TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Polacy mają plany na Majówkę

Tegoroczny weekend majowy to okazja do spędzenia 9-dniowego wypoczynku kosztem zaledwie trzech dni urlopu. Okazuje się, że połowa z nas już wie jak spędzi ten czas.


50% Polaków w wieku od 18 do 45 lat już wie, co będzie robić podczas tegorocznego weekendu majowego - wynika z badań przeprowadzonych przez Research.NK we współpracy z klubem zakupowym Zlotewyprzedaże.pl. Wyjazd planuje 22% badanych i niewiele mniej ma zamiar wypoczywać w domu. 7% Polaków chce podczas wolnych dni nadrobić zaległości w obowiązkach domowych.

Ze względu na korzystne ułożenie dni wolnych w tym roku, niewielu badanych było niezdecydowanych co do dni wolnych - jedynie 15% nie wiedziało, czy będzie w tym okresie brało urlop.

Ponieważ zima w tym roku była wyjątkowo długa, wszyscy z utęsknieniem czekamy na majówkę i słońce. Dzięki podjęciu decyzji urlopowych zawczasu, możemy skorzystać z oferty klubów zakupowych i zaoszczędzić. Na Zlotewyprzedaze.pl często proponujemy walizki, buty trekkingowe czy zestawy do grillowania - mówi Dorota Szlendak, Brand Manager Zlotewyprzedaze.pl.

Wśród wyjeżdżających dominują cele krajowe - 53% z nich deklaruje, że planuje wycieczkę na terenie Polski. Niespełna 1/3 planuje odwiedzić w tym okresie swoją rodzinę, natomiast jedynie 13% będzie wyjeżdżać do innych krajów.

Większość badanych deklaruje, że będzie spędzać ten okres z rodziną (62%) lub/i z partnerem (34%), niezależnie od tego czy planują w tym czasie wyjazd.

Ponad połowa wyjeżdżających badanych (54%) twierdzi, że jest już przygotowana do wyjazdu i ma wszystkie potrzebne rzeczy. 20% deklaruje, że jeszcze nie zaczęło przygotowań. 87% z nich będzie kupować rzeczy na wyjazd na kilka dni przed (w okresie ok. tygodnia przed wyjazdem).
Brak jest wyraźnej tendencji co do miejsca wypoczynku - blisko 22% badanych zdecydowanych na wyjazd wybiera się w góry, jednak po 20% wybiera się nad jezioro lub do większych miast, a 17% jedzie nad morze. Popularność gór może być związana z opinią, że ze względu na długą zimę będzie jeszcze możliwość skorzystania z wyjazdów na narty.

Badanie było realizowana na początku kwietnia. Nadal było zimno i pogoda nie sprzyjała planom wyjazdowym. Można więc zakładać, że obecnie coraz więcej osób będzie decydowało się na wyjazd. Wygląda na to, że w najbliższych dniach zainteresowanie ofertami na Majówkę nie będzie malało i będą chętnie brane pod uwagę oferty także typu Last Minute - powiedziała Mariola Kraszyńska, Kierownik ds. badań w Naszej Klasie Sp. z o.o.

Wśród osób planujących wyjazd z wyższym wykształceniem największym powodzeniem cieszą się tzw. city breaks, czyli wyprawy do innych miast (26%), natomiast inne cele nie pozostają daleko w tyle jeśli chodzi o popularność (góry - 19%, jezioro i morze - po ok. 18%).

Ponad 2/3 podróżujących planuje wydać do 1000 zł na wypoczynek w tym okresie. Kwoty te oczywiście różnią się pod względem miejsc wyjazdu - w przypadku wycieczek po Polsce ¾ badanych planuje wydać najwyżej 1000 zł, natomiast w przypadku wyjeżdżających zagranicę 72% liczy się z wydatkiem ponad 500 zł, a 23% planuje wydać więcej niż 2000 zł. Mniej kosztownym rozwiązaniem są odwiedziny u rodziny - ok. 1/3 badanych planujących taki wyjazd, chce wydać od 200 do 500 zł.

Wyjazdy w góry i nad morze postrzegane są jako droższe od wyjazdów nad jezioro - w przypadku pierwszych dwóch 30% badanych liczy się z wydatkiem 500-1000 zł, natomiast wśród badanych wyjeżdżających nad jezioro najczęściej padała kwota 200-500 zł.
Zdecydowana większość (74%) podróżujących planuje wyjechać na okres od 2 do 5 dni. Na dłuższe wyjazdy zdecydowało się jedynie 16%.

Badanie zostało przeprowadzone od w pierwszej połowie kwietnia 2013 roku na reprezentatywnej grupie 3578 internautów w wieku 18-45 lat.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Polacy Majówka Research Zlotewyprzedaże.pl klub zakupowy Research.NK weekend majowy współpraca Dorota Szlendak Brand Manager urlop Polak oferta klub zakupowy oszczędności badania we współpracy urlop dni wolne




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję