Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds. turystyki wyjazdowej z...
- Specjalista ds. Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds. turystki Siemianowice Śląskie
- Wychowawcy na obóz we Włoszech
- Kupię funkcjonujące biuro podróży
- GRECJA - REZYDENT
- Praca u multiagenta
- Poszukiwani piloci/przewodnicy od połowy maja
- Warszawa - Specjalista ds turystyki
- Sales Manager at RateHawk
Zaplanowany upadek Air Polonii
Celowe działanie udziałowców spowodowało upadek Air Polonii.
Upadek Air Polonii był planowany już w sierpniu mimo to bilety były dalej sprzedawana, paliwo kupowane a samoloty leasingowane - wszystko po to, aby nikt nie nabrał podejrzeń. Wszystko wyglądało bardzo dobrze, jeszcze w wakacje prezes Litwiński mówił, że Air Polonia ma 1,2 mln zł zysku, że samoloty latają prawie pełne a na pewno mają lepsze obłożenie niż LOT. Dlaczego więc "udało się" im zbankrutować? Rafał Kliś, dyrektor finansowy Air Polonii mówi, że pieniądz które mieliśmy poszły na bieżące wydatki: paliwo, pensje i raty leasingowe.
Prezes Litwiński mówi: "upadliśmy, bo nagle wycofał się inwestor, który miał nam dać pieniądze". Jednak to chyba nie cała prawda! Jak podaje Gazeta Wyborcza, w Air Polonii były zawierane umowy, którym sprzeciwiali się członkowie zarządu. Przykładem może być wykupienie usług Public Relations w firmie Blue Sky Communications, która pośrednio należy do aresztowanego za korupcję lobbysty, Marka Dochnala lub umowa na 450 tys. zł z wrocławską firmą CCS - za "wsparcie finansowe".
Dodatkowo, udziałowcy podpisali umowy, które miały wyprowadzić pieniądze do "nowej" Air Polonii LCC a w "starej" miały zostać tylko wierzytelności w wysokości 26 mln zł.
Pojawił się także irlandzko-jordański inwestor, fundusz Crescent, który miał wykupić nową Air Polonię od jej udziałowców. I tu zaczęły się schody. Trzech z nich (Tomasz Sudoł, biznesmen związany z Samoobroną, Mirosław Szeleziński, prezes wrocławskiej fabryki wagonów Bombardier, i pilot Jan Szczepkowski) zgodziło się na to ale jeden był przeciwko - radca prawny Maciej Waśniewski.
Jak dalej pisze Gazeta Wyborcza, powstanie nowej firmy miało tylko wyprowadzić ze "starej" jej nazwę oraz domenę internetową, co sprawiłoby, że klienci mogliby się w ogóle nie zorientować
Do podpisania umowy miało dojść 24 listopada, kiedy to udziałowcy się pokłócili i nic z planu nie wyszło. Powodem tego było definitywne wycofanie się inwestora i brak pieniędzy na działalność firmy.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
air polonia
[2005-11-14 11:44 999.999.999.*]
i co ? i nic nikomu nawet włos z głowy nie spadł, a okradli ponad 20 tyś ludzi. odpowiedz »
Dział dla turystów:
Udany pierwszy kwartał w Porcie Lotniczym
IGHP: Wielkanoc dobra, majówka będzie jeszcze
LOT zapowiada nowe połączenie z
Starsze aktualności:
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Wyspy Wolin i Uznam lepiej połączone z resztą
Kraków wprowadza ograniczenia sprzedaży
1/5 Polaków nie ubezpiecza się przy
POT podpisała deklarację w sprawie promocji
Pakistan: zamach na pięciogwiazdkowy hotel
UE i USA zbadają efekty porozumienia Open Sky
Statystyki nie przestają cieszyć
Trwają poszukiwania kolejnego polskiego autokaru!
Linie Ryanair nie chcą latać z Łodzi?
Najważniejsze słabości bałtyckich plaż
Jak było naprawdę z wylotem na Dominikanę z Fischer Air?
Galileo Leisure - po polsku i z natychmiastową wypłatą prowizji dla agentów
Włosi wybierają Wschodnią Europę
Kopalni w Wieliczce grozi zawalenie?!
Nowe wypożyczalnie na Islandii