Ogłoszenia
Ogłoszenia
- poszukiwany pilot - Czeska Szwajcaria 30.06.2025
- wychowawca na obozie sportowo-rekreacyjnym
- SPECJALISTA DS. TURYSTYKI
- specjalista ds. turystyki - dział rezerwacji
- wychowawca - lektor języka angielskiego
- Sprzedam Narciarski Ośrodek Noclegowy
- Pilot Indie
- Wynajem autokaru
- Wakacje.pl - Otwock/Warszawa
- BUŁGARIA - DZIAŁ REZERWACJI


Na czym zarabiają lotniska?
Kilka dni temu lubelskie lotnisko informowało o obsłużeniu ponad 31 tysięcy pasażerów. Z portu korzysta Wizz Air i Ryanair, a w lecie będą obsługiwane lotnicze czartery.
Jest jeszcze za wcześnie na poznanie danych finansowych lotniska. Mimo to portal Pasażer.com przygotował raport o tym jak lotniska zarabiają na pasażerach. Otóż lotniska pobierają od przewoźników opłatę za lądowanie i opłatę pasażerską. Nie są to oczywiście jedyne dochody portów. Zarabiają one jeszcze na wynajmowaniu pomieszczeń pod sklepy, punkty gastronomiczne, parkingach, i sprzedaży paliwa lotniczego.
Według raportu, jeśli samolot jest wypełniony w 80 procentach, to przewoźnik za skorzystanie z polskiego lotniska płaci około 54 złotych od pasażera. Każde z lotnisk ma inne stawki. Dla przykładu w Lublinie jest to 52,50 za pasażera Airbusa i 51,83 za pasażera Boeinga. Często porty lotnicze udzielają różnych zniżek. Obniżki na polskich lotniskach wynoszą od 30 do 50 procent. Według raportu najwyższych rabatów udziela lotnisko w Lublinie, które udziela nawet 95 procentowych zniżek. To oznacza, że lotnisko dostaje 3 złote od pasażera.
Niektóre lotniska wręcz dopłacają do tego by jak najwięcej samolotów lądowało w ich portach. Dopłaty te, często polegają na wykupowaniu miejsc reklamowych na pokładach samolotów.
Lotnisko w Łodzi dopłaca do otwierania nowych tras. Przy odpowiedniej częstotliwości lotów przewoźnik może dostać od łódzkiego portu nawet 3 tysiące złotych za lądowanie.
Żonglowanie zniżkami, dopłacanie do lotów jest bronią dwusieczną, z jednej strony przyciąga więcej przewoźników i powoduje otwieranie większej ilości kursów. Z drugiej strony jednak zmniejsza dochody, a czasem generuje straty finansowe lotnisk.
Komentarze
Tagi:
Dział badania rynku i analizy:
TUI: Brytyjczycy na wakacjach chcą czuć się jak w
Kto wybierał małe obiekty noclegowe w 2024
Ilu turystów odwiedziło
Dział transport:
Szansa na przełamanie monopolu Ryanair w
Ryanair wściekły na problemy z kontrolą
Starsze aktualności:
Fru.pl bije swoje sprzedażowe
LOT udostępni internet na pokładzie
KLM przetestuje loty z napędem
Jak Polacy rezerwują loty na igrzyska
Problemy po upadku niemieckiego
Które paszporty są najsilniejsze na
Dodatkowe środki na Podróże z klasą rozeszły się w 4
Grecja coraz popularniejsza, także przed
KE publikuje nowe wytyczne dot. praw
Branża noclegowa niegotowa na Lex
Wracają umiarkowane wzrosty cen wyjazdów
Renesans gastronomii na Pomorzu
Rzeczniczka MŚP apeluje o podniesienie kwoty limitu zwolnienia z
Niemiecki przewoźnik uruchomi połączenia z Polski?
Opłaty za autostrady w Republice Czeskiej
Rośnie zainteresowanie czarterami
Nazwij pociąg i wygraj Srebrną Kartę Intercity
Nowe sposoby na oszczędności w branży lotniczej
Egzotyczne destynacje w zasięgu ręki
Portugalia: strajkuje kolej i transport miejski
Wygoda Travel poszerza swoją ofertę wakacyjną
Przyspieszenie sprzedaży w krajowej turystyce młodzieżowej i rodzinnej
LOT najlepszy dzięki nowym technologiom
Lux Express: Pierwsze biuro w Polsce