Ogłoszenia
Ogłoszenia
- B.P. ITAKA w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- NEKERA - Specjalista Wsparcia Sprzedaży
- Młodszy Specjalista ds. obsługi klienta
- Doradca klienta Biuro Podróży Itaka Kraków M1
- RAINBOW Doradca Klienta
- NEKERA - Flight Specialist
- NEKERA - Product Manager (Warszawa)
- pilot Wiedeń : 31.05-01.06.2024
- Poszukiwany pilot 05.06-07.06
- Przewodnik Kulinarny w Warszawie
Amadeus testuje nowe technologie
Amadeus poinformował o zawarciu z lotniskami w Monachium i Kopenhadze umów, których przedmiotem jest wspólna praca nad opracowaniem
i wdrożeniem dwóch nowych rozwiązań informatycznych dedykowanych portom lotniczym. Oba produkty firmy Amadeus - Airport Sequence Manager oraz Airport Fixed Resource Optimiser - będą częścią nowego pakietu rozwiązań Amadeus dla portów lotniczych.
We współpracy z lotniskiem w Monachium, które w 2012 roku obsłużyło prawie 400 000 lotów, Amadeus uruchomi rozwiązanie Airport Sequence Manager. Narzędzie ma zoptymalizować proces sekwencjonowania pasów startowych do odlotów oraz zapewnić wspólny obraz sytuacji dla wszystkich uczestników operacji lotniczych.
Lotniska zyskają pewność co do dokładności danych, większej przewidywalności oraz terminowego działania, nawet w niekorzystnych warunkach. Amadeus Airport Sequence Manager zwiększy istniejącą przepustowość lotniska oraz zredukuje przestoje w obsłudze lotów dzięki optymalizacji sekwencji odlotów. W ten sposób niekorzystne warunki mają mniejszy wpływ na planowanie odlotów, szczególnie jeśli chodzi o procedury odladzania.
Amadeus Airport Sequence Manager jest kluczowym elementem Airport Collaborative Decision Making (A-CDM) - inicjatywy branżowej, której celem jest zwiększenie wydajności operacyjnej wszystkich operatorów portów lotniczych poprzez skoncentrowanie się na procesie powtórnego przygotowania samolotu do lotu i sekwencjonowania przed odlotem.
Z kolei współpraca z portem lotniczym w Kopenhadze pozwoli firmie Amadeus na rozwój rozwiązania Airport Fixed Resource Optimiser. Narzędzie to zostało zaprojektowane w celu ustalenia najbardziej optymalnej alokacji zasobów względem rozkładu lotów oraz czynników biznesowych bazujących na doświadczeniach lotnisk i linii lotniczych, w tym pasażerów.
W zakresie planowania rozwiązanie poprawia wykorzystanie infrastruktury dzięki optymalnemu wykorzystaniu stanowisk i bramek na lotniskach, co prowadzi do obniżenia kosztów. Natomiast w obszarze operacyjnym narzędzie pozwala na podniesienie jakości doświadczeń - zarówno z punktu widzenia pasażera, jak i linii lotniczych - dzięki przyspieszeniu procesu powtórnego przygotowania samolotu do lotu oraz szybszemu i łatwiejszemu transferowi, który zmniejsza ryzyko opóźnienia lotu.
"Współczesne lotniska znajdują się dziś na rozdrożu i muszą zdecydować, czy będą zaangażowane w działalność polegającą wyłącznie za zarządzaniu infrastrukturą, czy też rozwiną swój model biznesowy, stając się dostawcami zaawansowanych usług zorientowanych na rozwój działalności biznesowej. Jednak taka zmiana niesie ze sobą poważne wyzwania, które w dużym stopniu dotyczą kwestii technologicznych. Amadeus zajmuje bardzo dobrą pozycję, znajdując się w centrum branży turystycznej, co pozwala mu na wspieranie lotnisk w tej transformacji. Cieszymy się, że możemy współpracować przy przygotowywaniu zaplecza technologicznego dla innowacyjnej platformy IT" - skomentował Michael Zaddach, Senior Vice President IT, Munich Airport.
"Usprawnienie wydajności operacyjnej może przynieść lotniskom efekty pod warunkiem, że wszystkie powiązane strony - operatorzy lotniska, personel naziemny i linie lotnicze mówią tym samym językiem" - powiedział Christian Poulsen, Vice President and CIO, Copenhagen Airport. - "Podejście społeczności Amadeus do technologii udoskonaliło współpracę pomiędzy liniami lotniczymi oraz obsługą naziemną. Z niecierpliwością oczekujemy dnia, w którym lotniska również staną się częścią tego zintegrowanego środowiska" - dodał.
"Technologia ma ogromny potencjał, pozwalający na dokonanie transformacji wydajności operacyjnej portów lotniczych, która sprawia, że proces podejmowania decyzji jest bardziej spójny i dokładny, a także oparty na wiedzy na temat klienta i wymaganiach operacyjnych w obrębie całego łańcucha podróży" - skomentował John Jarrell, Head of Airport IT, Amadeus. "Trudno sobie wyobrazić lepszych partnerów dla wprowadzenia naszych nowych rozwiązań niż lotniska w Monachium i Kopenhadze, które należą obecnie do najbardziej innowacyjnych na świecie. Jesteśmy przekonani, że współpraca z tymi światowej klasy lotniskami zaowocuje znakomitymi rozwiązaniami dedykowanymi portom lotniczym" - dodał.
Komentarze
Tagi:
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Ceny wrześniowych wyjazdów rosną trochę
Niemiecki Dzień Turystyki bez
Najlepsze praktyki dotyczące spotkań medycznych. Raport ICCA i AC
Dział transport:
Enter Air chwali się wynikami za 2023
Zmiany w Radzie Nadzorczej
Starsze aktualności:
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
PKP walczy z Eurolotem o pasażerów?
Opóźniony start samolotu? Nie będzie odszkodowania
Chorwacja w UE - więcej klientów w biurach?
Na Balicach rosną nowe inwestycje
Apartamenty / Pokoje - Herceg Novi, Czarnogóra
Koniec mikrofalówek w restauracjach?
Restaurator składa hołd idolowi
Kraje śródziemnomorskie atrakcyjniejsze od Afryki Północnej?
Wybrano sobowtórów Księcia Williama i Kate Middleton
TUI Poland zostało partnerem loterii
Euro na Podkarpaciu: szału nie ma
Przewozy Regionalne: jest porozumienie
Citron Travel o wyjazdach na Cypr Północny
Port Lotniczy Lublin rozpoczął rekrutację personelu
Kształtowanie przestrzeni turystycznej transgranicznego produktu turystycznego
Z którymi biurami podróży warto jechać do Izraela?