Czego wystrzegać się organizując imprezę sylwestrową?
Wiele restauracji czy hoteli organizuje zabawy sylwestrowe. O czym należy pamiętać aby uniknąć problemów z reklamacjami?
UOKiK wydał komunikat z poradami dla konsumentów odnośnie ewentualnych reklamacji. Przedsiębiorcy natomiast mogą wyciągnąć z niego wnioski czego należy się wystrzegać, aby uniknąć późniejszych problemów? Oto porady UOKiK.
Bilet na imprezę oznacza zawarcie umowy. Na jej podstawie przedsiębiorca zobowiązuje się zorganizować imprezę, a konsument zapłacić za bilet. Ustalenie najważniejszych punktów organizowanego wieczoru (ilość ciepłych dań, napojów, rodzaj muzyki) nawet drogą mailową ułatwi dochodzenie roszczeń w przypadku konfliktu z przedsiębiorcą.
"Zamiast obiecanego zespołu - muzyka z płyt? Reklamuj. Jeżeli organizator nie zapewnił wszystkich atrakcji, powinniśmy złożyć reklamację, domagając się obniżenia ceny za bilet" - przekonuje UOKiK.
Rezygnacja jest kosztowna. Nagła zmiana planów może oznaczać stratę wpłaconych pieniędzy. W każdym przypadku kwota naliczana konsumentowi powinna być adekwatna do poniesionych przez organizatora wydatków. Warto pamiętać, że jeśli do zmiany istotnych warunków umowy - miejsca, ceny, programu itp. - doszło z winy organizatora, to klienci powinni mieć możliwość rezygnacji bez ponoszenia kosztów.
Sylwester na stoku? Za niewykorzystany karnet z powodu m.in. pogorszenia warunków atmosferycznych, awarii wyciągu, należy się zwrot pieniędzy proporcjonalnie do niewykorzystanych zjazdów.
Zaginięcie rzeczy pozostawionych w szatni, mimo umieszczonej informacji "za zaginięcie lub zniszczenie garderoby szatnia nie ponosi odpowiedzialności" - to przykład niezgodnej z prawem praktyki. Przedsiębiorca odpowiada za rzeczy pozostawione w szatni nie tylko wtedy, gdy jest płatna.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Lepsza kondycja branży
Program inwestycji dla branży turystyka, horeca i
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Dział hotele, pensjonaty:
Nowe centrum konferencyjne w
Polacy dalej zainteresowani
IGHP: Wielkanoc dobra, majówka będzie jeszcze
Starsze aktualności:
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Wyspy Wolin i Uznam lepiej połączone z resztą
Kraków wprowadza ograniczenia sprzedaży
1/5 Polaków nie ubezpiecza się przy
POT podpisała deklarację w sprawie promocji
Zagraniczni turyści docenili polskie toalety
Lufthansa: nowe centrum logistyczne we Frankfurcie
Lotnisko Chopina - podsumowanie
Biura prześcigają się w ofertach na majówkę
Rainbow Tours wdraża nowe rozwiązania
Właściciele pensjonatów fałszowali dokumentację
Kolejna kadencja prezesa przewoźnika
II Forum LOT w Kołobrzegu: Razem lokalnie - więcej regionalnie