przyszła. Sprawna. Wszystko OK. Zapomnieli tylko dołączyć kartę gwarancyjną. 2 miesiące musiałem się prosić żeby dosłali. A gdyby pralka się w tym czasie zepsuła?
              Tak samo jest z wycieczkami. Całe ryzyko w kanale on-line przerzucone jest na klienta. Tylko na pralce itd. mogę się znać i łatwo wybrać. Z wycieczkami jest o wiele trudniej. Agenci sprzedają klientom lata doświadczenia i wiedzy zdobytej na podróżach. Krzysiek Adamski   odpowiedz »

      • TUI daje rabaty 

        [2012-04-17 09:58 212.75.108.*]

        Witam,

        jestem pracownikiem GTI i poprosiłbym o konkret, kiedy daliśmy Klientowi 7% rabatu żeby przeciągnąć Go na swoją stronę?

        pozdrawiam   odpowiedz »

        • TUI daje rabaty 

          [2012-04-17 15:25 178.42.161.*]

          Obawiam się, że odpowiedzi nie będzie... To tylko troll :-)   odpowiedz »

    • TUI daje rabaty 

      [2012-04-16 21:02 31.61.131.*]

      Panie Andryszak! Przetestowaliście sobie internetowy kanał sprzedaży, to teraz przetestujcie kanał w jaki wpadniecie i wstrzymajcie na tydzień sprzedaż we wszystkich biurach agencyjnych, bez wyjątku. Nie będziecie musieli płacić agentom prowizji, a wszyscy klienci biur agencyjnych zrobią sobie rezerwacje w necie albo w waszych biurach własnych. Jeżeli taki tydzień nie wpuści was w kanał to przedłużcie to na miesiąc albo na cały sezon i będziecie drugą firmą na T. która zniknie w tym roku.   odpowiedz »

    • TUI daje rabaty 

      [2012-04-16 21:43 46.113.182.*]

      Tiaaa, wszyscy chcą online
      Ci dają 5%
      summerelse "zarezerwuj online a city tour dostaniesz gratis".....
      a agenci.... hmmm agenci....
      po co im agenci.... zrobili co swoje
      teraz się boja....
      ...
      są zrzeszeni ! i co z tego???   odpowiedz »

    • TUI daje rabaty 

      [2012-04-16 22:21 83.21.172.*]

      Czy tylko robi to TUI ????? Oasis porozumiało się z Ikeą i tam klient w salonach firmowych ma 10% zniżki, a agenci milczą, milczą i chyba będą milczeć! W salonach Itaki też można dostać ekstra zniżki. Agent - murzyn zrobił swoje więc może odejść.   odpowiedz »

    • TUI daje rabaty 

      [2012-04-17 09:03 46.231.152.*]

      to po co nam OSAT skoro nic nie robi w tej sprawie i nie reprezentuje Nas agentów ? tylko kasę ściąga za członkostwo. OSAT do roboty, zabierz się za Organizatorów bo psują rynek !!!   odpowiedz »

      • TUI daje rabaty 

        [2012-04-17 09:29 31.63.255.*]

        OSAT niestety działa tylko wtedy kiedy już sprawa nabrała tempa. Pewnie napisza pismo za jakiś czas. Niestety gdyby nie liczne uwagi na forach to by nic nie ruszyli...   odpowiedz »

        • TUI daje rabaty 

          [2012-04-17 11:12 178.73.16.*]

          szkoda niestety pieniedzy na ten podmiot, jeszcze nie udalo sie u nas zrobic przedstawiciela Agentow takiego z prawdziwego zdarzenia, ktory faktycznie za pobierane skladki dostawal nalezyte pieniadze i wtedy dzialal w imieniu i na dobro Agentow :(   odpowiedz »

    • TUI daje rabaty 

      [2012-04-17 09:24 77.79.230.*]

      Proste; odwrócić się od TUI, nawet nie tak spektakularnie wypowiadając umowy, ale po prostu wyrzucić ich oferty z witryn (i szklanych i netowych), nie proponować klientom, schować reklamy. O ile ma się honor. My sprzedajemy masówkę Wezyra, Alfy, egzotykę-Best Reisen G, no i jeszcze trochę Polski. Nie tylko TUI robi takie numery, przecież sami wiecie, tylko mnie przeraża to, że właśnie TUI prężyło się przed mediami (i agentami) wprowadzając jakiś kodeks uczciwych praktyk czy coś w tym stylu. Śmiać się i płakać.   odpowiedz »

    • TUI daje rabaty 

      [2012-04-17 10:00 95.40.170.*]

      Haha
      To nie wiecie jaka jest polityka TUI chyba na Polskim rynku..Andryszak chce sie w ogole pozbyc agentow- chce miec wylacznie biura wlasne i centrum podrozy orac cc i tui.pl, nie badzcie naiwni ze sie z kims liczy, on sklada najlepszym agentom propozycje nie do odrzucenia sprzedazy biur / Opole , Wawa / i tyle   odpowiedz »

      • TUI daje rabaty 

        [2012-04-17 11:09 178.73.16.*]

        to jest szczera PRAWDA co piszesz   odpowiedz »

    • TUI daje rabaty 

      [2012-04-17 10:30 213.156.126.*]

      Wielki Pan Prezes zostanie rozliczony szybciej niz myslicie :). Ta akcja to byl strzal w kolano. Jesli chca tylko biura wlasne i strone internetowa to prosze bardzo tylko jednak inne rynki pokazuja, ze to nie jest takie proste. AGENCI NIE SPRZEDAWAC TUI. Calkiem mozliwe, ze takie akcje promocyjne moga swiadczyc o duzych problemach finansowych tej firmy. A teraz jeszcze odwroca sie od nich agenci i w sezonie malo kto bedzie ich sprzedawal. I takim sposobem bedzie wielkie boom na jesien, chyba, ze znowu mlekodawca z Niemiec da na dzialalnosc polskiej spolki grube mln aby utrzymac tego dziwolaga na powierzchni. Wiadome jest, ze polskie tui ma z roku na rok coraz wieksze straty. Salony wlasne generuja koszty. Po co im one jak mogli zadbac o dobra siec agencyjna? Ich proba zawladniecia rynku jest zalosna i niestety nie skonczy sie dobrze po tym jakie widzimy akcje promocyjne. Panie Prezesie, czy naprawde warto bylo dla paru zł od tych zagarnietych agentom klientow? AW   odpowiedz »

      • Prawna podstawa tego typu działań? 

        [2012-04-17 11:19 78.8.9.*]

        No czekamy na oficjalny komentarz TUI. Moim zdaniem naruszył warunki umów agencyjnych i złamał ustałę o turystyce. Myślą że inni turoperatorzy też powinni zając stanowisko.   odpowiedz »

        • Prawna podstawa tego typu działań? 

          [2012-04-17 11:54 178.73.16.*]

          należałoby UOKiK odpowiednio poinformować o łamaniu zasad, reszta będzie siedziała cicho :( a prowizje jakie nam zabrali powinni nam wyplacic przepisujac wszystkie udokumentowane umowy na nasze agencje   odpowiedz »

          • Prawna podstawa tego typu działań? 

            [2012-04-17 12:47 78.8.9.*]

            Zgadza się   odpowiedz »

      • TUI daje rabaty 

        [2012-04-17 14:21 31.178.126.*]

        Ale się rozmarzyłeś   odpowiedz »

    • TUI daje rabaty 

      [2012-04-17 10:53 95.40.170.*]

      salony wlasne sa o niebo bardziej rentowne od jakiejkolwiek agencji, dlatego min inni buduja sieci wlasne zeby nie oddawac kasy agentom, na razie w tui siec zewnetrzna to ok 50 % sprzedazy, ale przy tym wyciskaniu rynku ten udzial szybko spada, wiec tui bez agentow sobie poradzi spokojnie...   odpowiedz »

      • TUI daje rabaty 

        [2012-04-17 11:31 83.13.47.*]

        Życzę w takim razie TUI powodzenia w przejęciu drugiej połówki rynku i sprzedaży przez biura własne, www.tui.pl i call center! Koszty wzrosną o 100% - 200% to może się obudzą!   odpowiedz »

      • TUI daje rabaty 

        [2012-04-17 12:33 77.253.106.*]

        od kiedy pracownik i lokal jest tańszy niż agent :D Agent jest bee tylko dlatego, że agent sprzedaje innych, a nie tylko tui.
        Ale klient chcąc kupić wycieczkę do Egiptu nie będzie miał czasu na latanie po biurach a pójdzie do agenta z szeroką ofertą - a ten poda mu to na czym lepiej zarobi lub to co bezpieczniejsze. Jeśli TUI chce samo siebie sprzedawać to na tym skorzystają inni TO. Bo dobrze grając z agentami mającymi szeroką ofertę - zwiększają swoje szanse. Czemu lepsze są supermarkety niż osiedlówki ? bo mają wybór ... i są w jednym miejscu. I choć się to nikomu niepodoba - taki lajf   odpowiedz »

      • TUI daje rabaty 

        [2012-04-17 13:45 213.156.126.*]

        o czym ty piszesz? wielka siec biur wlasnych jest bardziej rentowna od agencji??? Od kiedy? Nawet jesli jest jak ty twierdzisz to sprzedajac 50% w necie i biurach wlasnych to gdzie drugie 50% sprzedawane w biurach zewnetrznych? Jak nie bedzie agentow to nie bedzie tej czesci sprzedazy. Niestety sam internet sprawy nie zalatwi. Na rynkach zachodnich wlasnie jest widoczne lekkie zalamanie sprzedazy online. Nic nie przekona klienta tak jak dobry sprzedawca. Szkoda, ze TUI tego nie widzi i probuje odsunac agencje w tak chamski sposob. Wyszli z promocja po cichu, nagle. zachowali sie dla mnie jak oszusci. Sami pracownicy tui sa zdziwieni i mysleli, ze ta promocja to tylko pomysl i nigdy nie wejdzie w zycie. Jak widac Prezes byl na tyle zmotywowany, ze dopial swego. Gratulacje panie prezesie. Niestety prezi odejdzie na koniec kadencji lub zwolnia go sami za swietne pomysly, straty finansowe itp. ale smrodek zostanie na dlugo.   odpowiedz »

      • TUI daje rabaty 

        [2012-04-17 14:20 31.178.126.*]

        Masz rację, niestety da agentów.   odpowiedz »

      • TUI daje rabaty 

        [2012-04-18 20:34 31.178.1.*]

        niestety, polska branża turystyczna przez te wszystkie lata wyhodowała niezły wrzód/pasożyt w postaci sieci niskiej jakości biur agencyjnych. Niby dlaczego w każdej innej branży różnice cenowe w poszczególnych kanałach nikogo nie dziwią i nie wzbudzają takich emocji? Idealnie pasuje porównanie agentów do robotników angielskich, którzy na początkach rewolucji przemysłowej protestowali przeciwko zastępowaniu ich nadzwyczajnej pracy przez maszyny. Sorry, ale świat idzie na przód, tfu już poszedł, w Polsce znowu go gonimy, przynajmniej TUI próbuje to zrobić.   odpowiedz »

        • TUI daje rabaty 

          [2012-04-18 23:04 94.75.95.*]

          Nie odniosę się do obrażającej opinii na temat biur agencyjnych. Każdy ma do nich prawo, nawet tych najgorszych. Jednak byle były konstruktywne. Może Pan/i uważać, że biura agencyjne w Polsce są niskiej jakości. To opinia, jednak wrzód i pasożyt to naruszenie dobrych obyczajów. Jednak tak bardzo częste w polskim internecie. I to jest smutne. Jeśli chodzi o różnice cenowe w poszczególnych kanałach dystrybucji to występują wtedy gdy dobór produktu nie wymaga wiedzy specjalistycznej. Klient w biurze agencyjnym nie kupuje wycieczki. Wycieczkę sprzedaje organizator. Agent "sprzedaje" swoją wiedzę produktową i systemową, doświadczenie, doradza i pomaga w wyborze, a czasem nawet w konstrukcji oferty. Podobnie jest w ubezpieczeniach na życie. I tutaj też nie ma różnic w kanałach dystrybucji. A pyta Pan/i co wzbudza emocje. Takie sytuacje: 1. Klient kupił wycieczkę w zeszły czwartek w biurze agencyjnym, a w sobotę przyszedł i wyzwał doradcę od oszustów i złodziei bo mu nie powiedział o promocji on-line/CC; 2. Klient pracował z agentem nad wyborem wycieczki od dwóch miesięcy. Wybrzydzał, a agent cierpliwie pracował i poszukiwał kolejnych ofert. Przeznaczył swój czas. W poniedziałek agent skontaktował się z klientem i usłyszał, że klient już kupił bo była promocja 5% na stronach TUI; 3. Stały klient biura agencyjnego przyszedł i poprosił doradcę o założenie rezerwacji on-line bo on nie potrafi. Na pytanie czemu nie kupi w biurze odpowiedział "Jak mi Pan da 5% rabatu to kupię". Przykładów można mnożyć. Agent ma prawo otrzymać wynagrodzenie za włożoną pracę. A promocja 5% ewidentnie skierowana była na odebranie zdecydowanych lub prawie zdecydowanych klientów. Rewolucja przemysłowa? Tak. Wtedy maszyny zastąpiły ludzi. W produkcji. Sprzedaż/Zakup rządzi się innymi prawami. Ryzykiem złej decyzji. Maszyna nie jest w stanie wyeliminować tego ryzyka. Moim zdaniem, bez pracy włożonej przez doradców w pomoc w wyborze oferty, większość sprzedaży on-line nie doszłaby do skutku. A dochodzi w wyniku błędów doradców (brak umiejętności zatrzymania klienta w biurze i przepuszczanie ich do kanału on-line). Ciekawe jest to, że to samo dotyczy kanału wirtualnego i Call Center. Większy efekt TUI uzyskałoby inwestując we wzrost skuteczności handlowej doradców CC niż starając się przejąć ruch klientów promocją. I tak klienci do nich trafiają. Nie wykorzystują tego jednak popełniając te same błędy co doradcy w biurach agencyjnych. Krzysiek Adamski   odpowiedz »

        • [usunięto] 

          [2012-04-26 01:15 89.161.71.*]

          [wypowiedź została usunięta]   odpowiedz »

          • TUI daje rabaty 

            [2012-04-26 10:35 78.8.130.*]

            :-) Emocjonalna, ale konkretna i zdecydowana wypowiedź.
            To prawda, że bez doradcy trudno wybrać wycieczkę. Klient musiałby posiadać taką samą wiedzę jak doradca. Swoją drogą, doradcy przy wyborze wycieczki dla siebie mają często jeszcze większą problem niż klienci. Żeby sprawdzić skuteczność sprzedaży on-line wystarczy zobaczyć wyniki sprzedaży travelplanet.pl i wakacje.pl.
            Trudność jest taka, że jeśli TO będą sprzedawali wycieczki taniej niż sieć agencyjna wielu klientów będzie zasięgać informacji u doradcy a kupować on-line. W długim terminie źle wpłynie to na rynek. Zmniejszy się liczba agentów, spadną wyniki sprzedaży TO, klienci będą zdezorientowani i część z nich odejdzie do alternatywnych zakupów np. organizacji samemu (tanie linie + apartament). Szczególnie przy wzrastających cenach wycieczek. Krzysiek Adamski   odpowiedz »

            • TUI daje rabaty 

              [2012-04-26 10:53 178.73.16.*]

              Panie Krzysztofie, z komentarzem Pana i wypowiedzią Koleżanki w pełni się zgadzam, to co już widać u nas to znaczący wzrost sprzedaży pozostałych TO a pewnie takich agencji jest więcej na rynku.
              Pytanie czy polityka TUI: zbudować własną sieć dystrybucji i wyeliminować pośredników na dłuższą metę się sprawdzi, w co wątpię. Natomiast takie działania 'testujące' mogą tylko popsuć rynek i w przyszłym sezonie odbić się na przedsprzedażach. Sami pod sobą kopiemy dołki :(
              Niestety osoby zarządzające w kilku znaczących na rynku turystycznym firmach nie mające doświadczenia i wiedzy z branży nie sprawdzają się :(   odpowiedz »

    • TUI daje rabaty 

      [2012-04-17 11:16 78.8.9.*]

        odpowiedz »

    • TUI daje rabaty 

      [2012-04-17 12:28 89.78.84.*]

      Wywołany do tablicy - uprzejmie informuję, że TUI nie jest i nigdy nie był członkiem PZOT.
      "Nasze drogi się rozeszły" był łaskaw stwierdzić Pan Marek Andryszak, krótko po zgromadzeniu założycielskim PZOT.

      Od początku kontaktów PZOT z OSAT byliśmy jednego zdania w sprawie cen i rabatów. Tu cytat z protokołu spotkania PZOT z OSAT z 29 lutego br.:

      "Wprowadzenie standardowych postanowień do umów agencyjnych:
      1. Gwarancja równości cen imprez niezależnie od punktu sprzedaży tj. w biurach agencyjnych, biurach własnych organizatorów, franczyzach organizatorów oraz w internecie"

      To wspólne i jednomyślne stanowisko organizatorów zrzeszonych w PZOT.
      Nie znajduję usprawiedliwienia do komentowania przez PZOT polityki agencyjnej TUI Polska, która nie należy do naszej organizacji.

      Pozdrawiam :-)

      Krzysztof Piątek
      PZOT   odpowiedz »

    • TUI daje rabaty 

      [2012-04-17 13:09 79.190.45.*]

      Moderator forum pisze "Cóż - nic dodać, nic ująć. Czekamy na oficjalny komentarz TUI." A tu cisza. Chyba się niedoczekamy.   odpowiedz »

    • TUI daje rabaty 

      [2012-04-17 13:13 178.36.178.*]

        odpowiedz »

    • TUI daje rabaty 

      [2012-04-17 13:13 178.36.178.*]

        odpowiedz »

    • TUI daje rabaty 

      [2012-04-17 13:16 79.190.134.*]

        odpowiedz »

      • TUI daje rabaty 

        [2012-04-17 21:13 93.154.130.*]

        zobaczymy jak długo starczy im na rabaty.   odpowiedz »

    • TUI daje rabaty 

      [2012-04-17 13:21 178.36.178.*]

      He,to wszystko jest bardzo proste .W Polsce promujmy tylko rzetelne biura z polskim kapitalem. Rainbow i Itaka zastrzegaja sobie jakiekolwiek znizki dla klientów i to jest ok. Agent i touroperator to jednosc w sprzedazy .My agenci wcale niue musimy promowac Tui .To nasza w tym siła co polecic klientowi .Na szczescie nie tylko Tui istnieje. A moze Tui nie wie ze mase biur podrozy padlo od których odwrócili sie Agenci .I tu bedzie podobnie ,Tui tym sposobem szybciej wycofa sie z rynku polskiego niz im sie to wydaje .
      Solidny agent   odpowiedz »

      • TUI daje rabaty 

        [2012-04-17 15:10 178.73.16.*]

        jesteś w błedzie, Itaka dała naszym Klientom 4% rabatu oczywiscie przejmujac gotowego Klienta, Agenta poinformowali ze znizek przeciez dawac nie moze, a Klientowi powiedzieli ze sa uczciwi i dadza mu rabat 4% jak kupi bezposrednio u nich. Masz Ci polskiego 'uczciwego' TO :(   odpowiedz »

      • TUI daje rabaty 

        [2012-04-17 15:14 83.11.240.*]

        akurat Rainbow proponuje swoim klientom znizke 5% na cala ofertę i mam na to dowod , wiec nie jest ok. w sprzedaży bezpośredniej   odpowiedz »

    • TUI daje rabaty klientom 

      [2012-04-17 13:22 83.12.128.*]

      TUI generalnie zachowuje się tak , aby wykasować agentów . Szmaciarze i nic więcej .   odpowiedz »

    • TUI daje rabaty 

      [2012-04-17 13:24 178.36.178.*]

      Kochani ,nie sprzedawajcie Tui a szybko oprztomnieją .Niech tak rządzą sie na rynku niemieckim.
      Iwona   odpowiedz »

    • TUI daje rabaty klientom 

      [2012-04-17 13:24 212.91.5.*]

      13:24 i tylko jeden mail dzisiaj z TUI z ofertą dnia. Nie wysilają sie nawet z wysłaniem innych ofert bo chyba wiedzą że większość z nas ich nie wywiesi dzisiaj w witrynach.   odpowiedz »

    • TUI daje rabaty 

      [2012-04-17 13:26 178.36.178.*]

      Polski Agencie ,nie daj sie niemieckiemu Toiuroperatorowi TUI .To on dyktuje nam warunki ????? ponizej pasa?????NIGDY !!!!!
      JAR   odpowiedz »

      • TUI daje rabaty 

        [2012-04-17 14:21 79.190.45.*]

        Ale co to za bełkot? Polski? Niemiecki? Co to ma za znaczenie? Masz jakieś kompleksy narodowościowe? - to zmień branżę.   odpowiedz »

    • TUI daje rabaty 

      [2012-04-17 13:27 79.190.134.*]

      Możliwe ,że ta akcja promocyjna to początek końca nowego Prezesa TUI. Źle sie dzieje w tej firmie. Same straty, odejścia / zwolnienienia?/ najbardziej wartościowych pracowników związanych z TUI od początku działalności, likwidacja marki SCAN HOLIDAY - a teraz wojna z agentami !!!   odpowiedz »

