Ogłoszenia
Ogłoszenia
- specjalista ds turystyki
- Anex - Pracownik Działu Obsługi Agencyjnej
- PILOCI POSZUKIWANI NA WYJAZDY ZAGRANICZNE
- PRODUCT MANAGER/OPIEKUN KLIENTA VIP
- Specialista ds. skarg w dziale Customer Service
- Wakacje.pl Poznań Galeria Panorama-specjalista...
- Pilot do Drezna - 1-4.05.2025
- SZUKAM PILOTA WŁOCHY
- PRACOWNIK BIUROWY - OBSŁUGA KLIENTA
- Rezydent Turystyczny Turcja
Zaplanowany upadek Air Polonii
Celowe działanie udziałowców spowodowało upadek Air Polonii.
Upadek Air Polonii był planowany już w sierpniu mimo to bilety były dalej sprzedawana, paliwo kupowane a samoloty leasingowane - wszystko po to, aby nikt nie nabrał podejrzeń. Wszystko wyglądało bardzo dobrze, jeszcze w wakacje prezes Litwiński mówił, że Air Polonia ma 1,2 mln zł zysku, że samoloty latają prawie pełne a na pewno mają lepsze obłożenie niż LOT. Dlaczego więc "udało się" im zbankrutować? Rafał Kliś, dyrektor finansowy Air Polonii mówi, że pieniądz które mieliśmy poszły na bieżące wydatki: paliwo, pensje i raty leasingowe.
Prezes Litwiński mówi: "upadliśmy, bo nagle wycofał się inwestor, który miał nam dać pieniądze". Jednak to chyba nie cała prawda! Jak podaje Gazeta Wyborcza, w Air Polonii były zawierane umowy, którym sprzeciwiali się członkowie zarządu. Przykładem może być wykupienie usług Public Relations w firmie Blue Sky Communications, która pośrednio należy do aresztowanego za korupcję lobbysty, Marka Dochnala lub umowa na 450 tys. zł z wrocławską firmą CCS - za "wsparcie finansowe".
Dodatkowo, udziałowcy podpisali umowy, które miały wyprowadzić pieniądze do "nowej" Air Polonii LCC a w "starej" miały zostać tylko wierzytelności w wysokości 26 mln zł.
Pojawił się także irlandzko-jordański inwestor, fundusz Crescent, który miał wykupić nową Air Polonię od jej udziałowców. I tu zaczęły się schody. Trzech z nich (Tomasz Sudoł, biznesmen związany z Samoobroną, Mirosław Szeleziński, prezes wrocławskiej fabryki wagonów Bombardier, i pilot Jan Szczepkowski) zgodziło się na to ale jeden był przeciwko - radca prawny Maciej Waśniewski.
Jak dalej pisze Gazeta Wyborcza, powstanie nowej firmy miało tylko wyprowadzić ze "starej" jej nazwę oraz domenę internetową, co sprawiłoby, że klienci mogliby się w ogóle nie zorientować
Do podpisania umowy miało dojść 24 listopada, kiedy to udziałowcy się pokłócili i nic z planu nie wyszło. Powodem tego było definitywne wycofanie się inwestora i brak pieniędzy na działalność firmy.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
air polonia
[2005-11-14 11:44 999.999.999.*]
i co ? i nic nikomu nawet włos z głowy nie spadł, a okradli ponad 20 tyś ludzi. odpowiedz »
Dział dla turystów:
Rekordowy rok na Lotnisku
Lotnisko w Radomiu podsumowuje rok
Dział transport:
Accor pokazuje trendy w rezerwacjach na
Rekordowy rok na Lotnisku
Lotnisko w Radomiu podsumowuje rok
Starsze aktualności:
GITD podsumowuje akcję Bezpieczny autokar-ferie
Wstępne porozumienie w sprawie rozporządzeń dot. danych pasażerów linii
Parlament Europejski przyjął nowe przepisy dotyczące wynajmu
eSky chwali się tanimi pakietami na
Kto dołączył do Polskich Marek
Flixbus: 55 mln podróżnych w
Wakacje.pl rozszerzają
Turyści szukają
Zachodniopomorscy przedsiębiorcy zadowoleni z ferii
Flix Bus uruchamia Ukraine
Nocowanie.pl: Zimowy wypoczynek w Polsce przyciąga węgierskich
Pakistan: zamach na pięciogwiazdkowy hotel
UE i USA zbadają efekty porozumienia Open Sky
Statystyki nie przestają cieszyć
Trwają poszukiwania kolejnego polskiego autokaru!
Linie Ryanair nie chcą latać z Łodzi?
Najważniejsze słabości bałtyckich plaż
Jak było naprawdę z wylotem na Dominikanę z Fischer Air?
Galileo Leisure - po polsku i z natychmiastową wypłatą prowizji dla agentów
Włosi wybierają Wschodnią Europę
Kopalni w Wieliczce grozi zawalenie?!
Nowe wypożyczalnie na Islandii