Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
- B.P. ITAKA w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- NEKERA - Specjalista Wsparcia Sprzedaży
- Młodszy Specjalista ds. obsługi klienta
- Doradca klienta Biuro Podróży Itaka Kraków M1
- RAINBOW Doradca Klienta
- NEKERA - Flight Specialist
- NEKERA - Product Manager (Warszawa)
- pilot Wiedeń : 31.05-01.06.2024
Pasażerowie nie dostaną rekompensaty od linii lotniczych
W związku z awaryjnym lądowaniem Boeinga 767, lotnisko imienia Fryderyka Chopina zostało zamknięte na prawie dwa dni, co spowodowało konieczność odwołania wszystkich rejsów z/do Warszawy.
Większość pasażerów poniosła duże straty finansowe i liczy teraz na rekompensatę od linii lotniczych, jednak jak się okazało odszkodowanie nie przysługuje im.
Agnieszka Majchrzak z biura prasowego UOKiK-u powiedziała, że przepisy nie przewidują możliwości wypłacenia odszkodowania w sytuacji, kiedy utrudnienia były spowodowane nagłym zdarzeniem losowym. W przypadku awarii, do której doszło pomimo wcześniejszego sprawdzenia stanu technicznego maszyny, a także nagłych zjawisk atmosferycznych (typu mgła ograniczająca widoczność, czy też wybuchu wulkanu) które powodują odwołanie lotów, mówimy o działaniu siły wyższej i wówczas odszkodowanie nie przysługuje podróżnym.
Pasażerowie lotów odwołanych lub mocno opóźnionych (ponad pięć godzin) mogą jednak domagać się zwrotu pieniędzy wydanych na bilet, a także opieki ze strony przewoźników. W razie opóźnienia czy odwołania lotu powinniśmy otrzymać bezpłatne posiłki, napoje czy nocleg w hotelu, a w końcu transport w docelowe miejsce.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Prawa pasażerów z Okęcia
[2011-11-04 23:28 89.75.55.*]
Ale jaja! Szanowni Państwo właśnie jesteście świadkami jak ,świętojebli.. UOKiK ponownie s z m a c i się na Waszych oczach. Gdy chodzi o kasę prywaciarzy te małpy zrobią wszystko by za pomocą stworzonych przez siebie tysięcy bzdurnych klauzul złupić malućkich. Gdy chodzi o odszkodowania od wielkiej Państwowej firmy, robią wodę z mózgu wmawiając, że awaria jakiegoś urządzenia to siła wyższa!!!!! Oto Wasza polska sprawiedliwość !!!! Zabić małego, dużego lizać po dup.e !!!!! odpowiedz »
Prawa pasażerów z Okęcia
[2011-11-08 12:26 95.49.117.*]
Wystawiłeś(aś) sobie świadectwo sam! Jesteś tym PASKUDNYM typem, który wolałby tygodniową żałobę narodową i przeżywanie tragedii (jeżeli umiesz przeżywać cokolwiek??) niż pogodzenie się ze stratą z radością, że zdarzenie TAK (dzięki ZAŁODZE) się zakończyło. Ale Ty i Tobie podobni i tak WIEDZĄ SWOJE. Ne mylę się, prawda? odpowiedz »
Prawa pasażerów z Okęcia
[2011-11-06 11:44 79.191.34.*]
Zgodnie z przepisami Unii, przyjętymi także w Polsce, awaria nie jest siła wyższą i pasażerom przysługuje odszkodowanie. Interpretacja unijna jest jednoznaczna i staje po stronie pasażerów UOKiK nie jest jedyną polską instytucją udającą, że działa w interesie obywateli podczas kiedy działa jawnie przeciwko nim.
piotrek odpowiedz »
Dział transport:
Enter Air chwali się wynikami za 2023
Zmiany w Radzie Nadzorczej
Starsze aktualności:
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Ryanair: połączenie z Jasionki do Girony zostanie wycofane
2014 - początek zmian na lotniskach
Alfa Star: niezmienność ceny do końca października
Rekordowy kwartał w Travelplanet.pl S.A.
Hotelarze z San Francisco mają okazję
CHORWACJA - CZARNOGÓRA - ALBANIA - BOŚNIA I HERCEGOWINA, hot
W Wielkopolsce wręczono nagrody najlepszym gospodarstwom agroturystycznym
Carte d'Or Cafe atakuje polski rynek
Viki Travel - poszkodowanych może być więcej
Rekord odprawionych na wiedeńskim lotnisku
Biura podróży rzadziej naruszają prawa konsumentów? Raport UOKiK
Gdańsk: będzie nowy dworzec z hotelem?
TTH Pegasos Planet Incekum ItakA- OstrzegaM!!!