TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Agenci wspólnie tworzą sieć

Pojedyncze biura agencyjne mają dziś niewielkie znaczenie na rynku. Także nowoczesne rozwiązania techniczne i innowacje (także organizacyjne) są dość kosztowne zarówno we wdrożeniu jak i utrzymaniu. Zatem, aby dostosować się do warunków coraz trudniejszej konkurencji na rynku, indywidualne agencyjne biura podróży połączyły swoje siły i w 2007 roku powstała idea Travel Shops.


Travel Shops jest siecią, w której niezależne biura podróży są udziałowcami budowanej marki, a realizowane przez Spółkę inwestycje i działania mają na celu wzmocnić pozycję każdego z biur oraz wyposażyć je w nowoczesne narzędzia i technologie. Udziałowcy Spółki dążą do osiągnięcia celów ekonomicznych, co stanowi bardzo ścisłym biznesowym charakterze współpracy partnerów. Travel Shops liczy obecnie 19 doświadczonych biur na terenie Polski, z których najmłodsze ma za sobą 8 lat, a najstarsze 25 lat działalności.

Nowoczesny portal turystyczny www.travelshops.pl oparty jest na nowoczesnej technologii i może konkurować w zakresie funkcjonalności oraz atrakcyjności dla klienta z największymi na rynku turystycznym podmiotami. Taka inwestycja w portal turystyczny wraz z e-narzędziami do sprzedaży wielokrotnie przekracza budżet przeciętnego biura agencyjnego, ale dzięki konsolidacji biura sieci Travel Shops będą mogły zostać wyposażone w nowoczesny portal i narzędzia e-sprzedaży, oraz poszerzać swoje rynki poza lokalny zasięg biura.

Druga duża inwestycja Travel Shops to unijny projekt realizowany w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, Społeczeństwo informacyjne - zwiększanie innowacyjności gospodarki, w ramach którego powstają dla biur sieciowych elektroniczne narzędzia B2B.

Obecnie sieć Travel Shops realizuje kolejny etap swojego rozwoju i poszerza zakres terytorialny oraz liczbę swoich biur. Do sieci Travel Shops Group mogą przystąpić zarówno funkcjonujące na rynku agencyjne biura podróży z całej Polski jak i nowe podmioty. Dla nowego partnera wymagane są m. in: funkcjonowanie na rynku minimum 3 lata, lokalny lider, minimalna sprzedaż 2 mln pln, dobra lokalizacja, rekomendacja innego partnera.

Natomiast franczyzobiorcą może być zarówno podmiot działający na rynku, jak i nowy podmiot gospodarczy, niezależnie od formy prawnej. Wybór odbywa się na powszechnych zasadach oceny franczyzobiorców, m.in. osoba samego kandydata, doświadczenie biznesowe i branżowe, zdolność finansowa na prowadzenie biura, franczyzobiorca zobowiązuje się do uczestniczenia w szkoleniach. Franczyzobiorca otrzymuje od Sieci know-how, możliwość sprzedaży oferty, szerokie wsparcie, technologię oraz własny zindywidualizowany portal internetowy.

Franczyza jest ostatnio "modna" jednak nie zawsze i nie dla wszystkich jest ona najlepsza. Ciekawe, czy połączenie modelu partnerstwa z franczyzą się sprawdzi. Z pewnością można powiedzieć, że partnerzy sieci mogą stanowić cenne zaplecze dla młodego agenta, jednak czy te nierówności w dalszej działalności nie będą przeszkodą, to się okaże dopiero za kilka lat.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Travel Shops agent sieć agencyjna branża turystyczna innowacyjność współpraca agentów Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka franczyza nowoczesny portal portal rezerwacyjny rynek turystyczny


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję