TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Jak przyciągnąć hotelowych gości w martwym sezonie?

Grudzień nie bez powodu nazywany jest małym sezonem.


Najważniejszym punktem miesiąca są oczywiście wyjazdy świąteczne i sylwestrowe, ale nie można zapominać o jak najlepszym wykorzystaniu poprzedzających ten czas tygodni. Klub travelowy Travelist.pl zajmujący się sprzedażą pobytów hotelowych w najlepszych na rynku cenach, przedstawia kilka pomysłów na to, czym warto zająć się teraz, by ta zima okazała się lepsza niż poprzednia.

Liczba osób z zagranicy, które odwiedzają Polskę, rośnie z roku na rok. Ostanie miesiące w roku to czas, w którym szczególnie w nadbałtyckich miejscowościach pojawia się wielu gości zza naszej zachodniej granicy. I mimo, iż są to pobyty krótkie, to jednak mogą być dochodowe. Cudzoziemcy zostawiają podczas takich pobytów sporo. Znaczną część ich wydatków stanowią opłaty za hotele, które wg danych GUS przodują przy wyborze miejsca na nocleg. Warto więc wziąć to pod uwagę, chcąc zwiększyć zyski hotelu zimą.

Grudzień to obecnie tak zwany mini sezon. Święta i Sylwester coraz częściej stają się dla Polaków okazją do wyjazdu. Sprzedaż pobytów świątecznych i sylwestrowych zaczyna się już w październiku. Istnieje niewielka, lecz zdecydowana grupa ludzi, którzy wybierają święta w hotelu. Choć rezerwacji takich jest ilościowo niedużo, to średnia wartość rezerwacji daje na koniec dnia całkiem satysfakcjonujący wynik finansowy. Oczekiwania ludzi nie są wówczas bardzo wygórowane - wystarczy kolacja świąteczna i kulig nadający zimowo-świątecznego klimatu. Jeszcze uda się zdążyć z zaplanowaniem takich atrakcji i przyciągnięciem gości do swojego hotelu w grudniu.

Jesienno-zimowa aura płata figle. Kiedy za oknem hula wiatr, a pogoda przestaje sprzyjać spacerom, sportom na świeżym powietrzu czy zwiedzaniu okolicy, dobrze jest zadbać o atrakcje wewnątrz obiektu. Dobre SPA, czysty basen, jacuzzi czy sauny mogą doskonale zrekompensować brzydką pogodę. Jeśli nie masz w swoim hotelu możliwości na organizację centrum SPA rodem z Dalekiego Wschodu, zatrudnij profesjonalnych masażystów oraz dobrze wykwalifikowane kosmetyczki. Wysokiej klasy personel może okazać się dużo bardziej wartościowy niż egzotyczne wnętrza.

Branża turystyczna coraz częściej i coraz śmielej sięga po nowinki technologiczne. Na rynku dostępnych jest wiele narzędzi ułatwiających aktywne poszukiwanie nowych klientów -począwszy od promocji w wyszukiwarkach internetowych, Google Adwords po działania na szerszą skalę, jak członkostwo w klubach travelowych. Te ostatnie inwestują duże pieniądze na kampanie w internecie, przez co są doskonałym narzędziem dla hotelarzy, którzy nie posiadają szerokiej wiedzy z online marketingu.

Poprzez taką współpracę mogą w sposób optymalny, efektywny i co ważne bezpłatny zarządzać promocją swoich obiektów w sieci. Poza tym kluby travelowe chętnie dzielą się swoją wiedzą w zakresie analiz rynku i trendów konsumenckich. Borykające się z posezonowymi pustkami hotele w Polsce często nie mogą pozwolić sobie na wydatek w postaci indywidualnej reklamy o bardzo szerokim zasięgu. W takim wypadku współpraca z klubem travelowym jest rozwiązaniem optymalnym.

"Kluby travelowe łączą funkcjonalność portalu rezerwacyjnego z możliwością unikalnej promocji obiektu w spójną całość. To kanały sprzedaży online, które umożliwiają dotarcie z hotelową ofertą do wyselekcjonowanej grupy potencjalnych klientów zainteresowanych wyjazdem. Stworzyliśmy Travelist.pl właśnie w celu skupiania wysokich jakościowo ofert dla klubowiczów oraz promowania ich dzięki inwestowaniu wysokich nakładów finansowych. Nasi partnerzy biznesowi korzystają ponadto z doświadczenia i kompetencji zespołu Travelist.pl, a klubowicze czują się bezpieczni, że otrzymają tylko sprawdzone obiekty. Do naszego klubu w tej chwili należy już ponad 1 milion użytkowników, którzy mogą wybierać z szerokiej oferty hoteli, pensjonatów i obiektów hotelowych" - mówi Tomasz Nowiński, pomysłodawca i założyciel Travelist

To co ważne i o czym muszą pamiętać hotelarze współpracujący z klubami to przede wszystkim atrakcyjność oferowanych pobytów. Obiekty hotelowe muszą dbać o to, by ich oferta była kusząca. Ale co ważne, by było tak i na papierze i w rzeczywistości. Kiedy mamy już odpowiednio przygotowaną ofertę, narzędzie do jej sprzedaży w postaci klubu, to teraz zatroszczmy o to, by zachęcić klientów do skorzystania właśnie z naszego obiektu.

Dobra cena to najlepszy magnes na turystów, tym bardziej jeśli jest ona dedykowana tylko dla konkretnej grupy. Warto zatem zadbać o preferencyjne ceny dla klubowiczów. Odrobinę tańsza oferta z pewnością przykuje uwagę turystów. Aby nie stracić, niższą cenę za oferowany pobyt możemy zrekompensować sobie pakietowaniem usług dodatkowych w postaci wyżywienia czy spa wliczonymi w ofertę - podwyższając w ten sposób wartość koszyka zakupowego. To nic innego jak stara dobra zasada marketingowa: zaoferuj więcej, ale za niższą cenę jednostkową. Zabiegi spa czy gastronomia to ponadto usługi obciążone wysoką marżą. Udzielając dodatkowych zniżek lub częściowych voucherów zwiększamy konsumpcję tychże usług, a tym samym możemy zapewnić sobie wyższe zarobki.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
travelist sezon niski martwy sezon klienci goście hotel




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję