Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista d/s turystyki biuro franchisingowe...
- Szkolenie "Dostępność usług...
- Biuro podróży zatrudni Specjalistkę do spraw...
- Pilot wycieczek na Zakynthos
- pilot/tłumacz j. francuskiego
- Poszukuję pilotów na wyjazdy krajowe/zagraniczne
- Specjalista ds Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds. turystyki, GH Sarni Stok
- Specjalista ds turystyki
- poszukiwany przewodnik po Pradze 28.05
Dwóch inwestorów zainteresowanych kupnem spółki PLL LOT
Jeszcze kilka tygodni temu żadna z zagranicznych spółek lotniczych nie była zainteresowana polskim PLL LOT. Wydawało się, że próba prywatyzacji firmy zakończy się fiaskiem.
Teraz rzekomo pojawili się inwestorzy, których nazw nie chce podać sam wiceminister skarbu Zdzisław Gawlik. Zdradza natomiast ich pochodzenie, w rozmowie z Dziennikiem Gazeta Prawna (DGP) przyznał - Tylko dwie firmy poważnie rozpatrujemy jako kandydatów do zakupu firmy. Tym samym na dalszy plan odchodzą oferty spółki pracowniczej oraz inwestora finansowego.
Na podstawie nieoficjalnych informacji kandydatem z UE zainteresowanym akcjami LOT-u jest Air France. Kandydatem spoza Unii, może być Turkish Airlines lub Air China. Minister Gawlik nie komentuje tych informacji. Zapewnia, że nazwy firm będą znane do końca roku, a prywatyzacja LOT-u powinna zakończyć się w połowie 2012 r. Tylko miejmy nadzieję, że inwestorzy tym razem nie pochodzą z Kataru (jak przy Stoczni)...
Ważne tematy to kwota podwyższenia kapitału akcyjnego LOT-u oraz cena, jaką za pakiet kontrolny weźmie Skarb Państwa. Przedmiotem negocjacji jest również sposób wyjścia z akcjonariatu Skarbu Państwa i spółek z nim powiązanych. W tym kontekście możliwy jest debiut LOT-u na giełdzie. Sposób wyjścia Skarbu Państwa z LOT-u jest dla obydwu inwestorów bez znaczenia - mówi Gawlik.
Zatem szanse na prywatyzację za pośrednictwem giełdy są prawdopodobne w przypadku wyboru inwestora spoza Unii Europejskiej. Wybór nie jest łatwy, jak mówią eksperci istotna jest nie tylko cena czy gwarancje dla pracowników, ale przede wszystkim wizja co do przyszłości przewoźnika.
- Inwestor branżowy to dobry wybór, bo wciągnie spółkę w orbitę swojego biznesu i da LOT-owi możliwość rozwoju - mówi Sebastian Gościniarek z PricewaterhouseCoopers. Owszem, istnieje natomiast ryzyko, że zamiast rozwijać nową firmę, będzie chciał rozwijać siebie, sprowadzi ją do roli linii dowożącej pasażerów do swoich portów przesiadkowych.
Dlatego ważne jest uzyskanie jeszcze przed transakcją wiążącej opinii od inwestora dotyczącej budowy nowego lotniska dla Polski.
Resort infrastruktury chce, by lotnisko między Warszawą a Łodzią powstało do 2020 r. Port ma kosztować ok. 3,1 mld euro. Eksperci uważają, że bez dużej linii, która utworzyłaby w nim swój port przesiadkowy, inwestycja nie ma sensu.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Prywatyzacja LOTu
[2011-11-29 20:40 87.207.224.*]
Dlaczego rząd wszystko wysprzedaje? Dlaczego ludzie nie protestują? odpowiedz »
Dział transport:
Ruszyła budowa centrum symulatorowo-treningowego
Polacy na pierwszym miejscu wśród
Starsze aktualności:
Nowe osoby w Polskich Hotelach
Itaka wdraża nową stronę i
Linie KLM będą walczyć z
Czesi chętniej przyjeżdżają do
Przewoźnicy: przepisy dotyczące slotów na lotniskach muszą być
Turystyka rośnie, ale nie
Nabór do konkursu na Najlepszy Produkt
Podsumowanie MEETINGS WEEK Poland
Ukraińskie stowarzyszenie touroperatorów przyjęte do
II Poznański Bieg Kelnerów już w sobotę
Najdłuższa w Polsce trasa do nordic walkingu
Przewoźnicy się biją, turysta korzysta
Prokuratura przyjrzy się biurom
Zatrudnię - kucharz Toruń Bydgosz Okolice
Amadeus łagodzi efekt cieplarniany?
Best Western Hotel Felix - coś dla Pań
Sezon na Śląskie - hotele będą tańsze o połowę?
Kraków: easyFairs FOOD-to-GO zbliża się wielkimi krokami
Polska na mapie turystycznej Europy
Amadeus wprowadzi platformę dla przewoźników kolejowych
Orbis wspiera kulinarne talenty
Jak promować swoje usługi w internecie?
Kampania Bezpieczne Karkonosze
Ośrodki Interferii zmieniają wygląd
Made in Poland: Polscy kucharze w Paryżu
Jak zmieniają się ceny pokojów hotelowych?
Zamieszanie medialne wokół rzekomej przynależności Przewozów Regionalnych do Grupy PKP