TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






First Class z ofertą dla klientów biznesowych

Biuro podróży First Class S.A., należące do notowanej na rynku NewConnect spółki holdingowej Internetowe Biura Sprzedaży NetShops.pl S.A. startuje z platformą Business Travel Manager dedykowaną wyłącznie dla klientów korporacyjnych. System - przygotowany przy wsparciu funduszy Unii Europejskiej - umożliwia m.in. wyszukiwanie i rezerwację: biletów lotniczych i kolejowych, miejsc noclegowych w hotelach, wynajem samochodów, zakup ubezpieczeń podróżnych.


Działające od ponad 20 lat biuro podróży First Class S.A. specjalizuje się w obsłudze wyjazdów służbowych (i motywacyjnych) dla pracowników polskich firm, filii zagranicznych korporacji oraz instytucji i jednostek administracji państwowej i samorządowej (ma obecnie ponad 500 takich klientów). Warszawska firma jest jednym z największych agentów IATA (Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Lotniczych) w Polsce - oferuje połączenia ponad 600 linii lotniczych (w ub.r. sprzedała bilety o łącznej wartości 101 mln zł). Oferując kompleksową obsługę podróży służbowych First Class S.A. zapewnia również swoim klientom rezerwację i sprzedaż miejsc noclegowych w hotelach (korzysta z 15 systemów rezerwacji obejmujących 620 tys. obiektów hotelowych), oferuje ubezpieczenia podróżne, wynajem samochodów, rezerwację i sprzedaż biletów na przejazdy kolejowe i autokarowe oraz usługę wizowania.

- Uważamy, że segment usług business travel ma w Polsce bardzo duży potencjał wzrostu - klienci coraz częściej poszukują wysokiej jakości usług po optymalnych kosztach. Na tym boomie skorzystają jednak wyłącznie ci operatorzy, którzy potrafią wykorzystać swoje know-how do zdobycia przewagi technologicznej, i w konsekwencji konkurencyjnej. Dlatego zrezygnowaliśmy z zakupu standardowych rozwiązań dostępnych na rynku i przygotowaliśmy - przy wsparciu funduszy Unii Europejskiej - unikatowy, bo całkowicie zautomatyzowany i zintegrowany panel rezerwacyjno-komunikacyjny m.in. z największą liczbą linii lotniczych, miejsc noclegowych. Udostępniliśmy go już pierwszym z naszych dotychczasowych partnerów oraz do testów potencjalnym przyszłym klientom - mówi Krzysztof Mówka, prezes First Class S.A.

Prace nad platformą Business Travel Manager trwały przez ostatnie półtora roku. Koszt jej przygotowania i wdrożenia wyniósł łącznie 1,6 mln zł, przy czym biuro podróży ze środków własnych wyłożyło 0,82 mln zł. Projekt First Class S.A. uzyskał współfinansowanie ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, Działanie 8.2 Wspieranie wdrażania elektronicznego biznesu typu B2B).

- Platforma BTM została zaprojektowana i stworzona zgodnie z wymaganiami naszych dotychczasowych klientów. Oparta jest na najnowocześniejszej infrastrukturze sprzętowej, co pozwala zarejestrowanym użytkownikom na samodzielnie zarządzanie i administrowanie podróżami służbowymi. Dzięki dostępowi online usługa świadczona jest 24 godziny na dobę, co zwiększa znacznie bezpieczeństwo i ułatwia procesy rezerwacyjne i administracyjne w firmie - mówi Krzysztof Mówka, prezes First Class S.A.

