TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Tajemnicze podróże lekarstwem na kryzys

Liczba chętnych na wypróbowanie niesztandarowych form wypoczynku z roku na rok jest coraz większa. Idealna oferta to taka, która zadowoli zarówno klienta pod względem jakości proponowanych usług jak i okaże się atrakcyjna cenowo dla sprzedawcy.


Mystery Trip, czyli tajemnicza podróż to zupełnie nowy sposób na spędzenie urlopu. Przygoda rozpoczyna się już na stronie internetowej, w momencie zakupu wycieczki. W pierwszej kolejności rozwiązujemy interaktywny test. Wynik pozwala określić jakim typem podróżnika jesteśmy. Jeśli lubimy aktywne formy wypoczynku system zapewne określi nas mianem "adrenalisty", "smakoszem" zostaniemy gdy będziemy gotowi na odkrywanie nowych miejsc i smaków. Z kolei jeśli nie wyobrażamy sobie urlopu bez gadżetów hi-tech wówczas zostaniemy "technofanem". Następnie system poinstruuje nas jedynie o tym jaką odzież mamy spakować. Destynacja jest pilnie strzeżona do ostatnich godzin przed wylotem.

Przed rozpoczęciem podróży, każdy uczestnik otrzymuje mobilne urządzenie elektroniczne za pomocą, którego przesyłane są informacje z bazy o miejscu zakwaterowania, czy przewidzianych aktywnościach. Wobec czego praktycznie każdy element wyprawy urasta do rangi przygody. Oferta skierowana jest do osób w wieku 20-30 lat. Ceny zaczynają się od 1 tys. dolarów za osobę dla Ameryki i 2.500 dla Europy.

Szczególnie w turystyce w Ameryce można zauważyć potrzebę tego typu ekscytacji wyjazdem. Dlatego oferta bije rekordy popularności właśnie w USA.

Eksperci do spraw sprzedaży w turystyce uważają, że jest to świetny sposób na "pozbycie się" wycieczki, która nie cieszy się zbytnim zainteresowaniem. Jest to taki last tyle, że w ciemno. Tego typu wycieczki są zdecydowanie tańsze od tych z pierwszych stron katalogu. Organizator woli sprzedać, niż stracić na pustych miejscach. W efekcie klient zyskuje przygodę owianą tajemnicą, w niższej niż się spodziewał cenie.

Pozostaje pytanie, czy taki trend ma szanse zdobyć popularność także w naszym kraju? Według ekspertów Polska jako jeden z krajów rozwijających się staje się rynkiem zbytu także innowacyjnych usług. Statystyki pokazują, że wzrasta popyt na tego typu oferty, szczególnie wśród młodych osób szukających wyzwań. Wydaje się, że Polacy równie chętnie co wycieczki objazdowe, czy wczasy all inclusive wybiorą właśnie owiane tajemnicą "mystery trip". Ponadto biura podróży miałyby szanse na sprzedaż mniej popularnych wycieczek.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
mystery trip tajemnicze podróże last minute biuro podróży wycieczka oferta turystyczna statystyki sprzedaż ofert turystycznych klient all inclusive wycieczka objazdowa


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję