Ogłoszenia
Ogłoszenia
- specjalista ds. obsługi klienta
- Specjalista d/s turystyki biuro franchisingowe...
- Szkolenie "Dostępność usług...
- Biuro podróży zatrudni Specjalistkę do spraw...
- Pilot wycieczek na Zakynthos
- pilot/tłumacz j. francuskiego
- Poszukuję pilotów na wyjazdy krajowe/zagraniczne
- Specjalista ds Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds. turystyki, GH Sarni Stok
- Specjalista ds turystyki
Kto wygrał polską edycję konkursu?
5 dni, 4 miasta, ponad 150 barmanów i 1 szczęśliwiec, który wyjedzie do Meksyku. Tak podsumować można pierwszą polską edycję globalnego programu edukacyjnego dla barmanów stworzonego przez Olmecę - Tahona Society.
Uczestnicy, po profesjonalnym szkoleniu poprowadzonym przez Steffin’a Oghene’a, mogli spróbować swoich sił w konkursie. Tym razem najlepszy koktajl przygotował Karol Bobiński z Warszawy, reprezentujący Bar Studio.
Polska scena barmańska w końcu doczekała się profesjonalnego programu edukacyjnego poświęconego tequili. Tahona Society, bo o nim mowa, stworzony został przez ikony branży gastronomicznej, takie jak Henry Besant czy Dre Masso. To oni, przy współpracy z tequilą Olmeca zapraszają barmanów na seminaria poświęcone krzewieniu i propagowaniu kultury świata tequili.
W Polsce, taka okazja nadarzyła się po raz pierwszy, a sekrety alkoholu z błękitnej agawy odsłonił przed uczestnikami Steffin Oghene - ekspert z dziedziny tequili, który podróżuje po całym świecie, dzieląc się swoją pasją i wiedzą. Tahona Society odwiedziła już kilkanaście krajów, a w szkoleniach uczestniczyło tysiące barmanów.
W Polsce Tahona Society pojawiło się na zaproszenie Pernod Ricard Polska, gromadząc ponad 150 barmanów podczas spotkań odbywających sięna terenie całej Polsce. Projekt zrealizowany został tym razem w 4 miastach: Sopocie, Wrocławiu, Krakowie i Warszawie. Steffin, wtajemniczył barmanów w historię trunku, opowiedział o tajnikach procesu produkcji. Przeprowadził też profesjonalną degustację, prezentując różne odmiany tequili, w tym nowości takie jak Olmeca Altos. A wszystko to było wstępem do iście meksykańskiej lekcji miksologii i okazji do poznania receptur zarówno tych klasycznych jak i mniej znanych koktajli.
Barmani mogli wykorzystać nowe umiejętności od razu w trakcie konkursu. Po każdym seminarium, komisja ze Steffin’em Oghene’em na czele, wyłoniła 5 szczęśliwców, którzy 26 lipca w wielkim Finale, w barze Pernod Ricard Polska w Warszawie, skrzyżowali shakery w konkursie koktajlowym, którego nagrodą główną był wyjazd do Meksyku.
Koktajle zaprezentowane przez uczestników były niewątpliwie ciekawe, na wyróżnienie zasłużyli wszyscy lecz zwycięzcą okazał się Karol Bobiński z Warszawy, reprezentujący Bar Studio. Karol przygotował niebagatelny koktajl o nazwie "Pequeño cena" (z hiszpańskiego "Mały obiad").
"Jestem niesamowicie szczęśliwy, że zobaczę Meksyk, poznam tamtejszą kulturę i zobaczę na własne oczy proces produkcji tequili o którym kiedyś tak dużo czytałem. Będzie to moja pierwsza okazja aby wziąć udział w zawodach barmańskich na poziomie międzynarodowym i to na dodatek sędziowanych przez osoby takie jak Charles Joly, zajmujący się obecnie The Aviary, które od paru lat inspiruje mnie w tym co robię" - skomentował Karol Bobiński.
Pequeno cena
- 5 cl Olmeca Altos Reposado
- 2 cl świeżego soku z limonki
- 6 liści szałwii, opalanych angosturą
- Grillowany ananas, marynowany w miodzie, czarnym pierzu, odrobinie orange bitters’a i tynkturze szafranowej*
- Dekoracja: chipsy ananasowe
Do shakera wrzucamy ananasa pokrojonego w kostkę, muddlujemy. W oddzielnym naczyniu układamy liście szałwii i używając Angostury Bitters rozpylonej z atomizera, przepuszczonej przez płomień, opalamy szałwię, następnie przekładamy ją do shakera. Dodajemy Olmecę Altos Reposado, sok z limonki i mocno wykłócamy w shakerze. Cedzimy podwójnie do niskiego szkła, na kruszony lód. Wierzch koktajlu posypujemy słonymi chipsami z ananasa i wkładamy liść szałwii.
Grillowany ananas
1,5 krążka ananasa grillujemy aż do uzyskania czarnych prążków, następnie zamykamy w worku próżniowym na noc z miodem, czarnym drobno zmielonym pieprzem i dodajemy 6 dashy orange bitters’a i 4 dashe tynktury szafranowej.
Tynktura szafranowa
1 g szafranu algierskiego zalewamy 700 ml spirytusu o zawartości alkoholu 70% na dwa miesiące a następnie cedzimy. Dodajemy 150 ml ginu i 50 ml wody. Odstawiamy na kilka dni, aby składniki zgrały się z sobą i "otworzyły" się aromaty.
Chipsy z ananasa
Ananasa zamrażamy i kroimy na krajalnicy w plastry o grubości 1,5 mm, wkładamy do piekarnika i suszymy w niskiej temperaturze tak, aby były chrupiące, ale żeby nie karmelizował się w nich cukier. Delikatnie solimy i mieszamy.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
NIK: Działalność człowieka zagraża Półwyspowi
Zachodniopomorscy przedsiębiorcy zadowoleni z ferii
Dział nagrody i wyróżnienia:
Można składać oferty w Programie wsparcia
Kto dołączył do Polskich Marek
Chorwacja doceniona za osiągnięcia w rozwoju zrównoważonej
Wszystkie hotele należące do Clustra IHG Hotels and Resorts z certyfikatem Green
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Starsze aktualności:
Plażowanie nad Bałtykiem, a polskie
Dwie gwiazdki Michelin w
Nowe osoby w Polskich Hotelach
Itaka wdraża nową stronę i
Linie KLM będą walczyć z
Czesi chętniej przyjeżdżają do
Przewoźnicy: przepisy dotyczące slotów na lotniskach muszą być
Turystyka rośnie, ale nie
Nabór do konkursu na Najlepszy Produkt
Podsumowanie MEETINGS WEEK Poland
Tour Salon 2011 w Poznaniu. Co w programie wydarzeń?
Neckermann: oferta dla klientów Sky Clubu
Przychód z turystyki wyniesie 1 mld?
Air France i airberlin połączy bliższa współpraca?
Jak kształtują się ceny na czeskich stokach?
Ryanair rozszerza ofertę. Pogrzebie Alitalię?
Przewoźnicy otwierają nowe połączenia z Polski
Hotele wprowadzają innowacyjne rozwiązania
Nietrzeźwy kierowca autokaru wiózł 40 osób
Tajny schron nową atrakcją Pragi
Wolontariat w Indiach i w AFryce
Serwisy społecznościowe inspirują klientów biur podróży
Starbucks i nowe kawowe przysmaki
Bydgoszcz: letnia siatka połączeń gotowa
O turystyce w czasie polskiej prezydencji
Coraz więcej podróżnych na lotniskach
3 dni promocji !!! Rzym-29EUR, Orlando-99EUR. Z opłatami !