TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Nowy prom na trasie Gdynia-Karlskrona

24 listopada br. na linii Gdynia-Karlskrona zacznie kursować kolejny prom - Stena Baltica. Zastąpi jednostkę Stena Alegra, która na tej trasie pływała od lipca do listopada.


Nowa maszyna zwiększy możliwości przewozowe na linii Gdynia-Karlskrona oraz skróci czas odprawy, dzięki jednoczesnemu dwupoziomowemu załadunkowi pojazdów.

Stena Baltica to prom czarterowany od armatora Stena RoRo, jednej ze spółek w koncernie Stena AB. Swoją nazwę otrzymała po jednostce, która pływała na linii Gdynia-Karlskrona w latach 2002-2011. Jest to jednostka typu RoPax, przeznaczona do przewozu towarów oraz pasażerów i samochodów osobowych. Posiada ona dwa pokłady samochodowe oraz instalacje umożliwiające jednoczesny załadunek pojazdów na obu poziomach.

Prom pływał we flocie Brittany Ferries, a jego dotychczasowa nazwa to Cotentin. Obecnie przebywa w Stoczni Remontowej w Gdańsku, gdzie jest przygotowywany do eksploatacji na linii Gdynia-Karlskrona. 

"Dzięki wprowadzeniu na linię statku Stena Baltica mamy długoterminowe rozwiązanie, które daje większą elastyczność naszym klientom. Statek ma większą ładowność niż jego poprzednik oraz spełnia nasze potrzeby odnośnie załadunku i rozładunku. Obecnie notujemy ogromny popyt na przewozy frachtowe na trasie Gdynia-Karlskrona. Oprócz Stena Vision i Stena Spirit, potrzebny jest nam trzeci statek, aby móc zadbać o wszystkich klientów i ich ładunki" - powiedział Tony Michaelsen, dyrektor linii Gdynia-Karlskrona w Stena Line.

W przewozach promowych pomiędzy Polską a Szwecją widoczny jest trend wzrostowy. Do października br. przewozy frachtowe na linii Gdynia-Karlskrona wzrosły o 18%, przewozy samochodów osobowych o 7%, zaś przewozy pasażerów o 9% w porównaniu z tym samym okresem 2012 roku.

"Wierzymy w dalszy wzrost znaczenia frachtu i większą sprzedaż w przyszłości. Rozwój gospodarczy w Polsce i Europie Wschodniej pozostaje bardzo mocny i sądzimy, że zarówno przewozy frachtowe jak i podróże pasażerskie pomiędzy Szwecją a Polską będą coraz częstsze i dalej będziemy odnotowywać wzrosty" - mówi Tony Michaelsen.

Stena Baltica będzie pływać według dotychczasowego rozkładu Stena Alegra, czyli trzy razy tygodniowo z Gdyni i z Karlskrony. Pierwszy rejs nowego statku nastąpi 24 listopada z Gdyni. Promy Stena Vision i Stena Spirit będą pływać wg dotychczasowego rozkładu.
JN




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Gdynia Karlskrona Stena Baltica Stena Alegra Stena Line ropax Tony Michaelsen




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję