Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Poszukiwany pilot 05.06-07.06
- Przewodnik Kulinarny w Warszawie
- Specjalista ds. Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds turystyki
- Wychowawca kolonijny + ratownik
- Specjalista ds. rezerwacji hotelowych
- Pilot - Wiedeń 03-05.2024r.
- pilotaż Wiedeń - Kras Morawski
- Kraków- specjalista d/s turystyki 1/2 etatu
- Specjalista ds. Turystyki - Warszawa
Co lubią turyści?
Nawet w wakacje nie rezygnujemy z zakupów, a w sezonie urlopowym centra handlowe przeżywają oblężenie. Efekt - Silesia City Center bije wakacyjny rekord.
Tylko w lipcu zakupy zrobiło w niej ponad 1,460 miliona osób, o ponad 400 tys. więcej niż przed rokiem w tym samym okresie i najwięcej od otwarcia galerii w 2005 roku. Sierpień zapowiada się podobnie, bo centrum już teraz notuje wzrost w porównaniu z tym miesiącem w 2011 roku. Oznacza to, że w te wakacje Silesia City Center może być popularniejsza niż Sopot, który w okresie lipcowo-sierpniowym odwiedza 2 miliony turystów.
Dużo wolnego, to wydajemy
Zamiast na plażę, w góry lub nad jezioro, ruszamy do centrów handlowych i to wcale nie po to, żeby spędzić tam wakacje. Zdaniem specjalistów, zwiększony ruch w centrach handlowych w okresie wakacyjnych spowodowany jest właśnie zakupami, jakie robimy przed wyjazdem, a także letnimi wyprzedażami, które przypadają na lipiec i sierpień. Dziś aż 27 proc. Polaków przyznaje, że w okresie wakacyjnym wydaje zdecydowanie więcej na zakupy w centrum handlowym - wynika z sondy Silesia City Center.
Wydajemy więcej, rosną także tłumy. Największe centrum handlowe na Śląsku - Silesia City Center od początku wakacji notuje aż 28 proc. wzrost odwiedzających w porównaniu z tym samym okresem przed rokiem. Daje to zawrotną liczbę 1 460 077 osób, które w samym tylko lipcu odwiedziły centrum.
- Letnie wyprzedaże, w których bierze udział aż 87 proc. Polaków, do tego zakupy przed wakacjami i spora grupa mieszkańców regionu spędzająca wakacje w domach, to wszystko składa się na rosnące liczby kupujących w okresie wakacyjny, to normalne zjawisko obserwowane, co roku Nie bez znaczenia są urlopy. Więcej wolnego czasu, przekłada się na czas spędzony w centrum handlowym, który z 1 godziny, rozciąga się na 2, 3 a nawet 4 godziny buszowania po sklepach - tłumaczy Marta Drzewiecka, dyrektor marketingu Silesia City Center.
Słupki Silesii skaczą od 10 miesięcy, dlaczego?
Ale w przypadku Silesia City Center na liczbę odwiedzających zdaje się działać nie tylko dobra pogoda i wakacje. Centrum od października 2011 notuje nieustanny wzrost klientów. W ostatnim kwartale 2011 Silesię odwiedziło 4,2 miliona klientów. Rekord padł także w grudniu, w okresie przedświątecznym zakupy w centrum zrobiło ponad 1,5 miliona osób.
Tylko od stycznia do połowy sierpnia centrum odwiedziła zawrotna liczba ponad 8,453 miliona osób. Od początku 2012 centrum odwiedziło o 25 proc. więcej osób niż w tym samym okresie w 2011 roku i latach ubiegłych. Dziś tygodniowo galerię odwiedza średnio od 250-300 tys. osób.
FootFall Index
Wpływ na to może mieć także ogólna tendencja na rynku. Najważniejszy wskaźnik ruchu w polskich centrach handlowych FootFall Index od kilku miesięcy jest na plusie. W lipcu 2012 w porównaniu z lipcem 2011 zanotowano wzrost liczby odwiedzających polskie centra o 1,1 proc.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Lepsza kondycja branży
Program inwestycji dla branży turystyka, horeca i
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Dział biura turystyczne:
Starsze aktualności:
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Lux Express: Pierwsze biuro w Polsce
Te linie latają samolotami made in ZSRR
Dokąd wybrać się na jarmark bożonarodzeniowy?
Branża turystyczna: oferta specjalna dla Rosjan
Bristol w gronie Luxury Collection
Żywe Muzeum Porcelany w Ćmielowie, woj. Świętokrzyskie
Czego biura oczekują od animatorów?
Grupa Sfinks Polska liczy zyski
Wkrótce poznamy nowe ceny biletów PKP
Połączenie kopalni w Wieliczce i Bochni
Coraz więcej pielgrzymów wybiera Ziemię Świętą
TUI Poland oferuje nową formę płatności