Nowa gałąź turystyki trafia do... słowników
Do internetowej wersji jednego z najważniejszych słowników - The English Oxford Dictionary trafiło nowe hasło. W reakcji na szybki rozwój prywatnego sektora lotów kosmicznych, skierowanych do ludzi nie związanych z astronautyką, do słownika wprowadzono pojęcie "turystyka kosmiczna" (ang. "space tourism").
Jest ona definiowana jako podróżowanie w kosmos w celach rekreacyjnych. Pojawił się również pochodny od niej termin - kosmiczny turysta. Dodanie nowego hasła do zasobów słownika nastąpiło w ramach kwartalnej aktualizacji jego zasobów.
Na świecie przybywa firm oferujących turystyczne loty w kosmos. Od 2001 roku amerykańska firma Space Adventures oferuje sprzedaż miejsc na pokładzie rosyjskiego statku kosmicznego Sojuz w lotach na Międzynarodową Stację Kosmiczną. Do tej pory z takiej możliwości skorzystało 7 osób. Należąca do miliardera Richarda Bransona spółka Virgin Galactic informuje, że ma 600 klientów zapisanych na orbitalne podróże statkiem SpaceShipTwo, które mają się rozpocząć w 2014 roku.
Również takie firmy jak XCOR Aerospace, Excalibur Almaz czy Boeing pragną włączyć się w ten trend i zaoferować turystom loty kosmiczne.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Ceny wrześniowych wyjazdów rosną trochę
Niemiecki Dzień Turystyki bez
Najlepsze praktyki dotyczące spotkań medycznych. Raport ICCA i AC
Starsze aktualności:
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Wyspy Wolin i Uznam lepiej połączone z resztą
Kraków wprowadza ograniczenia sprzedaży
1/5 Polaków nie ubezpiecza się przy
POT podpisała deklarację w sprawie promocji
Mex Polska: inwestycje w sektorze bistro
Afera z koniną: Firmy domagają się odszkodowań
Czy social media są potrzebne w turystyce?
TUI Poland: "Tygodnie Greckie" w promocji
OSAT w sprawie Ostatnichmiejsc.pl
Na lotnisku w Los Angeles, zawalił się rękaw
Mechanicy w Warszawie strajkują
McDonalds i Burger King debiutują