Subskrypcja
Subskrypcja



Szukaj
Szukaj





Rośnie popularność internetowych biur podróży

Internet na dobre zagościł w świadomości klientów jako miejsce, gdzie można szybko i sprawnie robić zakupy. W sieci znaleźć już można praktycznie wszystko - od pomysłów na prezenty gwiazdkowe po pierwszej potrzeby artykuły spożywcze. Jak pokazują dane, coraz chętniej klienci szukają tam także wycieczek.


Od kilku lat internetowe biura podróży cieszą się niesłabnącą popularnością. Coraz więcej osób dostrzega zalety tej formy planowania urlopu, jako alternatywy dla stacjonarnych punktów. Rosnące zainteresowanie potwierdzają dane sprzedażowe Fly.pl. Biuro co roku rejestruje kilkuprocentowy przyrost liczby rezerwacji. W bieżącym roku zainteresowanie klientów okazało się jeszcze większe, odnotowano bowiem wzrost o 31% względem roku ubiegłego. Ta tendencja wskazuje, że w niedalekiej przyszłości biura online mogą stać się ważnym segmentem rynku usług turystycznych.





Internetowe biura zbierają w jednym miejscu oferty wyjazdów różnych touroperatorów. By poznać całą ofertę możliwości, klient nie musi odwiedzać kilku placówek i kolekcjonować ulotek i folderów. Często szybciej jest zajrzeć do sieci, gdzie dzięki określaniu kilku parametrów, takich jak planowana długość wyjazdu, maksymalna cena i oczekiwany standard, szybko otrzymuje się przykładową ofertę.

W sieci można również porównać oferty i ceny, a także dokładnie zapoznać z propozycjami dodatkowych atrakcji. Dla osób zabieganych ważne jest, że mogą to robić w dowolnym momencie. Możliwość przeglądania ofert w domu jest szczególnie korzystna w przypadku planowania rodzinnych wyjazdów, które wymagają konsultacji i podjęcia wspólnej decyzji. Śledząc strony wybranych biur łatwiej też upolować okazje cenowe w ofercie last minute.

Dane Fly.pl dowodzą, że z roku na rok wzrasta ilość rezerwacji dokonywanych online. Czy tradycyjne punkty sprzedaży biur podróży są więc zbędne? Nie, ponieważ wciąż istnieje duża grupa klientów, którzy w sytuacjach takich jak zakup wycieczki preferują kontakt z żywym człowiekiem. Konsultant potrafi doradzić klientom różne rozwiązania, informuje też o dodatkowych opcjach i pomaga właściwie przygotować się do wyjazdu. Internetowe biura podróży w pewnym sensie także dają taką możliwość, oferując swoim klientom biura obsługi klienta i ewentualność zakupu wycieczki telefonicznie.





Klienci cenią sobie również, że przeglądając oferty w sieci mogą równocześnie sprawdzić czy mają do czynienia z rzetelną i wiarygodną firmą. Istotne są w tym wypadku informacje o partnerstwach, członkostwach, certyfikatach, nagrodach i dyplomach od partnerów handlowych. Trzeba pamiętać, że tylko portal z renomą i zabezpieczeniem finansowym jest gwarancją bezpiecznego wyjazdu.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:


Komentarze:

Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Szczegóły w regulaminie.
OK, zamknij