Ogłoszenia
Ogłoszenia
- NEKERA - Specjalista Wsparcia Sprzedaży
- Młodszy Specjalista ds. obsługi klienta
- Doradca klienta Biuro Podróży Itaka Kraków M1
- RAINBOW Doradca Klienta
- NEKERA - Flight Specialist
- NEKERA - Product Manager (Warszawa)
- pilot Wiedeń : 31.05-01.06.2024
- Poszukiwany pilot 05.06-07.06
- Przewodnik Kulinarny w Warszawie
- Specjalista ds. Turystyki Jaworzno
Przewoźnicy uciekają z Ławicy
Poznańskie lotnisko Ławica traci pasażerów. To efekt likwidacji przez przewoźników wielu połączeń lotniczych.
Z rozbudowanej kosztem dziesiątków milionów infrastruktury poznańskiego portu lotniczego korzysta dużo mniej osób niż rok wcześniej o tej samej porze. W pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku Ławica obsłużyła 233 tysiące pasażerów. To o 18,2 proc. mniej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku.
W większości portów regionalnych odnotowano albo niewielkie wzrosty, albo sytuacja nie uległa zmianie.
Port lotniczy w Poznaniu ostatecznie utracił połączenia Ryanaira do Madrytu i Bolonii, Wizz Aira do Rzymu, Madrytu i Cork, a tymczasowo loty do Edynburga i Mediolanu. Do tego Eurolot zrezygnował z lotów do Krakowa, a Norwegian zlikwidował połączenia do Oslo.
Ławica ma jedne z najwyższych opłat ponoszonych przez przewoźników. Równocześnie w porównaniu z innymi portami regionalnymi oferuje bardzo małe zniżki. Przy okazji likwidacji połączeń do Cork i Dortmundu dyrektor ds. komunikacji Wizz Air, Daniel de Carvalho wprost powiedział, że stawki, które oferuje poznańskie lotnisko są zbyt wysokie.
"Analizując wyniki portów regionalnych w I kwartale, wydaje się, że te, które mają nadal wzrost, prawdopodobnie odpowiednio wcześniej dostrzegły zagrożenia i odpowiednio wcześniej zareagowały, np. zmniejszając opłaty lotniskowe i wprowadzając różne zniżki. Z drugiej strony trzeba jednak pamiętać, że porty regionalne, które wykorzystywane są w większości przez przewoźników niskokosztowych, żądających takich niskich opłat, to także projekty biznesowe. Lotniska mają zarabiać. Nie można więc bezrefleksyjnie ulegać przewoźnikom tylko dla samego pompowania statystyk ruchu pasażerskiego czy liczby połączeń"- mówi Bartosz Baca, ekspert lotniczy z firmy doradczej BBSG.
Prezes poznańskiego portu lotniczego, Mariusz Wiatrowski zapewnia, że nowy już jest opracowywany cennik, który pomoże przyciągnąć większą ilość przewoźników. Dodaje, że trwają rozmowy z przewoźnikami w sprawie uruchomienia nowych połączeń do europejskich hubów. Ich efekty powinny być widoczne pod koniec roku.
Komentarze
Tagi:
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Ceny wrześniowych wyjazdów rosną trochę
Niemiecki Dzień Turystyki bez
Najlepsze praktyki dotyczące spotkań medycznych. Raport ICCA i AC
Dział badania rynku i analizy:
Turystyka z gorszą obsługą
Nocowanie.pl: Zimowy wypoczynek w Polsce przyciąga węgierskich
Starsze aktualności:
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Ile kosztuje uczestnictwo w konkursie Hotel Przyjazny Rodzinie
Dr Irena Eris buduje nowy hotel
Turcja zmienia zasady przyznawania wiz
Sfinks otwiera nowe restauracje
Port Lotniczy Lublin szuka pracowników
Pozew zbiorowy za nieudane wakacje
Dokąd polecą polscy turyści, zamiast Egiptu?
Najpopularniejsze kierunki wyjazdów
Więcej imprez lotniczych, mniej autobusowych
Turystyka questingowa w Beskidzie Sądeckim
Nowość dla branży hotelarskiej
LOT - zmiany w rozkładzie lotów do Nowego Jorku