TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Internauci mniej chętnie kupują wakacje online?

Jak podaje serwis eMarketer zmniejsza się liczba osób, które decydują się zapłacić za letnie wakacje korzystając z sieci.


Z drugiej jednak strony wzrasta średnia wartość pojedynczej transakcji. W roku 2007 całkowita sprzedaż usług turystycznych online wyniosła 93,8 mld dolarów, co oznacza wzrost o 19% w porównaniu z rokiem 2006. W tym roku rynek ma osiągnąć wartość 105,1 mld, co daje skok o 12%. Za to na kolejne lata przewidywane są również dwucyfrowe wzrosty.

Ale pomimo tych optymistycznych danych coraz mniej osób decyduje się na zakup wakacji przez Internet. Jak twierdzi Jeff Graua, analityk eMarketera, to wynik przede wszystkim niskiego poziomu obsługi oferowanego przez e-biura podróży. Ten fakt sprzyja powrotom to klasycznych form sprzedaży.

Grau wyjaśnia, że w tradycyjnym salonie klient może liczyć na profesjonalną poradę oraz podejście indywidualne. Natomiast ludzie, którzy wyjeżdżają dosyć często, są zwykle dobrze wykształceni i nieźle zarabiający. Masowy charakter działalności e-biur może im nie odpowiadać.

Analityk zwraca również uwagę na szybki rozwój nowej generacji aplikacji turystycznych online, np. społeczności, dzięki którym internauci mogą bardzo szybko zdobyć informacje, które firmy są niesolidne.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
eMarketer badania usług online sprzedaż wycieczek online sprzedaż przez internet Grau e-biura podróży


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję