Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Poszukiwany pilot 05.06-07.06
- Przewodnik Kulinarny w Warszawie
- Specjalista ds. Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds turystyki
- Wychowawca kolonijny + ratownik
- Specjalista ds. rezerwacji hotelowych
- Pilot - Wiedeń 03-05.2024r.
- pilotaż Wiedeń - Kras Morawski
- Kraków- specjalista d/s turystyki 1/2 etatu
- Specjalista ds. Turystyki - Warszawa
Zobacz także
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej oczekiwań
Ten rok będzie lepszy niż przed pandemią
Jeszcze 25 lat na Okęciu
Firma Arup, oferująca usługi z zakresu projektowania i planowania przestrzeni pod urbanistykę przeprowadziła na zamówienie warszawskiego lotniska analizę prognostyczną na temat jego przepustowości, stanu dróg dojazdowych oraz ograniczeń związanych z hałasem. Według tych badań nowy terminal przepełni się najwcześniej po 2035 roku. Swój udział ma tutaj port lotniczy w Modlinie.
Obecnie Lotnisko Chopina obsługuje rocznie 9 mln pasażerów, na więcej nie pozwala słabo rozwinięta infrastruktura. Wkrótce ma się to zmienić. Powstająca linia kolejowa z centrum miasta i droga ekspresowa do południowej obwodnicy Warszawy oraz A2 wpłyną znacząco na rozwój ruchu pasażerskiego na stołecznym lotnisku, które w dalekiej perspektywie byłoby w stanie przyjąć nawet 76 mln pasażerów. Póki co zadowala liczba 26,5 miliona.
Szczegółowy raport prognozuje, że na co najmniej 20 lat wystarczą pasy startowe i drogi kołowania. Eksperci proponują rozbudowę stanowisk dla obsługi przylatujących i wylatujących poza strefę Schengen. Problem stanowi hałas, który do 2024 nie powinien znacząco wpłynąć na pracę lotniska. A to za sprawą strefy ograniczonego użytkowania wokół Lotniska Chopina, które mówi, że w ciągu doby liczba starów i lądowań nie może przekraczać 600. Właśnie wtedy zapowiadany jest taki ruch. Faktem jest, że do tego czasu część floty zostanie zastąpiona przez nowsze, znośniejsze dla ucha maszyny. Wielu uważa, że dzięki temu będzie można podnieść dobowy limit startów i lądowań. Już teraz w opłatach lotniskowych premiowane są nowsze maszyny. Przykład, nowy Dreamliner 787, który zacznie latać w barwach LOT-u od przyszłego roku, ma być o 30-proc. cichszy od swojego poprzednika boeinga 767.
Port w Modlinie od początku miał stanowić swoistą rezerwę dla podwarszawskiego lotniska. Nowy terminal przewidziany jest głównie dla tanich linii i czarterów. Stąd spodziewany nagły spadek liczby odprawianych na Okęciu. Przewiduje się, iż lotnisko w Modlinie na początku będzie w stanie obsłużyć 2 mln pasażerów. Perspektywy lotnicze jak na razie zadowalają władze Mazowieckiego. W zapasie zawsze są inne lotniska powojskowe - w Mińsku Mazowieckim, czy w Sochaczewie.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Dział centra informacji i promocji:
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Dziwny konkurs na dyrektorów
Polacy na pierwszym miejscu wśród
Starsze aktualności:
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Certyfikat Doskonałości 2012 dla Hotelu Zamek Ryn
Podróżni wskazali najgorsze lotnisko świata
Mięsopust, karnawał, zapusty - wspaniała zabawa
EasyJest walczy z pyłem wulkanicznym
Alfa Star nie wierzy w koniec świata
W portach regionalnych szybciej rośnie
Rekordowa ilość turystów w Wielkiej Brytanii
Travelplanet.pl poprawia wyniki
Hiszpania: ewakuacja z terenów objętych powodzią
PKP: jest gorzej, żeby było lepiej!
Turystyczny rekord w Kopalni Soli w Wieliczce
Norwegian likwiduje połączenia
Hotel Westin Warsaw wybrał Małego Szefa Kuchni
Strategia sprzedaży Ostatniemiejsca.pl
Zimnolubni Polacy, czyli urlop na stoku
Wizz Air poleci z Kijowa do Moskwy
Lotniska będą musiały zapłacić za hałas
Snow Sun and Fun/biuro naszewakacje