TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Cykl Eye on Poland w CNN zakończony. Teraz 11 tygodni spotów.

W niedzielę, 12 października zakończył się tygodniowy cykl "Eye on Poland", który był emitowany w CNN International. Polskę, reklamującą się jako kraj atrakcyjny turystycznie i inwestycyjnie emisja ta kosztowała 600 tys. USD.


Ministerstwo Spraw Zagranicznych, Polska Organizacja Turystyczna, Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych oraz LOT zapłacili 600 tys. USD za 635 emisji reklam promujących Polskę w CNN. Nina Kowalewska- Motlik, przedstawicielka CNN International w Polsce wyjaśniła, że spoty nadawane są w telewizji przez 12 tygodni. Cała kampania zakończy się w grudniu. Koszt produkcji reklamówek pokryła telewizja CNN. Polska promowana jest też na stronie internetowej CNN.

W CNN International reklamują się też: Warszawa, Gdańsk i Łódź. Każde z miast zapłaciło za swój spot około 300 tys USD. Kowalewska-Motlik zaznacza, że były to bardzo preferencyjne ceny. W lutym przyszłego roku swoją kampanię w stacji ma mieć również Kraków.

Przez cały tydzień widzowie CNN International oglądali reportaże na temat Polski, które przygotowali dziennikarze stacji. Dodatkowo relacje na żywo z Polski nadawała popularna dziennikarka Fionnuala Sweeney. Jednak zdarzało się, że jej wystąpienia nie doszły do skutku z powodu kryzysu ekonomicznego na światowych giełdach. W środę, 8 października zamiast relacji Sweeney o polityce zagranicznej Polski, sytuację na rynkach giełdowych na świecie komentował Robin Oakley, dziennikarz CNN, który specjalizuje się w sprawach europejskich. Z powodu spadków na giełdach nie przekazano też całej piątkowej relacji spod kolumny Zygmunta w Warszawie.

Według Syreety Clarke, PR managera CNN International, pomimo takich niespodziewanych wydarzeń cykl "Eye on Poland" można uznać za udany. Przyznała - Takie nieoczekiwane zdarzenia, choć powodują, że relacje na żywo mogą się nie odbyć, sprawiają, że program staje się jeszcze bardziej wiarygodny i dynamiczny.

Po emisji cyklu pojawiły się krytyczne uwagi, że zabrakło w nim tzw. kultury wysokiej. Clarke wyjaśniła, że chodziło o pokazanie jak najszerszej perspektywy na Polskę, w tym też spojrzenia na polską rozrywkę. W reportażach poświęconych kulturze zostały wyemitowane spoty o piosenkarce Natalii Kukulskiej oraz historia 5-letniego perkusisty.

Profesor Wiesław Godzic, medioznawca przyznał, że cykl wyemitowany przez CNN powinien dać Polakom do myślenia. Zaznaczył - Cieszmy się z tego, że Amerykanie przyznali, iż jesteśmy częścią demokratycznego, rozwiniętego, wysoko cywilizowanego świata. Ale wszystko to było ujęte powierzchownie, nie głęboko. Dodał - Dobrze, że CNN poświęcił nam uwagę, bo jeszcze niedawno National Geographic pokazywał jako podstawową informację z Polski wóz drabiniasty. Profesor uważa, że teraz powinny odbyć się w Polsce debaty o tym, jak Polacy siebie widzą i jak inni widzą ich.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:
CNN International reklama cykl kampania Eye on Poland spot Nina Kowalewska- Motlik Warszawa Gdańsk Łódź Kraków Ministerstwo Spraw Zagranicznych Polska Organizacja Turystyczna Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych LOT relacja reportaż Fionnuala Sweeney program emisja Wiesław Godzic


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję