Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Wychowawca kolonijny + ratownik
- pilotaż Wiedeń - Kras Morawski
- Pilot - Szlak Piastowski 05-07.06.2024
- Kraków- specjalista d/s turystyki 1/2 etatu
- Specjalista ds. Turystyki - Warszawa
- Specjalista ds. Turystyki - Krasnystaw
- wychowawca-lektor języka angielskiego
- SPECJALISTA DS.TURYSTYKI
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. turystyki wyjazdowej z...
Zgubiony bagaż, opóźniony lub odwołany lot… Co robić? Dowiedz się 7 lipca
Co zrobić, gdy linie lotnicze zagubią bagaż, a lot zostanie opóźniony lub odwołany? Czy przewoźnik ma obowiązek zapewnić posiłki oczekującym pasażerom? Na te i wiele innych pytań odpowiadają eksperci z Europejskich Centrów Konsumenckich w ramach wspólnej akcji sieci ECC-Net "Dzień Pasażera", wspieranej przez Komisję Europejską. W najbliższy czwartek, 7 lipca, na kilkudziesięciu lotniskach w 23 krajach Europy powstaną stoiska informacyjne dla pasażerów.
W całej Europie prawnicy - eksperci z Europejskich Centrów Konsumenckich - będą bezpłatnie udzielać porad prawnych oraz wręczać ulotki edukacyjne wszystkim zainteresowanym w godzinach 10.00 - 16.00. Akcja odbędzie się także w Polsce - na terenie portów lotniczych w Krakowie oraz Warszawie. Na warszawskim Lotnisku im. F. Chopina podróżni otrzymają nie tylko porady i ulotki informacyjne, zostaną również zaproszeni do udziału w konkursie wiedzy o prawach pasażerów. Dobre odpowiedzi będą nagradzane wakacyjnymi gadżetami. Stoisko uatrakcyjni obecność wielkiej, żywej maskotki - pszczoły - symbolizującej latanie i wakacje.
Patronat honorowy nad Akcją "Dzień Pasażera" objęła Komisja Europejska (Dyrekcja Generalna ds. Zdrowia i Ochrony Konsumentów) oraz Róża Thun i Artur Zasada, posłowie do Parlamentu Europejskiego. Wydarzenie zostanie zorganizowane przy wsparciu kampanii "Prawa pasażerów w zasięgu ręki".
Do Akcji przyłączyła się korporacja ELE Taxi. Kierowcy, realizujący 7 lipca kursy na lotnisko, będą załączać do rachunków klientów ulotki informujące o prawach pasażerów.
"Dzień Pasażera" stanowi wspólną inicjatywę Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net), obecnych we wszystkich krajach UE, Norwegii oraz Islandii. Do zadań sieci należy m.in. informowanie pasażerów o przysługujących im prawach oraz pomoc konsumentom w polubownym dochodzeniu roszczeń w razie zagubienia lub zniszczenia bagażu przez linie lotnicze.
Akcja "Dzień Pasażera" zostanie przeprowadzona na stołecznych oraz lokalnych lotniskach w następujących krajach Europy: Austria, Belgia, Holandia, Luksemburg, Włochy, Hiszpania, Portugalia, Wielka Brytania, Irlandia, Szwecja, Norwegia, Polska, Litwa, Łotwa, Estonia, Słowacja, Czechy, Węgry, Słowenia, Bułgaria, Rumunia, Malta, Cypr.
Komentarze
Tagi:
Dział centra informacji i promocji:
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Dziwny konkurs na dyrektorów
Polacy na pierwszym miejscu wśród
Dział prawo i podatki:
Koniec konfliktu Anex Tours i JoinUp! z
Starsze aktualności:
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Wyspy Wolin i Uznam lepiej połączone z resztą
Co goście zostawiają w hotelach?
Lotnisko Chopina - gdzie polecimy?
Nowi dostawcy w systemie Tripnet
Trade&Travel Company - Konsorcjum Polskich Biur Podróży z nową ofertą
Amerykańskie lotniska boją się eboli
Bezpieczny autobus okaże się sukcesem?
Co polscy policjanci robią na chorwackich plażach?