TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Kawowy biznes kreuje nowych miliarderów?

Kawa przeżywa prawdziwy renesans w całej Europie. Dziś dobra kawa to znak rozpoznawalny i gwarancja sukcesu lokalu. Restauratorzy głowią się nad nową gamą smaków, z kolei producenci ekspresów do kawy bombardują rynek nowinkami technologicznymi.


O popularności kawy świadczy też ilość rodzajów tego napoju do wyboru. Kiedyś tylko biała albo czarna - dziś espresso, latte albo cappuccino. Gwarancją smaku jest pieczołowicie opracowany sposób parzenia i dobór wyselekcjonowanych dodatków.

Kawowy biznes kwitnie i kreuje nowych miliarderów. To właśnie coraz większa popularność i pasja jaką staje się parzenie kawy uczyniły z Giuseppe De’Longhiemu, założyciela i prezesa De’Longhi SpA jednego z najbogatszych Europejczyków.

Akcje rodzinnej spółki, będącej trzecim największym w Europie producentem ekspresów do kawy (pod względem wolumenu sprzedaży), od końca 2007 roku zyskały ponad 250 procent. A wartość majątku netto jej właściciela spęczniała do co najmniej 2 mld USD, wynika z danych gromadzonych w Bloomberg Billionaires Index. Rynek sprzedaży domowego sprzętu do parzenia kawy urósł do 6,7 mld w 2012 roku.

Firma zajmuje się produkcją ekspresów od przeszło 30 lat. W tej chwili oferuje ponad 150 różnych modeli maszyn, których ceny wahają się od około 200 dolarów do około 3 tys. dolarów.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
ekspres do kawy kawowy biznes Bloomberg Billionaires Index Europejczyk biznes kawa espresso latte cappuccino




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję