TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Podsumowanie Hotel Trends Poland 2013

28 listopada w Warszawie odbyła się konferencja Hotel Trends Poland 2013. W spotkaniu udział wzięli przedstawiciele hotelarzy, touroperatorów, banków oraz mediów. Dyskutowano nad najważniejszymi problemami, które koncentrują obecnie zainteresowanie branży hotelarskiej


Na spotkanie zaproszony został sztab ekspertów, którzy dzielili się z uczestnikami własnymi doświadczeniami i przemyśleniami. Wśród zaproszonych znaleźli się między innymi: Georg Schlegel - Dyrektor Zarządzający w Choice Hotels Europe, Peter Vermeer - VP Development Benelux & Eastern Europe w InterContintental Hotels Group, Sarah Duignan - Director of Account Management w STR Global.

W trakcie konferencji dokonano szeregu podsumowań dotyczących sytuacji branży. Rozpoczął je Janusz Mitulski Wiceprezes Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego. Omawiając lata 2008-2013 stwierdził: "W tym okresie zaobserwowaliśmy w Polsce 50% wzrost liczby obiektów hotelowych i 30% wzrost podaży pokoi. Niestety wskaźniki RevPAR wzrosły jedynie w Warszawie i w Gdańsku. Zmianę sytuacji można osiągnąć przyciągając gości zagranicznych. Działania promocyjne Polski na świecie to konieczny element intensywnego zaangażowania branży hotelarskiej, która powinna dążyć do wewnętrznej integracji i wymiany danych. Tylko wspólna strategia może przełożyć się na efektywną współpracę np. z organizacjami turystycznymi".

Zagraniczni eksperci wskazywali z jednej strony na duży potencjał rynku polskiego, z drugiej zaś na niewystarczające jak do tej pory czerpanie z wszystkich możliwości promocji kraju. Zauważono, że szereg miejsc można wykorzystywać znacznie bardziej intensywnie.

W trakcie dyskusji, paneliści skupili się na wskazaniu istotnych dla branży problemów. Dyskutowano między innymi nad kwestią dominacji pośredników w branży hotelowej. Zastanawiano się również jakie działania należy podjąć, aby zwiększyć przychody z hotelowej gastronomii. Ważnym problemem w którym zabrano głos było określenie, w jaki sposób zmiany demograficzne wpłyną na funkcjonowanie obiektów hotelowych.

Partnerem Strategicznym Konferencji była Grupa Hotelowa Orbis. W związku z dużym zainteresowaniem, jakim cieszyło się wydarzenie organizatorzy zapowiedzieli, że za rok odbędzie się kolejna edycja konferencji. W tym roku Hotel Trends Poland 2013 zgromadziło 250 uczestników.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:
konferencja Hotel Trends Poland 2013 spotkanie branża hotel baza obiekt Orbis eksperci panel podsumowanie rozwój trendy




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję