Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista d/s turystyki biuro franchisingowe...
- Szkolenie "Dostępność usług...
- Biuro podróży zatrudni Specjalistkę do spraw...
- Pilot wycieczek na Zakynthos
- pilot/tłumacz j. francuskiego
- Poszukuję pilotów na wyjazdy krajowe/zagraniczne
- Specjalista ds Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds. turystyki, GH Sarni Stok
- Specjalista ds turystyki
- poszukiwany przewodnik po Pradze 28.05
Sfinks: wyniki finansowe za 2011
Grupa Kapitałowa Sfinks Polska - zarządzająca sieciami restauracji Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło - w 2011 r. osiągnęła skonsolidowane przychody ze sprzedaży w wysokości 170,7 mln zł, co oznacza wzrost o 5,7% w porównaniu do roku poprzedniego.
W ciągu dwunastu miesięcy 2011 r. grupa wypracowała zysk brutto na sprzedaży w wysokości 8,8 mln zł, podczas gdy w 2010 r. notowała jeszcze stratę w wysokości -3,7 mln zł. Jednocześnie Sfinks w ubiegłym roku osiągnął dodatni wynik EBITDA, który wyniósł 6,1 mln zł. Stanowi to poprawę o 13,6 mln zł w porównaniu do 2010 r. zakończonego wynikiem EBITDA na poziomie -7,5 mln zł. Plany Sfinksa na ten rok przewidują m.in. dalszy rozwój sieci pełnowymiarowych restauracji Sphinx i WOOK, a także rebranding i inne zmiany w sieci Chłopskie Jadło.
Spośród marek należących do Sfinksa największy wzrost przychodów w ubiegłym roku odnotowała sieć WOOK, której dynamika sprzedaży w tym okresie wyniosła 17,5%. Natomiast wzrost o 6,3% odnotowała w 2011 r. sieć Sphinx. Znacznej poprawie uległ również wynik na działalności operacyjnej grupy - o 21,1 mln zł. Na koniec 2011 r. wyniósł on -6,9 mln zł w porównaniu do -28 mln zł odnotowanych w 2010 r. Poprawę o podobnej skali, o 21,2 mln zł, osiągnięto także na poziomie wyniku netto grupy. Po 12 miesiącach ubiegłego roku wyniósł on bowiem -15,7 mln zł, podczas gdy rok wcześniej było to -36,9 mln zł.
Obecnie tylko 16% lokali to restauracje własne Sfinksa, pozostałe 54% stanowią lokale franczyzowe, a 30% restauracji jest prowadzonych w modelu operatorskim. Oznacza to, że w sumie na koniec minionego roku spośród wszystkich restauracji, 62 działały na zasadzie franczyzy, a 35 jako lokale operatorskie. Jednocześnie w 2011 r. znacznie wzrosło zainteresowanie współpracą potencjalnych franczyzobiorców. Liczba osób, z którymi rozpoczęto rozmowy zwiększyła się o 67%.
Na pierwsze półrocze 2012 r. Sfinks zaplanował co najmniej 7 nowych otwarć restauracji, które będą działały na zasadzie franczyzy. Istotny wpływ dla dalszego rozwoju sieci ma obniżenie kosztów otwarć nowych lokali, które osiągnięto m.in. poprzez eliminację zbędnych wydatków, korzystniejsze ceny sprzętu i wyposażenia, niższe koszty budowlane i wykończeniowe. Obecnie koszt otwarcia nowej restauracji oscyluje w granicach 500-650 tys. zł, podczas gdy wcześniej wynosił 800 tys. - 1,2 mln zł.
W bieżącym roku duże zmiany czeka Chłopskie Jadło. Jedną z nich jest rebranding sieci. Na I półrocze 2012 r. zaplanowane jest wdrożenie wizualizacji zawierającej nowe logo. W pierwszej kolejności zostaną wymienione szyldy. Zmieni się oferta dań kuchni polskiej i związane z nią elementy wizualizacji. Ponadto, w I półroczu 2012 r. zostanie uruchomiona nowa strona internetowa oraz rozpoczęta modyfikacja wystroju restauracji. W planach są również dedykowane programy promocyjno-marketingowe. Działania te mają na celu m.in. poszerzenie grupy docelowej restauracji o klientów z segmentu casual, bardziej wyrazistą identyfikację wizualną, a także wzrost rozpoznawalności marki Chłopskie Jadło.
Równocześnie spółka stopniowo modernizuje sieć, odświeżając i remontując kolejne restauracje, a także organizuje akcje marketingowe mające zwiększyć sprzedaż. Przygotowując się do mistrzostw Europy w piłce nożnej w niektórych Sphinksach znajdą się strefy kibica, wyposażane w monitory, na których fani futbolu będą mogli oglądać transmisje meczów. Ponadto w lutym rozpoczęto akcję promocyjną, w ramach której klienci Sphinksa w I półroczu 2012 r. mogą zebrać specjalną publikację - Kolekcję Kibica poświęconą drużynom grającym w piłkarskich mistrzostwach. Działania pro sprzedażowe obejmują również restauracje WOOK. Wprowadzone zostało nowe menu, w którym rozszerzono znacznie wybór zestawów, wdrażane są również oferty okolicznościowe i akcje promocyjne.
Zmiany dotyczą także zagranicznej działalności Sfinks Polska. Na początku tego roku spółka podpisała 10 letnią umowę o współpracy masterfranczyzowej z dotychczasowym partnerem na Węgrzech, który przejął zarządzanie tamtejszą restauracją Sphinx. Do końca 2012 r. zakładane jest otwarcie kolejnego lokalu w Budapeszcie, a docelowo planowane jest uruchomienie co najmniej 6 nowych restauracji Sphinx na Węgrzech.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
NIK: Działalność człowieka zagraża Półwyspowi
Zachodniopomorscy przedsiębiorcy zadowoleni z ferii
Dział badania rynku i analizy:
Turystyka z gorszą obsługą
Nocowanie.pl: Zimowy wypoczynek w Polsce przyciąga węgierskich
Starsze aktualności:
Nowe osoby w Polskich Hotelach
Itaka wdraża nową stronę i
Linie KLM będą walczyć z
Czesi chętniej przyjeżdżają do
Przewoźnicy: przepisy dotyczące slotów na lotniskach muszą być
Turystyka rośnie, ale nie
Nabór do konkursu na Najlepszy Produkt
Podsumowanie MEETINGS WEEK Poland
Ukraińskie stowarzyszenie touroperatorów przyjęte do
MOT otwiera Ogólnopolski Sezon Zimowy
Air France wprowadzi nowe kabiny
Rzetelna Firma bez patronatu Ministerstwa Gospodarki
Warszawa: w wakacje kursy promów codziennie
United Chicken uruchamia nowy lokal
Rainbow notuje wzrost przychodów
PolskiBus.com dalej jeździ w leasingu
Piloci Lufthansy nadal chcą strajkować
Biuro Turystyczne Coral Travel Wezyr Holidays ( Odeon) - Praca rezydenta Turcja