TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Serwisy społecznościowe inspirują klientów biur podróży

Internet powoli staje się jednym z ważniejszych źródeł weryfikacji informacji także o biurach podróży. Turyści coraz częściej przed zakupem wycieczki sprawdzają w serwisach turystycznych opinie nie tylko na temat organizatorów ale również hoteli i miejsc, do których się udają. Jednym słowem rola mediów społecznościowych wzrasta - bez względu na to, czy nam się to podoba czy też nie.


Wskazaną tendencję potwierdzają najświeższe badania. Aż 41% użytkowników Internetu w Polsce deklaruje, że informacje znalezione w serwisach społecznościowych bywają dla nich inspiracją przy wyborze oferty turystycznej - wynika z badania agencji social mediowej Think Kong zrealizowanego przez SW Research w marcu b.r.

Media społecznościowe, np. Facebook czy NK to dla branży turystycznej ważne miejsca komunikacji swoich ofert. Użytkownicy serwisów śledzący profile takich firm oczekują właśnie prezentacji ciekawych miejsc, inspiracji. Warto to wykorzystać. - komentuje Norbert Kilen, strategy director agencji social media Think Kong.

Sondaż, który jest częścią większego projektu badawczego agencji Think Kong wskazał też, że prawie 76% internautów w Polsce deklaruje, że przy wyborze konkretnego touroperatora liczy się dla nich przede wszystkim zaufanie oraz marka firmy.

Działania promocyjne w serwisach społecznościowych i blogosferze są bardzo efektywne kosztowo i mogą łatwo wzmocnić rozpoznawalność marki. Co więcej, np. informacje na blogach są bardzo wiarygodnym źródłem informacji, dużo bardziej wpływowym niż np. reklamy w tradycyjnych mediach - dodaje Norbert Kilen.

Badanie zostało zrealizowane metodą CAWI w marcu 2013 r. na reprezentatywnej, losowo dobranej próbie 603 użytkowników Internetu. Za realizację odpowiadała firma SW Research.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Internet oferta turystyczna w Polsce internauci Nasza Klasa Facebook Norbert Kilen strategy director agencji social media Think Kong inspiracja SW Research social media




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję