TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Wakacje.pl namieszają we franczyzie?

Enovatis S.A. i jej flagowa marka Wakacje.pl chcą być najmocniejsi nie tylko w Internecie, ale także w sieci sprzedaży bezpośredniej. W ciągu 9 miesięcy podpisali 45 umów franczyzowych na prowadzenie punktów obsługi klienta (POK). Już teraz w 24 miastach całej Polski funkcjonuje 26 wakacyjnych PKO’ów, a kolejnych 19 jest w końcowej fazie przygotowania do uruchomienia. Do końca roku ma być ich 50, a za dwa lata docelowo 150.


Zarząd Enovatis nie ukrywa, że jedną z inspiracji do stworzenia sieci partnerskiej marki Wakacje.pl stał się widoczny efekt ROPO (Research Online Purchase Offline). Wykorzystano jako sprzyjającą siłę napędową do wcześniej planowanego projektu. - Jesteśmy uważnym graczem rynkowym - komentuje powstanie nowej gałęzi zarządzanego przez siebie biznesu Mateusz Kazieczko, prezes zarządu Enovatis S.A. - Wciąż mocno rozwijamy nasze platformy internetowe i inwestujemy w nie ogromny kapitał, ale równolegle chcemy być bliżej ludzi z naszą bardzo rodzinną marką. Chcemy pomóc mniej internetowym mieszkańcom mniejszych i większych miast, sięgać po to co na rynku turystycznym jest najlepsze, sprawdzone i zawsze bezpieczne, na co od 12 lat bardzo mocno pracuje marka Wakacje.pl.

Projekt sieci partnerskiej Wakacje.pl to biznes franczyzowy w niespotykanym w krajowej branży turystycznej wariancie. Partnerzy zapraszani do sieci nie ponoszą bowiem kosztów przystąpienia i comiesięcznego uczestnictwa w sieci. Ich inwestycja w praktyce ogranicza się do pokrycia kosztów wdrożenia unifikacji wizualnej i utrzymania biura.

- W zamian za przystąpienie do sieci oddajemy naszym Partnerom naprawdę potężny pakiet narzędzi realnie zwiększających ich sukces w biznesie. Począwszy od wsparcia i pomocy negocjacyjnej w dostępie do maksymalnie szerokiej oferty touroperatorskiej (do której sami wielokrotnie nie mieliby dostępu), powiększenie jej o nowe segmenty (rezerwacja biletów lotniczych i miejsc w hotelach na całym świecie), poprzez dedykowane elektroniczne systemy rezerwacyjne, aplikacje CRM, wdrażanie zaawansowanych procedur pracy z klientem, szkolenia, projekty marketingowe, materiały promocyjne i biurowe aż po bezkosztową stałą opiekę naszego BackOffice - wylicza podstawowe korzyści Mateusz Kazieczko.

Iwona Sokołowska, dyrektor pionu sprzedaży w Enovatis S.A., nadzorująca powstawanie i rozwój nowego kanału podkreśla sprzedażowe, rzeczywiste i wymierne korzyści dla Partnerów - Każdy z naszych Partnerów otrzymuje stałą reklamę i promocję na stronach Wakacje.pl, największego portalu turystycznego w Polsce. Co ważniejsze jednak, stale wspieramy jego codzienny biznes poprzez przekierowanie do obsługi rzeczywistego ruchu internetowego. W praktyce to darmowa grupa dodatkowych, starannie wyselekcjonowanych klientów.

Jednym z pierwszych jest Małgorzata Kłosok z Rybnika - W sieci Wakacje.pl funkcjonujmy od samego jej początku. Po pierwszych 9 miesiącach pracy w wakacyjnej franczyzie otwieram właśnie drugie biuro. To chyba najlepsza rekomendacja dla tego biznesu. Z kolei Urszula Strońska, właścicielka sieciowego biura Wakacje.pl z Dzierżoniowa, zauważa dynamicznie zwiększające się przychody jej firmy - Wstępnie szacuję, że zaledwie po 4 miesiącach pracy w sieci moje przychody wzrosły o 30 proc. Jednym z zupełnie nowych agentów w sieci partnerskiej Wakacje.pl jest Wioletta Kopańska z Ostródy. - Z biznesem turystycznym ruszyłam praktycznie od zera w kwietniu tego roku. Dziś, po 5 miesiącach mogę powiedzieć, że zwróciła mi się cała poniesiona inwestycja i właśnie zaczynam na niej zarabiać - podsumowuje Kopańska.

W chwili obecnej funkcjonujące POK’i Wakacje.pl znajdziemy w: Bielsku-Białej, Dzierżoniowie, Chorzowie, Garwolinie, Gdańsku, Kielcach, Kłodzku, Krakowie, Lublinie, Mrągowie, Olsztynie, Ostródzie, Piotrkowie Trybunalskim, Płocku, Pruszczu Gdańskim, Przemyślu, Rybniku, Rzeszowie, Skarżysku Kamiennej, Tarnowie, Warszawie, Włocławku, Zawierciu i Zgierzu. Kolejnych 19 agentów (m.in. Katowice, Poznań, Wrocław, Białystok, Opole) ma już podpisane umowy franczyzowe i kolejno przechodzi przez etapy wdrożenia systemów, zmiany unifikacji wizualnej i serię niezbędnych szkoleń. Do końca tego roku sieć Wakacje.pl ma się powiększyć do okrągłych 50 placówek, a plan na koniec 2013 roku zakłada funkcjonowanie na rynku 150 biur partnerskich.

Zarząd Enovatis S.A. nie podaje nominalnej wielkości inwestycji związanej z uruchomieniem tego projektu zasłaniając się tajemnicą handlową, ale jego wielkość szacuje na kilkaset tysięcy złotych. Rentowność tego projektu ma zostać osiągnięta już w przyszłym roku. O tym jak poważnie podchodzą do projektu świadczyć ma powołanie zupełnie nowego, kilkuosobowego pionu w strukturze spółki.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:
Enovatis S.A. wakacje.pl marka nowy model franczyzowy biznes franczyzowy franczyza partnerzy punkt obsługi klienta POK efekt ROPO dla branży turystycznej Iwona Sokołowska dyrektor pionu sprzedaży sprzedaż inwestycja sieć Bielsko Biała Dzierżonów Przemyśl Rybnik Rzeszów Skarżysko Kamienna Tarnów Mrągowo Warszawa Zawiercie Zgierz Piotrków Trybunalski lider struktura spółki rentowność komunikacja


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję