Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Młodszy Specjalista ds. obsługi klienta
- Doradca klienta Biuro Podróży Itaka Kraków M1
- RAINBOW Doradca Klienta
- NEKERA - Flight Specialist
- NEKERA - Product Manager (Warszawa)
- pilot Wiedeń : 31.05-01.06.2024
- Poszukiwany pilot 05.06-07.06
- Przewodnik Kulinarny w Warszawie
- Specjalista ds. Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds turystyki
Zobacz także
PIG: Miało być wsparcie dla turystyki i gastronomii, a jest miesiąc milczenia
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu przedsiębiorców
IGHP: Wielkanoc dobra, majówka będzie jeszcze lepsza
System pobierania opłat drogowych zawiódł, ITD ukarała przedsiębiorcę
Zachodniopomorscy przedsiębiorcy zadowoleni z ferii zimowych
Zła kondycja przedsiębiorstw PKS
Kondycja PKSów jest obecnie coraz gorsza. Dla przykładu można podać, że jedna z najbardziej znanych polskich firm upada.
Głównymi problemami krajowych przewoźników jest brak poważnych inwestorów, którzy wniosą przynajmniej kapitał do spółek. Często zdarza się, iż nowym właścicielom chodzi wyłącznie o własne korzyści, a nie kontynuowanie działalności, od której uzależnione są tysiące Polaków. Inwestorzy kupują firmy nie dla celów transportowych, ale dla gruntów, które można nabyć za stosunkowo małe pieniądze.
716,3 mln przejechanych kilometrów, 698 mln przewiezionych pasażerów i 190 mln zł starty netto - to najkrótszy opis kondycji PKS. Taką stratę na przewozie osób zanotowało w ubiegłym roku 216 firm mających około 76 proc. udziału w krajowych przewozach pasażerskich, zrzeszonych w Polskiej Izbie Gospodarczej Transportu Samochodowego i Spedycji. - Prognozy na ten rok są jeszcze gorsze. W 2011 r. strata wzrośnie do 250 mln zł. W przyszłym roku kryzys finansowy jeszcze się pogłębi - mówi Zdzisław Szczerbaciuk, prezes PIGTSiS.
Pasażerowie coraz częściej wybierają transport indywidualny i przestają korzystają z usług świadczonych przez PKS. Kolejnym problemem z jakim boryka się przewoźnik są podwyżki cen paliw oraz coraz droższy system poboru opłat drogowych.
Częściowym rozwiązaniem problemów spółki mogłoby być wprowadzenie refundowanych z budżetu państwa biletów ulgowych dla studentów i uczniów oraz zwolnienie paliwa wykorzystywanego do przewozów pasażerskich z opłat akcyzowych. "Rocznie z tego tytułu przewoźnicy mogliby zaoszczędzić około 150 mln zł" - sugeruje Zdzisław Szczerbaciuk. Co jednak zmniejszyło by tylko sumaryczną stratę do 100 mln złotych i dałoby spore nierówności w traktowaniu podmiotów (protesty byłyby nieuniknione, inni też chcieli by zniżek akcyzy).
Jednak są to na razie wyłącznie plany i sugestie, dlatego na rozwiązanie problemu przyjdzie nam jeszcze długo poczekać. Pytanie brzmi, tylko jak długo? Być może w wielu miejscach PKSy powinny zostać zmienione przez przewoźników prywatnych, ale jednak pamiętajmy, że Polska ma też pewne zobowiązania wobec własnych obywateli i powinni mieć oni możliwość dotarcia za rozsądną cenę do większych miast, gdzie są szpitale, urzędy itd. - a niestety cenowo w ryzach przewoźników prywatnych trzyma tylko konkurencja.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Polskie PKSy na dnie
[2011-10-11 08:59 89.75.55.*]
Ta, dofinansować z budżetu i będzie ok. ! Co za bzdura. Niby dlaczego jedni przewoźnicy mają mieć lepiej niż pozostali na rynku. Problem leży gdzie indziej. Państwo konsekwentnie utrudnia podniesienie ceny na usługi autokarowe. Od 2000 roku, gdy paliwo kosztowało 2 zł/litr, do dzisiaj, chociaż paliwo kosztuje 5,20 zł ceny najmu autokarów prawie się nie zmieniły. Gdy w tym czasie ceny jajek, masła, zapałek itp., itd. Wzrosły o 100, 300, 1000%- za usługi autokarowe przychody relatywnie są na tym samym poziomie. Wystarczy, że ceny najmów wzrosną o 50% i wszystko wróci na swoje tory!!!!! A ceny kształtują właśnie PKSy. Może by tak zamiast znowu skomleć należałoby spowodować, aby znormalniały ceny za usługi transportowe? odpowiedz »
Starsze aktualności:
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Rezerwuj bilet lotniczy z aplikacja Fligo.pl
Co 7islands oferuje klientom Sky Clubu
Zagraniczni przewoźnicy na polskich torach?
Nowe zniżki z Poznańską Kartą Turystyczną
Zima/Sylwester z Rainbow Tours
Linie Enter Air odprawiły milionowego pasażera
przemyslenia zwiazane z branza i studiami z nia zwiazanymi
Stop wakacyjnej nudzie - obóz młodzieżowy w Bułgarii i Chorw
Dominium Pizza liczy zysk ze sprzedaży online
Ruch pasażerski w Porcie Lotniczym Łódź
Władze Moskwy wychodzą naprzeciw potrzebom turystów
Listopadowe podróże z PKP Intercity
Hotele - mniej klientów ale wyższy przychód
Nowe regulacje nie cieszą ubezpieczycieli?