    • TUI daje rabaty 

      [2012-04-17 14:18 31.178.126.*]

      Gdyby agenci sprzedawali ofertę TUI zgodnie z oczekiwaniami touroperatora, to ten nie musiałby dawać rabatów. Skoro daje rabaty, to dlatego, że nie sprzedajecie jego ofert i na co ma czekać, aż samoloty puste polecą. A umowy możecie sobie wypowiadać, jakie mają znaczenie, skoro nie jesteście w stanie sprzedać wycieczek.   odpowiedz »

      • TUI daje rabaty 

        [2012-04-17 15:03 217.97.199.*]

        No nie wiem jak to wygląda u innych. W moim biurze obrót z TUI wzrósł rok do roku ok 200% (w zeszłym roku obrót był ponad 400tyś). Wierzyłem w tą markę, mimo że prowizje kiepskie i takie podziękowania dostajemy właśnie za zaangażowanie w sprzedaż TUI. Czuje że właśnie dziwnym trafem to koniec wzrostu obrotu TUI w mojej agencji. Umowy nie wypowiem, ale sprzedam tylko jak się klient uprze na TUI. A że mamy ponad 60 innych touroperatorów polskich i niemieckich, to bez problemu znajdę ten sam hotel taniej, z zyskiem dla klienta. NIE MOŻNA POBŁAŻAĆ TAKIM DZIAŁANIOM, bo jak TUI ujdzie to na sucho to zaraz się znajdą naśladowcy i dotychczasowy model sprzedaży agent-TO rozleci się jak domek z kart. A ofiarą padną nie tylko biura agencyjne, ale także touroperatorzy, którzy sami na siebie kręcą ten bicz. Dawanie rabatów na infoliniach i w biurach własnych zdarza się TO od jakiegoś czasu (sam przyłapałem rainbow i alfastar), ale zawsze to było cichaczem z partyzanta, a nie tak bezczelnie wprost jak to zrobiło TUI - do tej pory wydawało mi się że najuczciwszy touroperator na rynku.   odpowiedz »

      • TUI daje rabaty 

        [2012-04-17 15:27 213.156.126.*]

        chyba pan prezes sie wypowiada hehe i to nie pod jednym postem. grunt pod nozkami sie osuwa :)   odpowiedz »

        • TUI daje rabaty 

          [2012-04-17 18:00 178.42.161.*]

          Wątpię. Ale ktoś się mocno postarał, żeby ten wątek spadł a na górze forum było wiele o Triadzie...   odpowiedz »

        • TUI daje rabaty 

          [2012-04-17 21:12 31.178.126.*]

          Niestety, nie jestem prezesem TUI, chociaż chciałabym.
          Zwyczajnie rozumiem firmę, która musi sprzedawać nawet, jeśli innym to się nie podoba. A te wszystkie szantaże, obrażanie się...stawianie pod ścianą, żal. I co, zostanie tylko Itaka i Rainbow i wtedy agentom będzie lepiej?   odpowiedz »

          • TUI daje rabaty 

            [2012-04-19 16:12 212.67.150.*]

            Problem polega na tym,że agenci nie mogli dać 5% rabatu rezygnując nawet ze swojej prowizji.Dzwoniłem do Tui w tej sprawie-miałem klienta przy biurku- wyszedł z biura i kupił przez internet.
            To jest właśnie wk... w tej akcji.   odpowiedz »

      • TUI daje rabaty 

        [2012-04-23 09:38 83.4.36.*]

        No chyba jestes z innej planety. Zarzad TUI z WB pewnie cisnie na zajecie miejsca lidera w polsce i panowie z tui wymyslili genialna promocje. Tyle, ze jak nie bedzie promocji w biurach agencyjnych to sprzedaz im sie za rok zalamie, ale nic to - odprawa dla prezesa jest suta...   odpowiedz »

    • TUI daje rabaty 

      [2012-04-17 21:11 109.243.155.*]

      a propos czy biuro wlasne jest tansze - no oczywiscie ze tak, wystarczy ze realizuje obrot 2 mln pln / czyli tyle co nic w przypadku biur wlasnych tui / i juz sie oplaca, a sa biura wlasne ktore robia obroty kilkukrotnie wieksze, wiec agent na pewno nie jest tanszy, taka jest ich polityka , i dziwne ze teraz nagle tyle glosow oburzenia...
      mysle ze ta sytuacje wykorzysta nec, bo to dla nich super chwila, szczegolnie po zalamaniu sie sprzedazy   odpowiedz »

    • TUI daje rabaty 

      [2012-04-18 08:45 31.178.126.*]

      Parę lat temu, w 2005 bodajże, Neckermann chciał wprowadzić do umów z klientami informację o tym, ile wynosi prowizja agenta za sprzedaż wycieczki. Wycofał się pod naporem krytyki agentów. Ale tak sobie myślę, że może właśnie przyszedł czas na to, żeby klienci wiedzieli, ile komu i za co płacą i wtedy w pełni świadomie podejmą decyzję, gdzie chcą kupować. Pewnie touroperatorzy zgodziliby się, by agenci udzielali rabatów od swoich prowizji i wszyscy zyskaliby więcej swobody w działaniach.   odpowiedz »

      • TUI daje rabaty 

        [2012-04-18 12:06 94.75.124.*]

        Gospodarka wolnorynkowa polega na konkurencji. I jak touroperatorzy konkurują cenami między sobą to jest OK. Pośrednicy nie powinni konkurować między sobą cenami bo to stwarza niezdrową sytuację i niszczy rynek. Idę, wypytam kompetentnego doradcę, a kupię od tego co daje rabat. Z czasem zostaliby tylko Ci co dają rabaty, a często nie mają kompetencji. Konkurowanie między TO a agentem też nie prowadzi do niczego dobrego w długim terminie. Sprawdza się jak zarząd TO chce nadrobić szybko, w krótkim terminie wynik sprzedaży, a zarazem finansowy. Uratować się przed Walnym...   odpowiedz »

    • TUI daje rabaty klientom 

      [2012-04-18 09:19 87.205.2.*]

      na szczescie sa Klienci ktorzy wola kupic u Agenta u Pani X jak jeszcze im sie powie o polityce wyeliminowania Agenta przez TO, oczywiscie ze ta akcja zyskali NPL i Itaka- takie nieuczciwe metody sie nie sprawdzaja ale oczywiscie trzeba sie przekonac na wlasnej skorze ;)
      W kwestii uwidaczniania prowizji i dawani arabatów jestesmy na NIE !   odpowiedz »

      • TUI daje rabaty klientom 

        [2012-04-18 09:34 31.178.126.*]

        DLACZEGO NIE? Dlaczego? Czy nie byłoby uczciwe wobec wszystkich: klientów, tour-operatorów i innych biur agencyjnych pokazywać prowizję? Tak jest u brokerów usług finansowych, w firmach doradzających przy transakcjach biznesowych.
        Czy agencje obawiają się zwyczajnie, że jeśli klient pozna wysokość prowizji, to uzna, że jest za wysoka? I ten, który tak lubił kupować u pani X poczuje się wykorzystywany?
        A może zamiast krytykować, szantażować, warto zaufać tour-operatorom. Te agencje, które umieją sprzedać ofertę nie zostaną bez wsparcia.   odpowiedz »

        • TUI daje rabaty klientom 

          [2012-04-18 10:55 31.61.129.*]

          A jak kupujesz buty czy spodnie to masz na metce podaną cenę hurtową i widzisz ile sklep na Tobie zarabia ??? Co za debil wyskakuje z takimi pomysłami ???   odpowiedz »

        • TUI daje rabaty klientom 

          [2012-04-18 11:58 94.75.124.*]

          U brokerów kurtaż też nie jest znany klientom. Dlatego często proponują te rozwiązania gdzie im najwięcej płacą.   odpowiedz »

    • TUI daje rabaty 

      [2012-04-18 16:58 178.42.107.*]

      Wszystkie tego typu akcje i propozycje wychodzą od podmiotów, którym zagląda strach w oczy.
      Oszczędzać (na agentach), ciąć koszty (na prowizjach), więcej zarabiać (bez pośredników) - to podstawowa dewiza. Taką miał Ving, Link i wiele, wiele innych firm. I co? Wiadomo. Więc spokojnie agenci, rynek kurczy się więc z pewnością ubędzie wielu agentów ale również i touroperatorów z takimi pomysłami. Historia uczy jednoznacznie - brak szacunku dla uczestników rynku zawsze kończy się tragicznie. I tak będzie nawet z obecnymi gigantami. A my, szaraczki jakoś przetrwamy.
      P.S. Dlaczego żaden (nawet nawiedzony) touroperator nie podaje kwoty własnego zysku przy cenie imprezy?   odpowiedz »

      • TUI daje rabaty 

        [2012-04-19 13:04 83.31.229.*]

        to agenci się boją, że im część prowizji ucieknie   odpowiedz »

        • TUI daje rabaty 

          [2012-04-25 22:19 87.207.21.*]

          bo jak nie było ineternetu, to agent był ważny i agent namaiwł klienta. Prowizja jest naszym zarobkiem, mamy pracowników kotrym placimy pobory.takie to dziwne????? dbamy o nasz interes.   odpowiedz »

    • TUI daje rabaty klientom 

      [2012-04-19 12:56 178.73.16.*]

      http://www. rp. pl/artykul/705167, 861749-Najgorszy-weekend-roku. html

      no to i jest wytłumaczenie Pana Prezersa :(   odpowiedz »

    • TUI daje rabaty 

      [2012-04-19 15:51 85.222.86.*]

      właśnie znalazłem na Grouponie:
      http://travel. groupon. pl/d-5051239-WakacjewTurcji
      a jak wejdziemy na stronę: http://www. berge-meer. pl/journey. php?id=2
      jasno widać, że jet to siedziba i córka TUI.

      Nie będę ich już sprzedawał!   odpowiedz »

      • TUI daje rabaty 

        [2012-04-19 22:48 95.49.154.*]

        robia co chca, taka ich polityka i niech tak bedzie. nie ma przymusu sprzedawania TUI. sa inni TO, ktorzy tylko czekaja aby ich oferta byla przedstawiana klientow, a katalogi tej "firmy" laduja na zapleczui. czy rynek polski bedzie kolejnym po wegierskim z ktorego czerwone logo zniknelo ? wszystko w naszych rekach

        zu per man   odpowiedz »

    • TUI daje rabaty 

      [2012-04-20 14:31 81.219.162.*]

      "Prezes TUI Marek Andryszak wyjaśnia, że akcja z 5-procentową zniżką nie była wymierzona w agentów. Firma musiała ją przeprowadzić, by przekonać się jakie możliwości, jeśli chodzi o sprzedaż, drzemią w Internecie." co ten człowiek robi na stanowisku prezesa ? Czy to tylko wybielenie dla agentów? Wiadomo w Niemczech TUI ma ponad 50% sprzedaży z netu - po co im agent .. po nico.
      Skąd dane o 5% sprzedaży tylko w necie ?

      Ile easygo sprzedaje w necie ? ile wakacje ile travel ile ostatnie ile inni ?
      w Polsce w necie sprzedaje się ... ok 40% imprez więc jest to łakomy kąsek dla Touroperatorów.
      Zakończymy już te kłamstwa, ściemy. Tui i ITAKA i RAINBOW i Wezyr i Alfa i inni mają w dupie agenta. To dla nich zło konieczne.
      Chcą rzucić się na sprzedaż samodzielną.
      Oby nie tak jak Triada.
      PS: Itaka ma świetną sprzedaż we własnych salonach - 60% własne franki sprzedają nam, agentom, a my ich klientom.
      Itaka we frankach sprzedaje też innych Touroperatorów bo inaczej nei da się na tym zarabiać godnie. więc takich kłamstw, oszustw masa w sieci. Póki Agenci pozwalają się oszukiwać puty to potrwa.   odpowiedz »

    • TUI daje rabaty klientom 

      [2012-04-21 09:22 87.205.2.*]

      takie działania są na krótką metę, polityka własnych punktów dystrybucji i sprzedaży przez internet idzie u wybranych TO pełną parą, brak elastyczności i dawanie bezpośrednio przez TO rabatów psuje rynek i stawia Agenta w złym świetle, niestety zapisy w umowach agencyjnych są jednostronne bez konsekwencji dla TO :(   odpowiedz »

      • TUI daje rabaty klientom 

        [2012-04-21 09:36 78.8.156.*]

        Niestety narzekanie też jest działaniem na krótką metę. Prawda jest taka, że zamknięcie się na nowe propozycje, pomysły, rozwiązania oznacza brak rozwoju, a to oznacza cofanie się. Strajkowanie? Jasne! Nie tędy droga. Klienci migrują pomiędzy różnymi kanałami sprzedaży. 5% TUI było chwilowe. Już nie ma tej promocji. Był protest, wystarczy już. Zamiast się buntować trzeba się zastanowić co zrobić by zatrzymać klienta u siebie. Czym się wyróżnić. A nie jak toczyć walkę z touroperatorami. Krzysiek Adamski.   odpowiedz »

        • TUI daje rabaty klientom 

          [2012-04-23 09:43 31.63.236.*]

          np wziąć udział w jakimś szkoleniu Panie Krzysztofie?:)   odpowiedz »

          • TUI daje rabaty klientom 

            [2012-04-24 10:58 87.105.138.*]

            Cokolwiek. Widziałem wiele pomysłów w agencjach turystycznych. Ciekawych, skutecznych. Kwestia spojrzenia z boku i poszukania wyróżnika. Są dwa wyjścia: "Mam takie rozwiązania!" - super - działam, "Nie wiem co zrobić, bo uciekają mi klienci." - słucham innych. Osobiście dzielę się swoimi przemyśleniami i pomysłami, czy to w bezpłatnym newsletterze, czy na szkoleniach, czy też podczas zwykłych rozmów. Krzysiek Adamski.   odpowiedz »

        • TUI daje rabaty klientom 

          [2012-04-24 16:10 83.5.240.*]

          Panie Krszystofie, klienci owszem migrują...ale w poszukiwaniu najniższej ceny niestety. Na tym polu agent jest przegrany, bo cóż on może zrobić z ceną? NIC! Oczywiście , że 5% TUI było chwilowe, ale niewykluczone, że się powtórzy w takiej czy innej formie. Wszystko jak najbardziej pod płaszczykiem rozwoju, eksperymentu -można to sobie nazwać jak kto chce. Prawda jest brutalna-liczy się cena. Możemy "stawać na głowie" żeby zatrzymać klienta, używać wszelkich możliwych metod i narzędzi. Klienci chętnie z tego skorzystają, a na koniec i tak 90% z nich kupi tam, gdzie jest najtaniej. Naprawdę niewielu jest takich, którzy to w pełni docenią i machną ręką na rabat 5%. Spójrzmy na cyfry: 5% z 5000zł to 250zł! To do ludzi przemawia. Dlatego nie dziwi mnie oburzenie agentów, a wręcz współczuję tym, którzy przez swoich klientów zostali wyzwani od oszustów, bo uciekło im 5%. Śmiem twierdzić, że ten klient jest już klientem straconym dla takiego agenta. TUI jawnie wypięło się na agentów. Być może agenci wypną się na TUI-choćby chwilowo. Beata   odpowiedz »

          • TUI daje rabaty klientom 

            [2012-04-25 00:18 84.10.91.*]

            Szanowni agenci , nie ma innej drogi niż walka , jezeli nie wywalczymy zaprzestania podobnych praktyk to po prostu znikniemy i trzeba będzie szukać innego pomysłu na biznes . TUI zrobiło akcję RABAT W BIURACH FIRMOWYCH I NA WTRONIE WWW , możemy srobić akcję od 05 do 12 maja TYDZIEN BEZ TUI !!!! Przedłuzajmy rezerwacje wstępne , można mówić klientom ,że w następnym tygodniu będą PRAWDOPODOBNIE większe obnizki , trzeba robić wszystko przez tydzień żeby nie było potwierdzonej sprzedaży, jak przez 7 dni do centrali TUI NIE wpłynie 500 - 1000 rezerwacji to zaczną zastanawiać się , czy warto w to grać . Jeżeli nie wywalczymy teraz to potem może być już za późno . Przyjaciel TUI   odpowiedz »

        • TUI daje rabaty klientom 

          [2012-10-04 19:24 87.207.21.*]

          P.Krzysztofie , no jak????? czytał pan blog TUi???? ciekawa jestem komantarza Pana na temat kanałów sprzedaży wg autorstwa Pana prezesa TUI.   odpowiedz »

    • TUI daje rabaty klientom 

      [2012-04-23 20:03 87.207.21.*]

      Niektóre wypowiedzi są śmieszne. Chcę przypomnieć,że umowy są dla obu stron wiążące i mówią jasno o sprawach handlowych , tejemnicy handlowej oraz dobrych praktykach wspólpracy.
      Akcje tego typu powinny być obu stronom dozwolone. A nie wybranym agentom jak to zrobił niedawno Exim Tours -dał taką mozliwość " agentom-znajomym " i TUI , które wybrało tylko siebie do akcji promocyjnej. Rynek się zmienia , handel sie zmienia , ale to agencje naganiają klientów, to agenci promują i mówią klientowi co dobre, to agent nauczył klienta ,że podróże to coś fajnego. To agent ręcznie wypełniałal umowy, to agent telefonicznie pobierał miejsca przez telefon- to ciagle ten sam agent. A TO , kim teraz są? Akcje promocyjne jedynie psują rynek. Klient chce wiecej , coraz wiecej bez końca. Charytatywnie chyba nikt w branzy nie jest?! Agent potrzebuje jedynie gry fair, potrzebne jest narzędzie do wspólnych akcji promocyjnych choćby karta rabatowa dla danego biura z kilku procentowym rabatem , a sprzedaż wzrośnie.Potrzebne jest narzędzie , które wesprze agenta w sprzedaży, "motywator" na klienta. To zadziała. Taka furteczka % i klient jest nasz.   odpowiedz »

    • TUI daje rabaty klientom 

      [2012-04-29 07:55 178.73.16.*]

      jak u Was w biurach wygląda teraz sprzedaż TUI ?   odpowiedz »

    • TUI daje rabaty klientom 

      [2012-05-03 14:49 217.97.199.*]

      Heh, właśnie odnalazłem sobie w TUI-NEWSNET info o zakazie udzielania rabatów jakie TUI rozsyłało kiedyś kilkukrotnie agentom. Chyba nie czytali tego co sami napisali.:

      "Zakaz udzielania rabatów przy sprzedaży ofert TUI
      Szanowni Państwo,
      otrzymujemy coraz więcej sygnałów o udzielaniu przez naszych Agentów zniżek od cen ofert ustalanych przez TUI. Zdarzają się wręcz sytuacje podpisywania przez Agentów umów z innymi podmiotami, gwarantujących upust cenowy od oferty TUI dla danej grupy klientów. Wiąże się to z pojawiającymi się w ostatnim czasie ofertami "sprzedaży" bonów poprzez stronę Groupon poniżej wartosci nominalnej.
      Informujemy, iż tego typu działania spotykają się zawsze ze zdecydowaną reakcją z naszej strony. TUI Poland stoi na stanowisku, że cena oferty TUI w każdym punkcie sprzedaży powinna być jednakowa.
      Stanowczo podkreślamy, że takie praktyki są absolutnie niedopuszczalne. Dokonywanie zmian cen ustalonych przez TUI, a w szczególności udzielanie rabatów stanowi poważne naruszenie umowy agencyjnej z TUI Poland (§2 Pkt 7,8 Umowy agencyjnej) i daje podstawę do natychmiastowego rozwiązania umowy z Agentem dopuszczającym się takich praktyk (§9 Pkt 2 j Umowy agencyjnej).

      Zaznaczamy zarazem, że będziemy w tym względzie konsekwentni. Sprzedaż ofert TUI może się odbywać edynie po cenach ustalonych przez TUI.
      Stosowanie uczciwych zasad we współpracy leży zarówno w interesie Państwa jak i naszym.
      Zwracamy się zatem z apelem o poważne potraktowanie tej sprawy i zaprzestanie udzielania jakichkolwiek upustów cenowych od sprzedawanej oferty TUI w Państwa biurach."

      Może Pan prezes Andryszak sobie to przeczyta uważnie i ze zrozumieniem. Może do niego nie dotarła ta notatka rozsyłana do agentów i nie jest świadom jakimi wartościami kieruje się jego biuro :)   odpowiedz »

      • TUI daje rabaty klientom 

        [2012-05-04 10:06 178.73.16.*]

        właśnie dobrze że to odkopaliście, świetny materiał do analizy dla prezesa i zespołu dyrektorków z TUI co by może zastanowili się nad tym co robią i jak sami psują rynek   odpowiedz »

    • TUI daje rabaty 

      [2012-10-03 08:14 78.8.27.*]

      Przestałem jeżdzić z TUI .Nędza i rozpacz.To już nie ta firma   odpowiedz »

    • TUI daje rabaty klientom 

      [2014-02-07 17:36 89.78.232.*]

      a ja z TUI już nie pracuje i innym tez radze   odpowiedz »





Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję