Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Kierownik biura podróży do Multiagencji we...
- Wakacje.plSpecjalista Wsparcia Sprzedaży Sieci...
- pilot Włochy 02-07.10.2023
- SPECJALISTA DS. TURYSTYKI
- Praca u organizatora wyjazdów - Margo Travel...
- System ze stroną dla biura podróży
- Specjalista / Specjalistka ds. Turystyki
- partner do tworzenia wirtualnych przewodników
- Specjalista ds. turystyki
- Specjalista ds. turystyki - biuro w Poznaniu


Jak podnieść poziom satysfakcji - oto jest pytanie
PKP planują zwiększyć jakość swoich usług, w celu przyciągnięcia większej liczby klientów. Zleciły międzynarodowej firmie konsultingowej opracowanie analizy, która podpowie jak podnieść poziom satysfakcji pasażerów. Jest to największy w historii polskiej kolei program podniesienia poziomu jakości usług dla klientów.
Zatrudniona w sierpniu, przez PKP, firma konsultingowa przeprowadzi szczegółową analizę wszystkich miejsc, w których klienci mają kontakt z koleją - pociągi, dworce, kasy biletowe, punkty informacji - następnie opracuje szczegółowy plan działań na najbliższe trzy lata, mający na celu podniesienie jakości satysfakcji klientów korzystających z usług PKP.
Polskie koleje zdecydowały się na taki ruch, gdyż pomimo bardziej komfortowych warunków podróżowania (remont wagonów, możliwość rezerwacji miejsca czy wcześniejszego zakupu biletu, nawet przez internet, oraz wielu rabatów i promocji) maleje liczba pasażerów zainteresowanych podróżami dalekobieżnymi.
Znane przysłowie mówi: kto pyta nie błądzi, jednak PKP wzięło sobie te słowa zbyt dosłownie do serca. Zamiast zwrócić uwagę na swoje błędy, woli przeprowadzać kosztowne badania - lepiej wciąż analizować niż działać!
Wyniki kontroli przeprowadzonej przez UTK mówią, iż w trzecim kwartale bieżącego roku spóźniło się aż 9 na każdych 100 pociągów pasażerskich, a średni czas opóźnień wyniósł 9 minut i 34 sekundy.
Ponadto na polskich torach wciąż trwają roboty, które objęły 1,5 tysiąca kilometrów tras. Według prognoz modernizacje nie skończą się szybciej niż w 2014 roku. Pociągi jeżdżą objazdami, a czas podróży znacznie się wydłuża, czego PKP często nie uwzględnia w cenach biletów. Co więcej, zamiast rabatu z powodu niedogodności, PKP podnosi koszt biletów. Ciekawy przykład "rewelacyjnej promocji" PKP w artykule Rewelacja - PKP objazdem. Z tej sytuacji korzystają przewoźnicy autobusowi, których oferta jest szalenie konkurencyjna dla kolei - krótki czas podróży, w komfortowych warunkach, za niską cenę.
Według PKP, podobne rozwiązania, dotyczące podniesienia poziomu jakości usług, stosowano z powodzeniem m.in. w kolejach niemieckich, czy liniach lotniczych na całym świecie. Ciekawe zatem jaki będzie wynik badań w Polsce. Czy firma konsultingowa po przeprowadzeniu wielomiesięcznej analizy wyciągnie wnioski, które są już od dawna wszystkim znane, czy też dokona jakiegoś rewolucyjnego odkrycia.
PKP podkreśla, iż wynagrodzenie dla wykonawcy badań marketingowych będzie uzależnione od zmiany poziomu satysfakcji pasażerów - jeżeli znacząco nie wzrośnie to wynagrodzenie dla firmy konsultingowej będzie minimalne.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Oczywista oczywistość w PKP
[2012-11-28 23:49 95.155.68.*]
PKP potrafi odpowiedz »
Oczywista oczywistość w PKP
[2012-11-29 14:13 195.150.70.*]
No to w PKP norma. Utylizować szmal jak najszybciej bo może braknąć. Tylko pytanie: która spółeczka zleciła badania???. PKP ( Polskie Koleje Państwowe) takie pojęcie raczej juz nie istnieje. Zaraz po badaniu zarzady spółek i zwiazki zawodowe winny wyjechać na szkolenie/ sympozjum na temat jak podnieść jakośc usług. Polecam Karaiby może Nowa Zelandia. Jakość usług powinna się znacząco podnieść. Na szczęscie ja zarzuciłem już kontakt z koleją. Korzystanie z jej usług grozi kalectwem lub śmiercią. odpowiedz »
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
Ceny wrześniowych wyjazdów rosną trochę
Niemiecki Dzień Turystyki bez
Najlepsze praktyki dotyczące spotkań medycznych. Raport ICCA i AC
Dział dla turystów:
Nowe pokoje pod marką Four Points by
Lotnisko Schiphol będzie musiało ograniczyć ilość
Dobry sierpień w Kraków
Starsze aktualności:
Komisja Europejska bierze się za najem
Pomimo inflacji Polacy nie rezygnują z
Co Polacy robią w czasie wolnym i ile mają na to
Maleje liczba ofert pracy na
Co wspólnego mają turystyka i marketing internetowy? Wspólnie wyznaczają
Tatry Super Ski ze zniżkami na
Airbnb: więcej rezerwacji, ale akcje w
Świetny wizerunek turystyczny Niemiec na
Pomoc dla najbardziej poszkodowanych
Kiedy kupować wakacje, aby mieć najlepszą
Grupa Accor z wynikami lepszymi niż w 2019
LOT chce odszkodowanie od
Włoskie plany filmowe biją rekordy popularności
Zakopane walczy z nieuczciwymi turystami
Finał akcji: Biuro przyjazne zdrowiu turysty
Inwestor nie płacił - on chciał się zabić?
Polskie jabłko nową ikoną świata kawy
Linie lotnicze skrytykowały swoją stewardesę
Ulewne deszcze podtopiły bułgarski kurort
Jak w styczniu rezerwowano pokoje hotelowe?
Samolot Ryanair wystartował do Chanii
MSZ ostrzega przed podróżą do Turcji
Wizz Air - ewakuacja z Modlina
Wpadki PKP podczas kontroli UTK
Happy Hours w OLTJetair, czyli kupuj dziś taniej
Komunikat dotyczący inwestycji w rejonie lotniska Kraków-Balice
Solaris Urbino electric zakończył pomyślnie testy
Turystyka przemysłowa coraz popularniejsza w Polsce
Emirates zamawia 200 samolotów
Jak lotniska walczą ze śniegiem?
Sprzedam pensjonat w uzdrowisku!!!
Easy Travel, prosze oo opinie.