Zintegrowana platforma BTM First Class S.A. umożliwia klientom korporacyjnych m.in. wyszukiwanie i rezerwację: biletów lotniczych i kolejowych, miejsc noclegowych w hotelach, wynajem samochodów (w tym po stawkach negocjowanych indywidualnie na rzecz poszczególnych klientów), a także dokonanie wyboru i zakupu niezbędnych pakietów ubezpieczeń turystycznych. Osoby odpowiedzialne w firmie za organizowanie i nadzór nad podróżami służbowymi mogą dzięki tej aplikacji: monitorować stan dokonanych rezerwacji, wykonywać operacje na poszczególnych zamówieniach (poprzez podgląd i pobieranie wystawionych faktur VAT, dokumentów, np. wzorów umów, aneksów, historii zamówień), generować raporty o zrealizowanych usługach w oparciu o indywidualne kryteria (np.: dla centrów kosztów, w podziale na departamenty, działy, regiony sprzedaży). Zarządzanie podróżami służbowymi ułatwia też system powiadomień o rezerwacjach (za pomocą sms, e-maila) oraz moduł, dzięki któremu BTM może przekazywać informację, gdzie się znajduje (w jakim hotelu nocuje) i kiedy wraca podróżujący pracownik. First Class S.A. szczególną uwagę przywiązuje przy tym do bezpieczeństwa danych. Platforma BTM ma oryginalny interfejs administracyjny - klienci mają dostęp do niej wyłącznie po wpisaniu właściwego loginu i hasła. Proponowane rozwiązanie przewiduje ograniczony dostęp pracowników na niższym szczeblu oraz pełny dla managerów oraz kadry zarządzającej. Operacje potwierdzane są zaawansowanym podpisem elektronicznym.

- Potwierdzeniem wysokiej jakości rozwiązań oferowanych przez BTM może być zdobyty właśnie dwuletni kontrakt na dostawę blisko 40 tys. biletów lotniczych dla rządowego Centrum Usług Wspólnych, które obsługuje kilkadziesiąt instytucji i urzędów administracji państwowej - mówi Krzysztof Mówka, prezes First Class S.A.

Przedmiotem zamówienia CUW jest rezerwacja, sprzedaż i dostawy biletów lotniczych na zagraniczne (łącznie do 33.559 sztuk) i krajowe przewozy pasażerskie (do 3.710) z obowiązkowym ubezpieczeniem podróżnych i ich bagażu dla pracowników 50 jednostek administracji państwowej najwyższego szczebla, m.in.: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, niemal wszystkie ministerstwa oraz część urzędów centralnych i wojewódzkich. CUW zakłada, że będzie to 37.269 biletów na przelot "tam i z powrotem" wartości 67,05 mln zł.

First Class S.A. wygrało postępowanie z łączną oceną 99,26 punktów (na 100 możliwych), oferując po konkurencyjnej cenie (uwzględniającą realne koszty obsługi zamówienia) największą liczbę linii lotniczych dostępnych w narzędziu on-line, bo 636 (przy minimum 300 wymaganych przez CUW). Firma pokonała pięć innych podmiotów starających się o ten kontrakt (PLL LOT S.A. oraz eSKY złożyły odwołania od decyzji CUW). Kontrakt obowiązywać będzie do 31 grudnia 2014 r (lub do wyczerpania kwot zawartych w umowie, zgłoszonych przez dane jednostki). Zgodnie z umową First Class S.A. zobowiązany będzie do całodobowej kompleksowej obsługi w zakresie rezerwacji, sprzedaży i dostawy biletów lotniczych, przede wszystkim w wersji elektronicznej (dopuszczalna jest wersja papierowa).

First Class S.A. zobowiązało się dostarczyć każdej z jednostek obsługiwanych przez CUW narzędzie online w języku polskim, umożliwiające m.in.: wyszukiwanie interesujących ich połączeń lotniczych, dokonywanie i anulowanie rezerwacji biletów lotniczych, dokonywanie zmian terminu, miejsca i klasy podróży, a także danych pasażera oraz weryfikowanie propozycji wykonawcy (firma zobowiązana jest do zaproponowania optymalnego połączenia oraz na żądanie, co najmniej dwóch połączeń alternatywnych: o najkrótszym możliwym łącznym czasie podróży i jak najmniejszej liczbie międzylądowań oraz przesiadek i najtańszego połączenia z uwzględnieniem obniżenia standardu lotu). First Class S.A. ma zapewnić też telefoniczną obsługę podróżnych (Call Center) 24h na dobę, siedem dni w tygodniu.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Krzysztof Mówka prezes First Class S.A platforma BTM First Class S.A. klient korporacyjny VAT dokument First Class login hasło rezerwacja sprzedaż login hasło Kancelaria Prezesa Rady Ministrów urząd centralny CUW operacje




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję