TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Jak ukarać niesłownego klienta

Czy jest sposób na klientów, którzy rezerwują stolik w restauracji, po czym z premedytacją rezygnują z wybranego miejsca? Przekonajmy się jakie sposoby na zapominalskich klientów maja restauratorzy na całym świecie.


Właściciel Bistro Bruno w Sydney przyznaje, że kilka razy zdarzyło mu się opublikować nazwiska klientów, którzy nie skorzystali z rezerwacji, mało tego nie odpowiadali wcześniej na jego telefony. W jednym z nowojorskich lokali przyjęto regułę nierezerwowania stolika osobom, które przynajmniej raz nie zjawiły się na zamówionej kolacji. Ron Aister z lokalu Rosebud w Atlancie uczulił swoich pracowników na telefony od niezdecydowanych klientów, w których głosie brak pewności siebie.

Pewien kopenhaski restaurator postanowił trochę postraszyć swoich niesłownych klientów. Pewnego ranka zamieścił na Twitterze komunikat do osób, które nie skorzystały z wcześniej zarezerwowanych miejsc. Do swojego apelu dołączył zdjęcie grupy kucharzy i kelnerów, wyciągających środkowe palce w górę. Nie trudno zrozumieć podenerwowania managerów mniejszych lokali, dla których liczy się każdy zajęty stolik.

W Nowym Orleanie mają inne sposoby na egzekwowanie zapomnianych rezerwacji. Panuje tu zwyczaj odnotowywania numeru karty kredytowej, która ma być potwierdzeniem wykorzystania zleconej rezerwacji miejsca, szczególnie gdy w grę wchodzi jakieś większe zamówienie. W Eleven Madison Park w Nowym Jorku z początkiem roku wprowadzono grzywnę w wysokości 75 dolarów jeśli ktoś nie stawił się na czas lub nie odwołał swojej rezerwacji w terminie nie krótszym, niż 48 h. Jednak taka grzywna z reguły nie rekompensuje rzeczywistych strat wynikłych z dezercji klienta. Właściciel Coi Daniel Paterson mówi, że zaczynał od grzywnej w wysokości 25, a następnie 50 dolarów. Dopiero kiedy podniósł karę do stu dolarów odsetek zapominalskich zmniejszył się z 20 do 10 procent.

Lepszym pomysłem byłoby wprowadzenie grzywny w wysokości najtańszej potrawy z menu lokalu. W jednej z restauracji na Manhattanie za niewykorzystaną rezerwację trzeba zapłacić aż 125 dolarów - czyli właśnie równowartość specjalnego menu. Lokal Next z Chicago wprowadził specjalne bezzwrotne bilety, które upoważniają do złożenia zamówienia.

System rezerwacji online Open Table opublikował dane, z których wynika, że odsetek restauracji, które proszą swoich klientów o podanie numeru karty kredytowej stale rośnie. Już teraz w Nowym Jorku odsetek ten sięga 15-proc.

Wygląda na to, że polscy restauratorzy są bliżsi naszym wschodnim sąsiadom. W Rosji stosuje się praktykę polegającą na telefonowaniu do gości na kwadrans przed spodziewaną wizytą - co wiadomo nie zawsze się sprawdza. Tylko nieliczne lokale decydują się na depozyty pieniężne, by jak mówią nie odstraszać klientów.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
restauracje rezerwacja stolika stolik w restauracji lokal klient grzywna Eleven Madison Park w Nowym Jorku Nowy Jork rezerwacja online system rezerwacji straty Open Table


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję