Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Poszukiwany pilot 05.06-07.06
- Przewodnik Kulinarny w Warszawie
- Specjalista ds. Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds turystyki
- Wychowawca kolonijny + ratownik
- Specjalista ds. rezerwacji hotelowych
- Pilot - Wiedeń 03-05.2024r.
- pilotaż Wiedeń - Kras Morawski
- Kraków- specjalista d/s turystyki 1/2 etatu
- Specjalista ds. Turystyki - Warszawa
Rząd nie chce latać czarterami
Polski rząd w najbliższym czasie musi podjąć decyzję czy zakupić samoloty na własność czy też przedłużyć umowę z PLL LOT.
Politycy podróżują obecnie dwoma wyczarterowanymi embraerami na mocy umowy zawartej przez MON z PLL LOT. Kontrakt wygasa wraz z końcem grudnia 2013 roku, wówczas samoloty powrócą do narodowych linii lotniczych.
O ewentualnym zakupie maszyn powinni zdecydować prezydent i premier. Według niektórych ekspertów odpowiednie kroki należałoby podjąć możliwie szybko, bowiem procedury trwają około dwóch lat. Jednak zdaniem Czesława Mroczka, wiceministra obrony, decyzja nie musi zapaść szybko, ponieważ możliwe jest przedłużenie umowy czarteru do chwili dostarczenia nowych maszyn.
Z drugiej strony pojawiają się w mediach doniesienia, że przedłużenie umowy na embraery może być kłopotliwe. Umowa została zawarta w czerwcu 2010 roku, w trybie wyjątkowym, niedługo po katastrofie smoleńskiej. Stronami w kontrakcie są MON i spółka EuroLOT, która należy do LOT. W teorii umowa jest możliwa do przedłużenia, jednak według ekspertów nie będzie to takie proste. Obecnie podpisanie umowy wiąże się nieodzownie z ogłoszeniem konkursu.
Kancelaria Prezydenta RP nie ma najlepszego zdania o czarterach. Według jej wiceszefa Dariusza Młotkiewicza korzystanie z embraerów jest "niebezpieczne, trudne, kosztowne, wymagające bardzo dużego wysiłku, nerwów". Jeśli politycy wybierali się w dalsze podróże, musieli organizować dodatkowy czarter, co wiązało się z dużymi kosztami.
Umowa zawarta na 3,5 roku opiewa na 152 474 080 zł. Po katastrofie smoleńskiej pojawił się w rządzie plan zakupu nowych maszyn. Za pomysłem opowiedziało się również Biuro Bezpieczeństwa Narodowego. Prace jednak wstrzymano. W sierpniu 2011 roku Donald Tusk oraz nowo powołany szef MON Tomasz Siemoniak poinformowali o likwidacji 36. pułku. Premier powiedział wówczas, że dwa embraery zaspokajają potrzeby kraju.
Komentarze
Tagi:
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Ceny wrześniowych wyjazdów rosną trochę
Niemiecki Dzień Turystyki bez
Najlepsze praktyki dotyczące spotkań medycznych. Raport ICCA i AC
Dział prawo i podatki:
Koniec konfliktu Anex Tours i JoinUp! z
Starsze aktualności:
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Nowy przewoźnik czeka na certyfikat
PIT uspokaja turystów wyjeżdżających do Tunezji
Przewoźnicy kolejowi będą podlegać przepisom o upadłości
Największy przewoźnik lotniczy na świecie będzie jeszcze większy
Prywatna spółka przejmuje połączenia kolejowe
Czy Kraków wykorzysta tak ogromną szansę?
Polacy już myślą o letnim wypoczynku