TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

To już koniec tanich ofert biur podróży?

Po czarnej serii bankructw biur podróży, organizatorzy wypoczynku patrzą nieco bardziej realistycznie na rynek ofert turystycznych. Czy sprzedaż wycieczek za wszelką cenę się opłaca? W ubiegłym roku kilkanaście biur przekonało się, że prowadzenie zabójczej polityki cenowej, w istocie oznacza zabójstwo.


Eksperci patrzą jednak z optymizmem na tegoroczne oferty biur podróży. Jak mówią branża potrzebowała prztyczka w nos, żeby w końcu urealnić ceny swoich usług. Dlatego wiele wskazuje na to, że w tym roku nie będzie walki na niskie ceny. Jeśli weźmiemy do ręki tegoroczny katalog Lato 2013 zauważymy wzrost cen średnio o 10-15 proc., w porównaniu z analogiczna ofertą sprzed roku.

Touroperatorzy już w zeszłym roku straszyli brakiem last minute. W tym roku to pewnik. Właściciele biur podróży mówią wprost - ofert promocyjnych będzie zdecydowanie mniej. Jeśli chodzi o rabaty rzędu 40 proc. to już przeszłość. Wielu przedsiębiorców patrzy z niepewnością na nadchodzący sezon i nie daje upustów na dzień dobry.

Jak podaje DGP ubiegły rok był kluczowy nawet dla największych, działających na polskim rynku touroperatorów. TUI pomimo zwiększenia obrotu do 571 mln złotych zakończyło 2012 ze stratą. Była to jednak mniejsza strata, niż w 2011 o około 4 mln złotych. Niestety Itaka także nie ma powodów do zadowolenia. Pomimo wzrostu przychodów o blisko 10 procent, nie udało się zwiększyć zysku, w porównaniu do 2011, kiedy to sięgnął 37 mln złotych. Podobnie Neckermann w 2012 odnotował niższe niż przed rokiem przychody.

Branża turystyczna dobrze pamięta Arabską Wiosnę Ludów dwa lata temu, która skutecznie zniechęciła polskich turystów do wypoczynku na Bliskim Wschodzie. O ile sytuacja w ubiegłym roku unormowała się, o tyle niepokoje polityczne w Egipcie wciąż nasilają się. Pomimo tych faktów, jest to wciąż jedną z najatrakcyjniejszych destynacji wypoczynkowych Polaków.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
biuro podróży DGP Dziennik Gazeta Prawna TUI Itaka Neckermann Wiosna Ludów branża turystyczna Bliski Wschód rabat touroperator organizator oferta turystyczna przedsiębiorca hotel promocja obiekt destynacja


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję