Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Pilot wycieczek CHINY HONGKONG
- Specjalista ds Turystyki
- Doradca ds. Wypraw Motocyklowych
- Antalya - obsługa Klientów Sun & Fun Holidays...
- specjalista ds. turystyki - dział rezerwacji
- Pilot wycieczek
- PILOT POZNAŃ 1 DZIEŃ
- Szukam Pilota 28-31.05.25 z Puław do Zakopanego
- Specjalista ds. turystyki B2B
- PRACA PRZY TWORZENIU OFERT TURYSTYCZNYCH


Czym można obdarować kontrahentów?
Obdarowywanie kontrahentów, bądź stałych klientów prezentami w postaci przeżyć to rozwojowa gałąź branży turystyczno - rozrywkowej w Polsce.
Od niedawna wręczanie prezentów zaproszonym obcokrajowcom staje się coraz częstszą formą podziękowania za współpracę klientom lub partnerom biznesowym oraz szansą na ocieplenie relacji.
Serwis prezentmarzen.pl przeprowadził sondę z której wynika, że aż 56% ankietowanych wolałoby samemu wybrać sobie prezent, 29% uważa, że lepiej kupić pojedynczy wcześniej wybrany podarunek, a 10 % nie ma zdania która forma upominków jest lepsza.
Ponieważ bardzo trudno wybrać odpowiedni podarunek, który pozostanie w pamięci na długo, coraz częściej w biznesie stosowane jest wręczanie prezentu w formie vouchera lub tzw. boxów. Osoba obdarowana może wówczas skorzystać np. z wizyty w SPA lub wybrać z propozycji tę formę spędzenia czasu wolnego podczas pobytu w Polsce, która najbardziej jej odpowiada. Zestawy podarunkowe zawierają zarówno niestandardowe propozycje prezentów wywołujących emocje, jak np. jazdę Ferrari czy Lamborghini, jak i bardziej stonowane propozycje z kategorii relaks czy kulinaria.
Najczęściej wybierane prezenty to te związane przede wszystkim ze sportami ekstremalnymi i motoryzacją, jak skok na bungee, drifting, przejażdżki luksusowymi sportowymi autami oraz rajdy samochodowe. Drugie miejsce tworzą wyjątkowe "prezenty powietrzne" czyli: loty paralotnią, szybowcem czy balonem. Inne równie często wybierane propozycje na niestandardowe prezenty biznesowe to vouchery na różne formy wypoczynku, degustacje np. whisky albo wina, czy też kursy kulinarne.
Poziom cenowy jaki przeznaczają klienci biznesowi na tego typu prezenty klasyfikuje się w kwotach 200 - 300 zł. Jak wynika z przeprowadzonej sondy, 45% klientów indywidualnych przeznacza kwotę pomiędzy 100 - 200 zł, 27% wymienia od 200 zł - 400 zł, a 11% stwierdza, iż wydaje na upominki do 100 zł. Znaczną mniejszość stanowią osoby, które kupują drogie prezenty w przedziale 400 - 800 zł tylko 8% i powyżej 800 zł zaledwie 5% ankietowanych.
Nowa moda przyszła do Polski z Zachodu, gdzie prezenty w postaci przeżyć cieszą się zainteresowaniem dużego grona odbiorców. Hiszpanie najchętniej kupują prezenty związane z kulinariami i motoryzacją. Francuzom najbardziej podobają się oferty turystyczne, a w Niemczech podobnie jak w Polsce, dużym zainteresowaniem cieszą się oferty sportów ekstremalnych. Wartość tego biznesu w Europie Zachodniej jak pokazują wyniki finansowe hiszpańskiej marki "La Vida Es Bella" liczy się w setkach milionów euro.
W Polsce wartość biznesu szacuje się obecnie na ok. 30 mln zł, jednak zainteresowanie upominkami w formie przeżyć wykazuje tendencję wzrostową. Jak wynika z danych sprzedażowych serwisu prezentmarzen.com udział kwotowy zamówień realizowanych przez firmy, które decydują się na podarowanie pracownikom lub partnerom biznesowym emocji w prezencie systematycznie wzrasta.
W 2012 roku wartość zamówień dla biznesu na realizację oryginalnych prezentów wynosiła zaledwie 7%, rok później już ponad 16% i nadal rośnie. Co oznacza, iż nie jest to tylko moda na prezenty gwarantujące niezapomniane wrażenia dla osób prywatnych, ale również ciekawa i wyróżniająca forma nagradzania handlowców, rzetelnych partnerów czy lojalnych Klientów.
Sprzedaż tego typu produktów dotychczas rozwijała się głównie w internecie, jednak sieć punktów stacjonarnych także powiększa się o nowe miejsca zarówno w centrach handlowych jak i w biurach podróży.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Polacy są gotowi płacić więcej za
ECTAA domaga się wprowadzenia ochrony na wypadek bankructwa linii
Airbnb chce oferować dużo więcej niż
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
POT ogłasza start kolejnej edycji konkursu na Najlepszy Produkt
WARS testuje płatności
Turystyka umacnia grupę Wirtualna
Powstaje wielka grupa serwisów
TSUE: Włoskie regulacje dot. Airbnb, czy Expedii niezgodne z prawem
Starsze aktualności:
Więcej punktów wydawania paszportów
Pobyty turystów wyraźnie dłuższe niż rok
Cateringi dietetyczne w kontroli nie wypadły
Ceny w hotelach obniżone z
Rezerwacje na przewóz roweru za
Rusza certyfikacja punktów Informacji
Rusza XXI edycja Konkursu na Najlepszy Produkt
Skytrax wybrał najlepsze linie lotnicze na
Najlepszy kemping w Polsce jest na Dolnym
Drugi nabór w ramach programu finansowanego z
Itaka wzmacnia ofertę lotów w
GUS publikuje dane o liczbie udzielonych
Komisja Europejska zatwierdziła pomoc dla przewoźnika
Harmonogram napraw w Modlinie jeszcze w tym tygodniu
Travelplanet.pl poniosło stratę za 2013 rok
Zła kondycja przedsiębiorstw PKS
Czy Tatrzański Park Narodowy zostanie właścicielem kolei na Kasprowy Wierch?
Apartamenty i tanie noclegi w Odessie. Wypoczynek nad Morzem Czarnym
W Gdyni rusza sezon turystyczny
Lotnisko zapłaci odszkodowania?
Rezerwuj bilet lotniczy z aplikacja Fligo.pl
Co 7islands oferuje klientom Sky Clubu
Zagraniczni przewoźnicy na polskich torach?