TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Zagraniczni przewoźnicy na polskich torach?

Komisja Europejska przedstawiła IV pakiet kolejowy. Jego założeniem jest otwarcie wolnego rynku dla europejskich połączeń kolejowych.


Dokument mówi, że od 2019 r. każdy unijny przewoźnik będzie miał prawo oferować swój rozkład w dowolnym państwie UE. Chodzi o oddzielenie infrastruktury kolejowej, spółek zarządzających siecią linii od operatorów.

KE podkreśla również korzyści dla pasażerów. Konkurencja zmusi bowiem przewoźników do podwyższenia jakości usług oraz obniżenia cen.

Niektóre państwa bardzo sceptycznie są nastawione do proponowanych zmian. Główną obawą jest to, że ich rynki mogą zostać przejęte przez bogatszych przewoźników z zewnątrz.

Nowym przepisom sprzeciwiają się Hiszpanie, Grecy, Irlandczycy i państwa nadbałtyckie. Plany Brukseli najbardziej nie podobają się jednak Francuzom. We Francji bowiem z pieniędzy publicznych rozbudowano imponującą, liczącą 2037 km sieć szybkich kolei. Monopolistą jest tam firma SNCF, która bardzo dużo zarabia na trasach TGV. Po wejściu w życie nowego prawa zyski te mogą firmie odebrać np. Niemcy.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Komisja Europejska pakiet kolejowy wolny rynek wolnego rynku dla europejskich połączeń kolejowych zagraniczni przewoźnicy na polskich torach w Polsce rynek kolejowy konkurencja




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję