Trendy na rynku turystycznym
Rynek usług turystycznych ulega nieustannym przemianom. Ma na to wpływ wiele czynników - politycznych, gospodarczych, a nawet technologicznych.
O zmieniającej się sytuacji, a także nowych trendach na rynku turystycznym opowiada Grzegorz Bosowski prezes biura podróży Fly.pl.
Sezon urlopowy zmierza ku końcowi. To dobry moment na przedstawienie nowych trendów na rynku turystycznym, a także ukazanie nowych preferencji Polaków w tym segmencie. Niniejszy raport powstał na podstawie danych sprzedażowych biura podróży Fly.pl, a także Raportu Polskiego Związku Organizatorów Turystyki ze szczytowego dla sezonu, 31 tygodnia roku.
Pierwszym, najbardziej zauważalnym trendem jest wzrost sprzedaży imprez turystycznych przez internet. Potwierdzają to dane sprzedażowe Fly.pl z lipca, które pokazują 86%-owy wzrost sprzedaży z leadów online w porównaniu do analogicznego okresu w 2012 roku.
"Polacy coraz chętniej decydują się na zakup wycieczek przez Internet. Ma na to wpływ nieustanny wzrost jego użytkowników, a także rosnące zaufanie do bezpieczeństwa zakupów online. Ponadto taka forma jest dużo bardziej wygodna i praktyczna - oferty wyjazdowe osoby przeglądają siedząc wygodnie w domu na kanapie, a nie w stacjonarnym biurze podróży, czasem pod presją wydłużającej się kolejki osób zainteresowanych wyjazdem. W ten sposób mogą przejrzeć większą ilość ofert i spokojnie przemyśleć wybór najbardziej im odpowiadającej - na naszej stronie internetowej istnieje możliwość porównania i wyboru spośród ofert kilkudziesięciu starannie wybranych organizatorów podróży. Nasi klienci mogą także zapoznać się z opiniami osób, które odbyły wcześniej interesującą ich podróż, a także w przypadku wątpliwości skontaktować się telefonicznie z doświadczonymi sprzedawcami" - mówi Grzegorz Bosowski, Prezes Fly.pl i dodaje:"Analizując nasze wyniki sprzedażowe, prognozujemy jeszcze większy wzrost tego trendu w kolejnych latach. Taka sama tendencja jest obserwowana również na innych, zwłaszcza zachodnioeuropejskich rynkach".
Wzrost sprzedaży imprez turystycznych
W raporcie Polskiego Związku Organizatorów Turystyki przedstawione są dane, pokazujące tendencję wzrostową całego rynku zorganizowanych usług turystycznych. Trend ostatnich czterech tygodni w sprzedaży sezonu 2012/13 wskazuje, że ilość dokonanych rezerwacji wzrosła w stosunku do analogicznego okresu w 2012 roku o 23,8%.
W danych Fly.pl ta tendencja jest jeszcze bardziej widoczna, ponieważ biuro odnotowało 39,5%-owy wzrost ilości dokonanych rezerwacji w stosunku do 2012 roku przy wzroście obrotu ze sprzedaży imprez turystycznych na poziomie 41,33%.
"Poprawiająca się sytuacja gospodarcza i podnoszenie się po kryzysie sprawia, że coraz więcej osób znów decyduje się na zagraniczny wyjazd wakacyjny. Spory wpływ ma też zmęczenie tegorocznymi warunkami atmosferycznymi - długą zimą i niestabilną pogodą w lecie, gdzie bardzo wysokie temperatury powietrza przeplecione są z deszczem i burzami. Duży wpływ na wybór zagranicznej wycieczki ma też sytuacja na polskich drogach - kilkunastogodzinne podróże w korkach nad Bałtyk skutecznie odstraszają turystów, podobnie jak zatłoczone plaże polskich kurortów. Dlatego Polacy decydują się na spędzenie wakacji w zagranicznych lokalizacjach, nie martwiąc się o pogodę i mając gwarancję słońca" - komentuje Grzegorz Bosowski.
Moda na Europę
"Po przeanalizowaniu wyników sprzedażowych z lipca bieżącego roku i zestawieniu ich z wynikami ubiegłorocznymi w analogicznym okresie, stwierdzamy wyraźny wzrost tendencji wybierania przez Polaków europejskich destynacji jako miejsc wypoczynku. Największą liczbę turystów zyskała Grecja, którą wybiera obecnie co trzecia osoba zakupująca imprezę turystyczną w naszym biurze, a także Bułgaria, która podwoiła swój udział w rynku. Ma na to wpływ niestabilna sytuacja polityczna w Egipcie, który jeszcze w zeszłym roku królował we wszystkich zestawieniach sprzedażowych. Polacy obecnie wolą wybierać komfortowy pobyt w europejskich hotelach z obsługą na wysokim poziomie, a także możliwością odbywania wycieczek fakultatywnych - mówi Grzegorz Bosowski.
Wyk. Wzrost sprzedaży imprez turystycznych w wybranych krajach europejskich z lipca 2012 oraz 2013 r.
Rynek usług turystycznych jest podatny na zmiany, ponieważ wpływa na niego wiele zmiennych związanych z czynnikami gospodarczymi czy politycznymi. Najważniejsze jednak zawsze jest dobro klienta - turysty i stworzenie mu jak najlepszych warunków, aby był zadowolony z urlopu i wrócił z niego wypoczęty.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Dział przewodnicy i piloci:
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Można składać oferty w Programie wsparcia
Piotr Borys odpowiedzialny za turystykę w
Które polskie, zimowe kierunki najpopularniejsze w
Starsze aktualności:
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Wyspy Wolin i Uznam lepiej połączone z resztą
Kraków wprowadza ograniczenia sprzedaży
1/5 Polaków nie ubezpiecza się przy
POT podpisała deklarację w sprawie promocji
Luton: uda się zwiększyć przepustowość o 57%?
Czerwcowe problemy GTI i R`TUR
Triada: wzrost sprzedaży w I kwartale
Niepokoje w Egipcie przybrały na sile
Przewozy Regionalne wyjdą na prostą?
Ulubione gadżety Polaków na wakacjach
Zlicytowano własność Gesslerów
Kwiecisty autokar POT zrobił furorę
Przychody Interferii poniżej oczekiwań
Powstaje trzeci w Polsce Golden Tulip
Trwają prace rewitalizacyjne w Łazienkach Królewskich
airberlin: 10 000 dodatkowych biletów na letnie przeloty
Wielka Niedziela Triady - kiedy?